וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזית לאומית

דור בלך

7.5.2009 / 11:49

מצד אחד, קבוצה שמביאה 3,000 צופים למשחק. מצד שני, קבוצה עם 20 אוהדים, בעלים שמסדר בחורות לשחקנים ובטוח שמבצע עופרת יצוקה יביא אותו ללאומית. מכבי יבנה ומכבי ב"ש מתכוננות למחזור האחרון בליגה א' וחולמות לקפוץ שתי כיתות. יאללה, מלחמה

כבר למעלה מחודש שמי שמגיע פחות משעה וחצי לפני משחק הבית של מכבי יבנה בליגה א', לא יכול למצוא כרטיס למשחק, שנמכר ב-40 שקלים למבוגר. במקרה כזה אתה נאלץ להקשיב מבחוץ ל-3,000 הצופים שגודשים את המגרש. עד כדי כך הדרישה לכרטיסים גבוהה שאפילו עיתונאים, שעל פי חוק אמורים להיכנס בחינם, נדרשים לפעמים בכרטיס ולא נשמרים להם מקומות.

החזרה האפשרית של יבנה, שהייתה שותפה קבועה בליגה הבכירה במרבית שנות ה-80 וצצה לגיחה קצרה גם בתחילת שנות ה-90, לליגה השנייה, גורם להתרגשות גדולה בעיר שמגיעה לשיאה לקראת המשחק האחרון מחר נגד נחלת יהודה בחוץ – בסיומו יכולה יבנה לעלות לליגת הלאומית.

אלא שיבנה לא תלויה רק בעצמה, גם אם תנצח את נחלת, שנאבקת נגד ההשתתפות במבחנים על הישארות בליגה, היא צריכה לחכות גם למעידה של המוליכה מכבי ב"ש שנמצאת במרחק נקודה אחת מיבנה ויוצאת למשחק נגד הפועל קטמון בטדי. במקביל, עירוני נתיבות של אהוד כחילה תנסה לנצח את קרית מלאכי ותקווה לנס בו גם ב"ש וגם יבנה יפסידו.

על אף הדרך הדומה שעשו שתי המוליכות בליגה העונה, הדיסוננס ביניהן הוא אדיר – אם יבנה הביאה למשחקה בטדי העונה מעל ל-700 צופים, באר שבע לא מצליחה לגרד את ה-30 גם באיצטדיונה הביתי. אם ביבנה מדברים על המשחק בשישי יותר מאשר על משחקי ליגת האלופות, הרי שבבאר שבע כולם עסוקים רק בעלייתה של הפועל לליגת העל, והרוב לא זוכרים בכלל שקיימת קבוצה נוספת בעיר.

ותודה לאהוד ברק

באר שבע, שירדה לפני שנתיים מהליגה הארצית עם חובות כה גדולים עד כי לא היה לה כסף לממן אוטובוס למשחקי החוץ, הצליחה להתאושש בעונה שעברה ולהתייצב בליגה א'. אלא שבסיום העונה איבדה את מרבית שחקניה ואת מאמנה אהוד כחילה לטובת נתיבות. בעלי הקבוצה – מוכר החמוצים ויו"ר השוק העירוני של באר שבע, מוטי אבוקסיס, הצליח לגייס לא פחות מ-350 ספונסרים והעמיד קבוצת חלומות בקנה מידה של ליגה א', עם יוצאי ליגת העל כמו רמי חליס, מיקי עטיה והקפטן ינאי דרעי.

אך לאחר שבמחזור הרביעי הובסה 4:0 ע"י חדרה בבית, ומוקמה במקום ה-12, החליט אבוקסיס לחתוך בבשר החי ולשנות תוכניות לעונה פיננסית. השוער המנוסה גיא סאלם נזרק ובמקומו הובא טל חיון הצעיר שמשחק בחינם. קובי נחמיאס, שהחזיק בחוזה של 70 אלף שקלים לעונה, נחתך ובמקומו הובא אלירן ברק שמשתכר רק 20 אלף שקלים בשנה. גם יניב איפרגן הושאל מהפועל ב"ש ומשתכר 2,500 שקלים בחודש בלבד, כשדודו ציקשווילי שחצה את הכביש גם כן עדיין חייל ומרוויח פחות מ-1,000 שקל לחודש, כמו גם ערן זגר שעלה מהנוער ומסתפק ב-500 שקלים לחודש בלבד. גם רמי חליס נשלח הביתה תחילה, והוחזר רק לאחר שהסכים לקצץ מחצית משכרו. בין לבין, נפצע כוכב הקבוצה צ'רלי פרץ שגמר את העונה. "אבל זה בסדר, את המשכורת הוא מקבל מביטוח לאומי", מרגיע הבעלים, שקיצץ את התקציב שהוערך בכשני מיליון שקלים, ל-700 אלף בלבד.

"דווקא אחרי הקיצוצים נהיינו טובים יותר", נזכר אבוקסיס, אלא שזה לא היה כל כך פשוט. הקבוצה עדיין לא סיפקה את הסחורה ובסוף הסיבוב הראשון פוטר המאמן שרון אביטן והוחלף באבי בוחבוט, מה שסיים את המהפך שבסופו מצאה עצמה באר שבע בראש הטבלה. "היינו פשוט צריכים שוטר בגן הילדים הזה שנוצר פה עם 8 שחקני נוער בבוגרים, ואבי עשה את העבודה על הצד הטוב ביותר".

"אני לא רוצה להגיד לשמחתי, אבל לשמחתי מבצע עופרת יצוקה בא לנו בזמן בדיוק שהחלפנו מאמן", נזכר הבעלים המהולל. "בזכותו היו לנו שלושה שבועות ללא אימונים, מאז ששרון פוטר עד למשחק מול ערד עם צוות המאמנים החדש".

המשקיעים בעקבות מכבי באר שבע

גם יבנה פתחה את העונה בצליעה, ובסיום הסיבוב הראשון הייתה מרחק 4 נקודות מירידת ליגה כשכלום לא התחבר. "נראינו טוב, אבל לא היה לנו מזל והשופטים גם עלו לנו בהרבה נקודות", נזכר מלך השערים של הליגה ומי שכבש 25 מתוך 45 השערים של יבנה, אורי קרגולה. "אני לא אשקר – אף אחד בכלל לא חשב על עלייה".

ביבנה האמינו במאמן ציון (פוגל) יעקב, ובעוד בבאר שבע קיצצו, שם החליטו לחזק והחזירו את אביב זלצמן מגלות באסי גלבוע, הביאו את אלעד ג'אן מבית"ר ת"א, ושרון זוזוט מבאר יעקב והכל התחיל להתחבר. "הם פשוט בדיוק מה שהיה חסר לנו, וגם אני אישית תמיד מתניע מאוחר ובדר"כ לוקח לי זמן להיכנס לכושר", מספר החלוץ, שכבש 18 שערים מאז החיזוק.

"האימונים פה באמת ברמה של ליגת העל", מספר קרגולה ששיחק בהפועל ת"א תחת דרור קשטן. "וגם האווירה דומה, יש לא מעט קבוצות בליגת העל שלא מביאות 3,000 צופים למשחק בית ולפחות 500 למשחק חוץ. אני התאהבתי במועדון ובשביל לעלות איתו ליגה יהיה שיא הקריירה שלי".

אם ביבנה מתגאים בקהל ובאימונים הטובים, בב"ש יש אווירה משפחתית. בכל יום רביעי לאחר האימון שולף אבוקסיס את המנגל ובמגרש האימונים עורכת הקבוצה ארוחה, כשינאי דרעי ואורן חזן אחראים על הנפנופים.

"להתעסק בכדורגל זה לא דבר קל, זה דורש תשומת לב ולוקח הרבה זמן", מספר אבוקסיס המשופם. "אני כמו אבא של שחקנים, דואג שמעבר לכדורגל יהיה להם מקום עבודה, מסדר להם בחורות, מוודא שיהיה להם כיף. המערכת יחסים ביני לבין השחקנים אחרת לגמרי ממה שיש במועדונים אחרים".

אבוקסיס, פעיל בכיר במפלגת העבודה בדרום, מתכוון לעזוב את הקבוצה שהקים מאשפתות לפני 12 שנים בסיום העונה, ומקווה לעשות זאת כשהיא בלאומית. "השם שלי נפגע מהכדורגל וגם פוליטית סבלתי בעקבותיו – לא מאמין שיש עוד יו"ר שמשקיע את כל מה שיש לו בקבוצה. אני אוהב את מכבי באר שבע וגם במצב הכי גרוע שלנו, שכולם היו בטוחים שנתפרק, בזכות האגו והכבוד שלי הקבוצה ניצלה. פירוק של מערכת תמיד יהיה בכרטיס ביקור של הבן אדם – ולא הסכמתי שזה יהיה בכרטיס שלי. אביא אנשים יותר חזקים כלכלית ונחזור להתרכז בחיים שלי. יש כבר חמישה שישה אנשים שרוצים את הקבוצה, אנשים עם מעמד כלכלי לא קטן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מי אלה יבנה?

"נכון שאין מגיע בכדורגל, אבל לנו הכי מגיע לעלות ואם יש צדק זה גם יקרה", מבטיח קרגולה. "גם אם לא נעלה אנחנו האלופים האמיתיים של הליגה הזאת. ניצחנו את כל קבוצות הצמרת בבית ובחוץ, אנחנו מביאים הכי הרבה קהל ואנחנו נראים הכי טוב. אני מקווה שהמזל שהיה חסר לנו בתחילת העונה יגיע עכשיו, ושלא יהיו מכירות או עסקים מסריחים והכל יהיה ספורטיבי בקבוצות האחרות. סה"כ לב"ש יש הגרלה יותר נוחה כי קטמון סיימו את העונה ונחלת נלחמים על החיים שלהם, אבל כל השבוע הזה כל העיר מדברת רק על עלייה ויש תחושה טובה, רק מלחשוב על זה יש לי צמרמורת. אם נעלה יגיעו לכל משחק שלנו בלאומית 5,000-6,000 אוהדים רק שלנו, זה פשוט מרגש אותי לחשוב על זה".

"בטח שמגיע לנו לעלות יותר מיבנה. מי אלה יבנה בכלל? אם לא הגול שלהם נגדנו בדקה ה-90 הם אפילו לא היו בתמונה", בטוח אבוקסיס שגם הודף את הטענות כי בעיר בה קיימת הפועל באר שבע אין הצדקה לשתי קבוצות. "לנו יש 200 אלף תושבים, אם לפ"ת, חיפה, ות"א יש יותר מקבוצה אחת גם לנו מגיע. ליבנה יש בקושי 30 אלף תושבים, ככה שלפי סדר הגודל לא מגיע להם קבוצה בליגות הבכירות".

"נהיה כמו קבוצת בת של הפועל ב"ש, ובמקום שכל הילדים המוכשרים של הנגב יברחו לטוברוק או חיפה, הם ישחקו אצלנו", חושף הבעלים את התוכנית שלו לקבוצה. "לנו יש את המצרך הכי מבוקש לשחקנים צעירים – דקות משחק. הנה, בעונה הבאה אי אפשר לדעת מה יהיה עם נתניה, למה שחן עזרא לא יבוא אלינו ואחרי שנה שנתיים יחזור להפועל?".

"יבנה זו עיר של כדורגל, שכולם בה מתעסקים בקבוצה, שהייתה כבר בליגה הראשונה ומקומה בליגה השנייה לפחות נכון לעכשיו, ובליגה הראשונה בסופו של דבר", קובע קרגולה. "מה שנעשה השנה, אפילו עם כל הכוכבים בתחילת העונה שלא הביאו אותנו לכולם, זה מדהים", מטיח חזרה אבוקסיס. "אנחנו עם תקציב נמוך מזה שהיה לנו בליגה ב', ולא צריך להתייחס לאוהדים. אם רעננה עם 19 אוהדים בליגת העל, מכבי ב"ש יכולה להיות עם 27 בלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully