וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-ליגה

11.5.2009 / 14:50

ברסה רוצה לחגוג? אינטר מקווה לסגור עניין? נבחרת המחזור מתרגשת בעיקר מהליגה הגרמנית הבלתי נגמרת, עם לא מעט נציגים בהרכב

נבחרת המחזור של אירופה התכוננה השבוע לתת כבוד לשתי אלופות חדשות, אבל ברצלונה ואינטר דחו את הקץ לשבוע הבא, והשאירו עוד קצת עניין בסריה A ובלה ליגה. לעומת זאת, הבונדסליגה של העונה פשוט מסרבת להיגמר. 26 שערים, שתי נקודות שמפרידות בין הראשונה לרביעית, בורוסיה דורטמונד אחת שלא מפסיקה לנצח ומריו גומז, ששלח רביעייה לרשת המוליכה. לצד גומז מככבים בנבחרת מצטייני משחקי סוף השבוע באיטליה, ספרד, אנגליה, גרמניה וגמר הגביע הצרפתי. הכוכב האורח מגיע השבוע מקבוצה שכן הצליחה לזכות באליפות, פורטו מפורטוגל.

שוער:

ירוסלב דרובני – הרטה ברלין

עד שהגיע דרובני הצ'כי להרטה ברלין, המזל לא האיר לו פנים. ב-2005 הוא הובא להחליף את ואן דר סאר בפולהאם, אבל נפצע ולא שיחק אפילו משחק אחד בקרייבן קוטג'. לאחר מכן רשם תקופות מאכזבות בדן האג ואיפסוויץ' ובכלל, קשה להתבלט כשוער צ'כי כשמלפניך משחק אגדה כמו פטר צ'ך. העונה, דרובני הוא אחד המצטיינים במסע המופלא של הרטה ברלין. הקבוצה של לויסאן פאבר לקחה 10 נקודות בארבעת המשחקים האחרונים ושבה בסערה למאבק האליפות. בארבעת המשחקים הללו, דרובני מפגין יכולת שיא וגם בשבת הוא היה המצטיין בניצחון 0:2 על בוכום. השאלה היא האם המזל ימשיך לשחק לו גם בשלושת משחקי ההכרעה.

הגנה:

פטריק אוומוילה – בורוסיה דורטמונד

בשבועות האחרונים, שמו של המגן הימני הגרמני-ניגרי לא יורד מהכותרות בגרמניה. בית המשפט הרשיע שלושה מבכירי המפלגה הימנית קיצונית לאחר שפרסמו מנשר עליו התנוססה חולצת הנבחרת והמספר 25, שהיה שייך בזמנו לשחקן, עם הכיתוב: "לבן, לא רק צבע החולצה. לנבחרת לאומית אמיתית". מעבר לזירה הפוליטית, אוומוילה הוא אחד השחקנים החמים בבונדסליגה. לאחר היעדרות בת חמש שנים מהנבחרת וגל פציעות בלתי נתפס, המגן בן ה-29 רושם עונה פנטסטית. הקבוצה שלו חגגה עם 0:4 על קרלסרוהה וניצחון שביעי ברציפות. הפער מהפסגה עומד על חמש נקודות ובשבוע הבא, אוומוילה והחברים יוצאים לוולפסבורג.

בלם: אלכס – צ'לסי

מאוד התקשיתי להישאב לתוך פסטיבל העלייה של ברצלונה לגמר האלופות ה"קלאסי" מול מנצ'סטר יונייטד. לדעתי, צ'לסי הייתה ראויה להיות ברומא. מעבר לטעויות השיפוט, הטקטיקה של חוס הידינק נתנה נוק אאוט לוירטואוזיות של פפ גווארדיולה, אבל הסוף ידוע. ביום ראשון, צ'לסי הוציאה את כל העצבים על ארסנל עם 1:4 באמירויות - ניצחון החוץ הגדול ביותר של הבלוז על התותחנים מזה 40 שנה. אלכס כבש הראשון בנגיחה עוצמתית והיה מצוין בהגנה. תחת הידינק והודות לפציעות של ריקרדו קראבליו, הברזילאי בן ה-27 ממתג את עצמו כאחד הבלמים הטובים בעולם. ובכלל, היסודות של ההולנדי עוד יניבו פירות בעונה הבאה. לרומן אברמוביץ' נותר רק לקוות שאופ"א לא תפרק לו את העונה האירופית הבאה בוועדת המשמעת.

בלם: יונאס אולסון – ווסט ברומיץ'

הבאגיס מסרבים להיכנע ועדיין לא אמרו את המילה האחרונה במלחמת ההישרדות בפרמיירליג. ניצחון ביתי 1:3 על וויגאן קירב את האחרונה בטבלה מרחק שלוש נקודות מהקו האדום, והחבר'ה של טוני מוובריי מאמינים בנס. הניצחון בשבת הושג הודות לתצוגה הגנתית נפלאה של הבלם השבדי בן ה-26. אולסון הגיע מניימיכן בקיץ תמורת 800 אלף ליש"ט בלבד והפך לאחד הבולטים בקבוצה. במחזור הקרוב, אולסון יצטרך להיות במיטבו מול ליברפול, אבל אל תדאגו לו. גם אם ברומץ' תרד, אסטון וילה, בלקבורן אברטון ובולטון כבר נמצאות במירוץ להחתמתו.

מגן שמאלי: פיליפה – דפורטיבו לה קורוניה

תאמינו או לא, אבל הקבוצה מגליסיה, זו שכמעט וירדה בעונה שעברה, נמצאת חזק בתמונת מוקדמות ליגת האלופות. ניצחון 1:2 על רקראטיבו הואלבה שמר על מרחק שלוש הנקודות מולנסיה הרביעית וגם קירב את רקרה לליגה השנייה. פיליפה, המגן השמאלי הברזילאי, חרש את הקו השמאלי וגם קינח בבישול שער הניצחון עם מסירה על 50 מטר לפאבלו אלברז. כמו כל הקבוצה שלו, פיליפה עשה העונה התקדמות נפלאה. הוא נחשב לאחד המגנים התוקפים הטובים בספרד, ועוזר ללה קורוניה להתהדר באחת ההגנות הטובות בלה ליגה.

קישור:

חואן מאטה – ולנסיה

בשנים האחרונות, ריאל מדריד הצליחה לפספס הרבה שחקנים ששיחקו אצלה. סמואל אטו ואלברו נגרדו הם דוגמאות ידועות. חואן מאטה קצת פחות. הילד שחגג לאחרונה 21 הוא הדבר הבא בכדורגל הספרדי. אירונית, הוא גם האיש שתקע את המסמר האחרון בארון של ריאל מדריד המפוררת לאחר הקלאסיקו. מאטה הגיע לריאל בגיל 15, אבל לא רשם ולו הופעה אחת בבוגרים. לפני שנתיים הגיע לוולנסיה והקריירה שלו בנסיקה. הוא דחק את ויסנטה מהרכב הקבוצה והנבחרת, ולא מפסיק להלהיב עם טכניקה וראיית משחק על גבול השלמות. בשבת מול הבלאנקוס הוא כבש שער נפלא בנגיעה רכה, והיה מעורב במהלך קבוצתי מרהיב בשער השני. ההימור שלנו: ריאל עוד תנסה לשים עליו את היד.

דניאלה דסנה – סמפדוריה

ביום ראשון חגג דניאלה דסנה את יום הולדתו ה-22. 24 שעות קודם לכן הוא כבש את שני שערי הבכורה של העונה בשתי פצצות ממרחק בחגיגה הקבוצתית של סמפדוריה, שהביסה 0:5 את רג'ינה האומללה. בעוד האורחים מתחילים לארוז לכיוון הסריה B, לדסנה נותרו עוד שתי משימות כדי להשלים את החגיגה. הראשונה, כבר ביום רביעי הוא יפגוש את לאציו בגמר הגביע האיטלקי. השניה, אחרי שכיכב באזוריני ועשה פריצה יוצאת מן הכלל בסריה A, דסנה מחכה לטלפון מאחד ששמו מרצ'לו ליפי.

סטיבן ג'רארד – ליברפול

ליברפול תסיים את העונה בלי תואר, אבל למרות זאת היא התבגרה העונה בצורה משמעותית. ליברפול החדשה היא קבוצה שלא מרימה ידיים, גם כשהמצב אבוד, קבוצה לוחמת וקבוצה שלא תלויה בצורה אבסולוטית בכוכבים שלה. סטיבי ג'י ופרננדו טורס סבלו העונה מפציעות, אבל בליברפול הנוכחית, שחקנים אחרים (כמו יוסי בניון ודירק קויט) ידעו לנצל את המצב ולשמור על היכולת. זו אולי לא הייתה עונת השיא של ג'רארד, אבל הוא היה שם במשחקים הגדולים. ב-1:4 באולד טראפורד וב-0:4 על ריאל מדריד. הוא היה שם גם בשבת עם צמד ב-0:3 על ווסטהאם. ביום רביעי יונייטד יכולה להבטיח מעשית את האליפות אם תנצח את וויגאן, אבל ליברפול יכולה לחוש גאווה. לראשונה מאז 1990, היא הייתה צלע משמעותית במאבק האליפות. אם רפא בניטז ידע לשמור על התלכיד, בעונה הבאה הוא יוכל לעשות את קפיצת המדרגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

התקפה:

אדוארדו – גנגאן

הליגה הצרפתית פינתה את מקומה בסוף השבוע לגמר הגביע. גנגאן הקטנה ממעמקי המקום ה-13 בליגה השנייה ועם מאבקי הישרדות על הראש, הדהימה את ראן עם ניצחון 1:2 וזכתה בתואר ראשון בתולדותיה. החלוץ הברזילאי בן ה-28 כבש את שני השערים ונכנס להיסטוריה של הכדורגל הצרפתי. בפעם השנייה בהיסטוריה ולראשונה מזה 50 שנה, זוכה קבוצה מליגה נמוכה בגביע הצרפתי. אדוארדו וגנגאן ישחקו בעונה הבאה בליגה האירופית. מישהו רוצה לפגוש אותם שם?

חוסבה יורנטה – ויאריאל

מנואל פלגריני, המאמן הצ'יליאני של ויאריאל, ממש לא רצה לשמש כתפאורה במשחק האליפות של ברצלונה. על מנת ליצור לחץ על הבלמים פויול ופיקה, הוא הימר על יורנטה בעמדת החלוץ המרכזי. הבאסקי הנפלא החזיר לו עם עבודה בלתי פוסקת, וצמד שערים. האחרון מבין השניים, שהובקע עמוק בתוספת הזמן, גרם לברצלונה להרגיש מה שחוותה צ'לסי ימים ספורים קודם לכן. בארסה תחגוג כנראה במשחק הבא, בחוץ מול מאיורקה. ויאריאל תנסה לעזור לה ולעצמה במירוץ להשגת הכרטיס לליגת האלופות, כשתארח את ריאל מדריד.

מריו גומז – שטוטגארט

בקיץ האחרון, גומז היה השחקן הכי מושמץ בגרמניה. ממי שהיה סגן מלך שערי הבונדסליגה וזכה לכינוי "מר אמינות" ציפו להנהיג את הנבחרת ביורו. גומז אכזב. הוא נראה רע, החמיץ כמו טירון ואיבד את מקומו בהרכב לאחר השלב הראשון. גרמניה המשיכה עד להפסד בגמר וגומז חזר לשקם את שמו בשטוטגארט, לאחר ששלל ההצעות שהונחו בפניו הפכו ללא רלוונטיות. בשבועות האחרונים, אף אחד בגרמניה כבר לא מלכלך על גומז. עם 9 שערים בחמשת המשחקים האחרונים ומאזן כולל של 23 כיבושים (שמעמיד אותו בראש טבלת מלך השערים בצוותא עם גראפיטה), גומז חזר להיות מר אמינות. הרביעייה המדהימה לרשת וולפסבורג הבטיחה פוטו פיניש מטורף לבונדסליגה. שטוטגארט וגומז הולכים להיות חלק ממנו.

כוכב אורח:

ברונו אלבש – פורטו

בניגוד לאינטר וברצלונה, פורטו לא דחתה את החגיגות והשלימה זכייה רביעית ברציפות באליפות פורטוגל. הקבוצה של ז'סואלדו פאריירה לא הרשימה, אבל ניצחה 0:1 את מאדיירה ופתחה שמפניות יחד עם 50 אלף הצופים בדרגאו. ברונו אלבש היה חתום על שער האליפות בדקה ה-48 ואחרי שהשפעות האלכוהול ייעלמו, הוא יתפנה לתכנן את עתידו. בשבועות האחרונים דווח כי ז'וזה מוריניו ישמח לראות את שחקנו לשעבר חובר אליו באינטר. באנגליה טוענים כי גם ארסן ונגר רשם את השם בפנקס. כמו שזה נראה, לבלם הפורטוגלי צפוי קיץ עמוס.

שווים אזכור:

ארמנדו (אתלטיק בילבאו) – הופעה ששווה שלוש נקודות מול בטיס.

אלסנדרו גמבריני (פיורנטינה) – הויולה מתקרבים לליגת האלופות.

לוצ'יאנו (קייבו) – קלקל את חגיגות האליפות של קבוצתו לשעבר.

אינייסטה (ברצלונה) – עוד הופעת אומן.

הוגו אלמיידה (ורדר ברמן) – חתם שלושה ימים של סיוט עבור המבורג.

דייגו פורלאן (אתלטיקו מדריד) – המאזן עלה ל-27, אחד פחות מאטו.

קרלוס טבס (מנצ'סטר יונייטד) – השחקן הכי לא מוערך באולד טראפורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully