וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטיש, מסמר, ניקח מהר

13.5.2009 / 10:58

כ-1,600 מאוהדי אוניון ברלין הפשילו שרוולים ועבדו בהתנדבות במשך 75 אלף שעות בשיפוץ אצטדיונה הביתי של הקבוצה. הפתיחה בקרוב

אוהדי אוניון ברלין, שעלתה העונה לבונדסליגה השנייה, יהנו בעונה הבאה מישיבה באצטדיון חדש אותו שיפצו לא אחרים מאשר הם עצמם. כמו קבוצות רבות נוספות מליגות נמוכות בגרמניה, גם אוניון סבלה מקשיים כלכליים וראשיה ביקשו ראשיו את עזרת האוהדים בעבודות הבנייה באצטדיון אלטה פוארסטרי, שמהווה את ביתה של הקבוצה מאז 1920.

מאות אוהדים התנדבו מאז הקריאה ביוני האחרון והם הציעו חלק מזמנם הפנוי, כלי עבודה, חומרי בניין וניסיון. "התגובה של האוהדים הייתה מדהימה", אמר דובר המועדון, כריסטיאן ארבייט, "אנשים התחילו לבלות את החופשות שלהם ואת החגים באצטדיון, אחרים באו בסופי שבוע, סטודנטים עבדו במהלך חופשות הסמסטר. פשוט מדהים".

75 אלף שעות עבודה של מתנדבים היו שוות למועדון כשני מיליון יורו וספונסרים תרמו חומרי בניין, פועלים וציוד בשווי של שניים וחצי נוספים. מכמה מאות אוהדים שבאו לעזור בעבודות הבניין, עלתה הכמות ל-1,600, שרוכזו תחת הנהגתם של שישה קבלנים מקצועיים.

בכל יום הגיעו לאצטדיון בין 30 ל-100 אוהדים וב-8 ביולי השנה יחנך האצטדיון במשחק ידידות נגד היריבה העירונית, הרטה. כל המתנדבים, כמעט מיותר לציין, יזכו לכניסה חופשית. בחודשים האחרים שיחקה הקבוצה באצטדיון פרידריך לודוויג יאן ספורטפארק בעיר, אבל בקרוב הם ישובו הביתה בשמחה.

אוניון ברלין תמיד היה מועדון מיוחד שעושה דברים בדרכו שלו. בניגוד להרטה, אוניון שכנה בחלק המזרחי של העיר ושל גרמניה ובמשך שנים רבים מאוהדיה נחשבו למתנגדי שלטון ונחקרו על בסיס קבוע על ידי המשטרה המזרח-גרמנית.

"זה תמיד היה מועדון עם תרבות אלטרנטיבית", אמר הדובר ארבייט, "זה לא היה מועדון של לוחמי חירות, אבל כן כזה שריכז אנשים שלא הסכימו עם כל דבר במזרח-גרמניה ושרצו שאי ההסכמה שלהם תהיה ידועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully