וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: עוד משחק גורלי לנבחרת, מול סלובניה

שחר מור

6.5.2009 / 20:03

ניצחון של שחקניו של רענן פן על הסלובנים (שבת, 17:00, ספורט 5) יעלה אותם שלב במוקדמות גביע העולם. תחזיקו להם אצבעות

אחרי שבשבוע שעבר הביסה נבחרת ישראל את פינלנד 8:70, השחקנים כבר כמעט מוכנים לקראת נבחרת סלובניה החזקה (שבת, 17:00, שידור ישיר בספורט 5). ההתרגשות שמורגשת ברחבי עולם הראגבי הישראלי רק הולכת ומתגברת לאור העבדה שהמשחק עומד להיות מועבר בשידור ישיר והיסטורי.

המשחק ייערך באצטדיון במכון ווינגייט. המגרש הזה הפך בתקופה האחרונה להיות מעוז בטוח לנבחרת הראגבי שלנו, כשהפעם האחרונה שהיא נוצחה בבית הייתה ב-28 באוקטובר 2006. מאז ניצחה הנבחרת שישה משחקי בית רצופים. לנתון הזה אפשר לצרף עוד נתון מרשים - רצף ניצחונות של שבעה משחקים. שני הנתונים האלה יחד הם סיבה מצוינת לשחקנים שלנו להרגיש בטוחים בעצמם לגבי האפשרות לנצח את סלובניה ולעלות שלב במוקדמות גביע העולם.

מול כל הנתונים המרשימים האלה עומדת לה נבחרת סלובניה, שמה שיש לשחקניה להזכיר לנו זו העובדה שהם היו האחרונים שניצחו אותנו בבית. סלובניה מגיעה למשחק כשהיא מדורגת במקום ה-58 בדירוג של האיגוד העולמי, ומביאה איתה סגנון משחק פתוח והתקפי שמבוסס על הפיזיות והאתלטיות של שחקניה. הסלובנים, כמו הישראלים, גם הם עדיין בלתי מנוצחים השנה ומגיעים בטוחים מאד בעצמם. בשתי הפעמים הקודמות שבהן נפגשו ישראל וסלובניה הייתה ידם של הסלובנים על העליונה.

למרות העדיפות של האורחים על הנייר והפער הגדול יחסית בדירוג העולמי (ישראל במקום ה-86), חשוב לזכור שבשנה האחרונה ישראל משחקת נגד קבוצות בעלות דירוג דומה לשלה ואף נמוך יותר, ואילו סלובניה משחקת נגד קבוצות שמדורגות פחות או יותר ברמה שלה או מעליה. התוצאה של המצב הזה גורמת לכך שלמרות הניצחונות של ישראל, ההתקדמות שלה בדירוג העולמי היא איטית יחסית. ניצחון על סלובניה יביא את הנבחרת לסביבות המקום ה-75 (וגם יוריד את סלובניה כמה מקומות) וכך ההבדל הזה יצטמצם מאד .

מעבר ליתרון הביתיות, ישראל שנוצחה לפני שנתיים וחצי ע"י הסלובנים היא לא אותה נבחרת שתעלה לשחק מולם בשבת. בנוסף לשלושת הלגיונרים שלנו שמשחקים בחו"ל ומביאים איתם הרבה ידע וניסיון מהליגות החזקות באנגליה ובאירלנד, בנבחרת מציינים את השיפור המשמעותי בכושר הגופני של השחקנים בתקופה האחרונה. ומעל לכל את החיבור החדש שיש בין השחקנים עצמם ובין השחקנים למאמן החדש רענן פן.

המשחק יתקיים במסגרת מוקדמות גביע העולם בניו זילנד ב-2011, כשהמנצחת תארח בעוד שבועיים את המנצחת במשחק בין ליטא לארמניה שייערך גם הוא בשבת. זה יהיה מפגש קלאסי בין שני סגנונות משחק מנוגדים, מצד אחד הסלובנים שמשחקים משחק פתוח ומהיר, ומצד שני הישראלים שמשחקים משחק קשוח וסגור יותר שמבוסס על החזקת כדור וקבוצתיות. אם ישראל תצליח לשלוט בכדור ולמנוע מהשחקנים הסלובנים להניע אותו במהירות, הסיכויים שלנו לניצחון במשחק עולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully