וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בכוננות לקראת משחקה של יבנה בנחלת יהודה

איילה חננאל

6.5.2009 / 13:54

במשחק המכריע בליגה א' דרום יכולים לצפות רק 300 אוהדים, בעוד את יבנה מתכוונים ללוות 2,000. כוחות משטרה רבים נדרשים למבצע

משחק הכדורגל בין הפועל נחלת יהודה למכבי יבנה הוגדר כמשחק רגיש הן על ידי ההתאחדות לכדורגל והן על ידי משטרת ישראל. הרגישות נובעת מעצם מאבקה של מכבי יבנה המדורגת שנייה בליגה א' דרום, על הכרטיס הנכסף לליגה הלאומית. ניצחון של יבנה על נחלת יהודה שאיבדה עניין בליגה, יחד עם איבוד נקודות של מכבי באר שבע במשחקה בטדי מול הפועל קטמון, יחזיר את היבנאים לליגה השנייה לאחר שנים של דשדוש בליגות הנמוכות.

מפקד מרחב השפלה, תנ"צ שמעון שומרוני, ערך סיור שטח עם פיקוד תחנת ראשון לציון וגורמים מקצועיים, וכן נפגש עם הנהלת הקבוצה ומנהל אגף הספורט בעיריית ראשון לציון.

לאור המגבלה הקיימת במגרש זה, בו ניתן להכניס (על פי תנאי הרישיון) 300 צופים בלבד, סביבת המגרש אינה מאפשרת הכנסת צופים נוספים מסיבות בטיחותיות. מדיניות מפקד המרחב הינה שלא לפגוע בסיכויי קבוצה זו או אחרת לעלות או לרדת, ולכן הוחלט על ידו לקבל כל החלטה של הנהלת הקבוצה ו/או ההתאחדות לכדורגל, ובתנאי שיעמדו בתכנית המבצעית אשר תאפשר את קיום המשחק ללא חריגים.

באותו זמן בדיוק, צפויה עירוני ראשון לציון לחגוג עלייה לליגה הלאומית באיצטדיון הברפלד, וכך נמנעה אפשרות העתקת המשחק של נחלת יהודה לאיצטדיון גדול יותר, כשהמשחק של עירוני ראשון לציון ירכז גם הוא כמות נכבדה של כוחות שיטור.

על פי מודיעין וניסיון העבר, צפויים להגיע למשחק זה כ-2000 אוהדי מכבי יבנה. הסמיכות לכביש ראשי, חוסר במגרשי חניה, שטח בעייתי מבחינה בטיחותית סביב למגרש - כל אלה הביאו להחלטה כי הנהלת נחלת יהודה תנפיק 300 הזמנות (כמספר הצופים שניתן להכניס לאירוע) אשר יחולקו בין שתי הקבוצות ומעבר לכך לא יכנס או יגיע אוהד נוסף לשטח המגרש.

בנוסף, הציע מפקד המרחב להנהלת קבוצת נחלת יהודה להכשיר "רמפה" לעמידת צופים נוספים, אך לכך נדרשת תכנית, עבודת עפר, אישור יועץ בטיחות וכן אישור לכמות האוהדים שניתן להכניס למקום. בשלב זה, הנהלת קבוצת נחלת יהודה אינה מעוניינת להכשיר את המקום וזאת לאור חוסר בתקציבים. מפקד המרחב הנחה למקם גדרות בטחון בחלק הדרומי והמזרחי של המגרש ולהקיף את המגרש בבד יוטה על מנת לא לאפשר צפייה מחוץ למגרש .

לצורך עמידה בתכנית המבצעית יידרשו כוחות משטרה וסדרנים רבים בפיקוד מפקד התחנה, התכנית המבצעית תוצג לאישור מפקד המרחב ביום חמישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully