וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואף על פי כן, נוע תנוח

רן קדרון

13.5.2009 / 13:43

נכון, קליבלנד כרגע היא הרבה חיוכים ושרירים משוחררים, אבל האם המנוחה הרבה והקלות הבלתי נסבלת יעזרו לה בהמשך, או שמא יהיו בעוכריה?

במשחק הרביעי בין קליבלנד קאבלירס לבוסטון סלטיקס, ייצא לברון ג'יימס לנוח אחרי שינחית דאנק עצבני על ראשו של מייקי מור, הגבוה היחיד שנשאר עומד בסלטיקס, בעוד הקאבס מובילים ב-18 הפרש בסוף הרבע השלישי. הסלטיקס יעשו עוד מיני-ריצה ברבע הרביעי, אך הפעם יהיה זה דלונטה ווסט שיקום מהספסל כדי לקבור שלשה, ואיתה את תקוות הירוקים להגנה על תואר האליפות. גמר המזרח בפלייאוף 2009 נגמר בסוויפ ועכשיו לברון צריך לחכות לסיום הסדרה בגמר המערב בין הלייקרס לנאגטס, שכרגע עומדת על 1:2 לדנבר.

4 משחקים צמודים לאחר מכן, שיכללו הארכות, קליעות ניצחון, טראש טוק ולא מעט שריקות שערורייתיות (הרי קובי חייב להיות בגמר), יגיעו הלייקרס לסדרת הגמר מול הלברונס, שכרגע חזרו מביקור קצר בארץ הקודש ("רצינו להגיע לפני שיהיה ממש חם" אמר סנטר הקבוצה, זידרונאס אילגאוסקס), שם החבר'ה התארחו אצל איירה ניובל, לברון הראה לכולם כיצד הוא הולך על המים, בן וואלאס חתם על חוזה בבני השרון לעונה הבאה כמחליף של שון ג'יימס, ודלונטה ווסט הראה איך הוא מפחיד את נשות ישראל רק באמצעות חיוך. ואז יש את הלייקרס.

זיעה מלאכית

מצד שני, קובי יגיע לסדרת הגמר כשעדיין נעוצות בו הציפורניים של דאנטה ג'ונס, גאסול ילבש רטייה על עין ימין, זכר לטיפול מיוחד שקיבל מקניון "אל תתעסקו עם המשפחה שלי" מרטין ואנדרו ביינום יצעד עם פסיכולוג צמוד, שיסייע לו להתגבר על מחלת הזריקופוביה (שנגרמת בעקבות יותר מדי גגות מכריס אנדרסן). בגמר לברון יעסוק בלנסות להפוך מים ליין, ווסט יסביר על הבדלי התרבות בין האמריקאים לישראלים ו-וואלאס ישמור את עצמו לעונה הבאה. הלייקרס יעיפו את הקאבס מהאולם ויטיילו ל-0:4, בסדרה שהיתה אמורה להיות המלהיבה ביותר מאז... ובכן, מאז שנה שעברה, והתפוצצה לה כמו בלון.

האם זהו תסריט אפשרי? האם לברון יתחבר למנטאליות הישראלית? האם הקלות שבה המלך וחבריו מדלגים מעל קבוצות המזרח טובה להם? בשני הסוויפים של הקאבס עד כה ממוצע הניצחונות שלהם עמד על 17 הפרש והניצחון הדחוק ביותר שלהם היה בן 10 נקודות, במשחק האחרון והצפוי מול ההוקס. בשל חולשת קבוצות הדרג השני במזרח (ופציעותיהן, כמובן) הקאבס עדיין לא הרגישו מתח מהו בפלייאוף הזה. הרגע היחיד שהיה קרוב למתח קרה במשחק השני, שבו ג'יימס צפה מהספסל בחבריו מאבדים יתרון של 29 נקודות (!) ברבע הרביעי, ונכנס כדי להרגיע את הרוחות ולנצח ב-12. מה יקרה כשהמשחק יהיה צמוד ומולו יעמוד אחד הווינרים הגדולים בכדורסל? רק לפני שנה טיילו קובי והלייקרס לסדרת הגמר, אחרי ניצחון 1:4 על הספרס בגמר המערב ופגשו את הסלטיקס, שסיימו שתי סדרות בנות 7 משחקים ועוד אחת בת 6 משחקים מול דטרויט. בסדרת הגמר, כולנו זוכרים, הלייקרס קרסו אל מול האינטנסיביות של גארנט וחבריו. האם העונה נקבל את אותו הדבר בדיוק, רק הפוך?

הרי לא חסרים מקרים דומים. פלייאוף 2003. אז ניו ג'רזי מדלגת מעל כל המזרח, עם סוויפים בחצי גמר ובגמר המזרח, ומגיעה לגמר הליגה מול סן אנטוניו. זה נגמר ב-2:4 לספרס. אז נכון, המזרח היה אז הרבה יותר חלש מהמערב, אבל העובדה שהנטס לא קיבלו אתגר עד הגמר לא אפשרה להם להתעלות כאשר נתקלו במכשול קשה באמת בדמות הספרס. כמובן שיש פלייאופים שבהם קבוצה אחת דרסה את כל הקבוצות שנקרו בדרכה ולא עצרה גם בגמר, כמו פילדלפיה של 1983 והלייקרס של 2001 (הפסד בודד), אך במקרים האלה שתי האלופות היו רמה אחת מעל שאר הקבוצות. העונה זהו לא המקרה. ללייקרס יש הכלים להתמודד מול לברון והקאבס, וצריך לזכור שהם עשו להם סוויפ במהלך העונה. לוס אנג'לס גבוהה, חזקה בצבע ויודעת לשמור כשצריך. יש לה את אחד המאמנים הכי טובים בהיסטוריה, שיודע לעשות התאמות וגם לשחק משחקים מנטאליים, וזה משמעותי – על אחת כמה וכמה כשהמשחקים נהיים חשובים.

לא נופל ולא קם

חלק מהותי בפלייאוף הוא לדעת להתגבר על מכשולים. ליפול ולקום, להפסיד, לעשות התאמות ולחזור טובים ומחושלים יותר. הקאבס לא חווים את זה בינתיים. לברון עושה מה שהוא רוצה (53 אחוז מהשדה בפלייאוף, כולל 2 שלשות למשחק), אף אחד בדטרויט או באטלנטה לא היה קרוב להתחיל לחשוב איך עוצרים אותו.

אילגאוסקס שיחק פחות מ-29 דקות למשחק ובן וואלאס בקושי ראה פרקט. בשני המקרים הללו זה עוד עשוי להיות יתרון, שכן Z כבר לא ילד וראה איזו פציעה או שתיים בעברו, בעוד ביג בן עדיין לא כשיר מספיק, ומייק בראון שומר אותו לרגעים שבאמת יזדקק לו (מול גאסול וביינום). אבל מה יקרה כשהקאבס יהיו בפיגור ברבע הרביעי (דבר שעוד לא קרה בפלייאוף הנוכחי)? זה עשוי לשבור אותם. אם הזריקות של לברון מרחוק לא ייכנסו החדירות שלו יהיו קשות יותר, לייאפים שפעם נכנסו יטיילו להם על הטבעת וייצאו, הצוות המשלים יצטרך פתאום להיכנס להילוך גבוה. יש סכנה שהוא לא מסוגל לזה.

אחרי המשחק השני נגד ההוקס, נשאל לברון אם הוא נהנה מהפלייאוף עד כה, ומחוסר התחרותיות. "אני נהנה מאוד. מצטער, אבל אני נהנה", ענה קינג ג'יימס. אז מלבד העובדה שאנחנו לא סולחים ללברון על השעמום שהוא גורם לנו לחוות (ועוד ב-2 בלילה), כדאי למלך לקוות שהסלטיקס (או המג'יק) יתנו לו פייט ויצננו את ההנאה שלו, כדי שהוא יגיע לסדרת הגמר באינטנסיביות הנכונה ומוכן למשוכה שנקראת לוס אנג'לס לייקרס. אחרת, חודשיים של הנאה עשויים להוביל לשבוע וחצי של סיוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully