וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוח לא נופל

6.5.2009 / 13:24

הוא מאמן בסך הכל שנתיים, וכבר רשם שתי עליות ליגה. הוא שינה את הרגלי המקצוענות של פיטרבורו, ובעונה הבאה ידריך אותה בצ'מפיונשיפ. הוא עדיין לא סר אלכס, אבל הוא כבר סוג של פרגוסון. דארן פרגוסון, הבן של, ואולי גם היורש?

לפני קרוב לשבועיים, ב-25 באפריל, חגג אלכס פרגוסון קאמבק מצוין של מנצ'סטר יונייטד בדרך ל-2:5 על טוטנהאם. השדים האדומים החזירו את הפער בראשות הטבלה לשלוש נקודות, אחרי שמוקדם יותר באותו יום השתוותה ליברפול אליהם בכמות הנקודות ועשו צעד נוסף ומרשים בדרך לאליפות. אבל עם כל הכבוד לסיר אלכס ואפילו לפרמיירליג, החגיגה הגדולה במשפחת פרגוסון באותה שבת הייתה שייכת לבן דארן.

כמה שעות לפני כן, הרחק מאורות הזרקורים של אולד טראפורד ומאבק הכוכבים של הליגה האנגלית הבכירה, כבש צ'רלי לי את השער היחיד לזכותה של פיטרבורו במשחק החוץ שלה בקולצ'סטר, שער שהעלה אותה אוטומטית לצ'מפיונשיפ והיווה למעשה עליית ליגה שנייה ברציפות. היום מציין דארן פרגוסון שתי עליות ליגה בשנתיים וקצת של קריירת אימון.

באוגוסט האחרון אירחו ה"פוש" את מנצ'סטר יונייטד למשחק ידידות באצטדיון לונדון רואד (והפסידו 2:0) וכמובן שאת מירב תשומת הלב משכו האב ובנו, שעמדו על הקווים מרחק מטרים ספורים אחד מהשני והדריכו שתי קבוצות שונות. אבל אם למישהו יש קצת סבלנות ואם סיר אלכס מתכוון בכל זאת להישאר באזור עוד קצת, יכול להיות שבשנים הקרובות עוד נזכה לראות אותם מתעמתים גם במשחק רשמי, שלא לדבר על עבודה משותפת.

אל תעשה את זה

דארן פרגוסון מונה למאמן פיטרבורו בינואר 2007, אחרי שהקבוצה שרצה מספר חודשים בצמרת רשמה שישה הפסדים רצופים, איבדה גובה והמאמן קית' אלכסנדר פוטר. הג'וניור היה אז בן 34 בלבד והגיע על תקן מאמן-שחקן, על אף שריצה על הדשא כבר לא הייתה בתכניות ("התייעצתי עם אנשים וכולם אמרו לי לא לעשות את זה").

דארה מאקאנתוני, מולטי-מיליונר אירי בן 33 שעשה את הונו מעסקאות נדל"ן במערב ומרכז אירופה וב-2006 הפך לבעלים של המועדון, היה זה שהזמין את פרגוסון לראיון עבודה שערך 90 דקות ולאחר מכן דאג למינויו, תוך שהוא מדגיש מאוחר שיותר ש"השם אלכס פרגוסון לא עלה אפילו פעם אחת".

מאקאנתוני רצה הצלחה והזרים כספים שסייעו למועדון לבצע רכש מאסיבי במונחים של ליגות נמוכות, דחה הצעות של מיליונים לרכישת חלק מכוכבי הקבוצה והמינוי של פרגוסון גרר תגובות מגוונות שנעו בין תדהמה לדיבורים המתבקשים על שם המשפחה. מעטים האמינו שהוא האיש הנכון בזמן הנכון עבור פיטרבורו השאפתנית, אלא שלמאמן הצעיר הייתה דרך והוא הלך בה מהרגע הראשון.

אל תזכירו את שם המשפחה

פרגוסון עשה בפיטרבורו שינויים קטנים שיצרו אפקט גדול, החל מלקיחת בקבוקי מים למגרש האימונים ועד ארוחות משותפות של כל הקבוצה אחרי אימונים. מקצוענות היא מילה שחוזרת על עצמה שוב ושוב בהתייחסות להבדלים בין פיטרבורו של לפני וזו של אחרי.

חלוץ הקבוצה, ארון מקלין, פירט: "ביום הראשון שלו כמאמן הוא נכנס לחדר ההלבשה ואמר 'אני פה כדי להצליח. או שאתם איתי או שאתם לא'. מאז שהוא הפך למנג'ר, המועדון הפך להיות יותר מקצועני. ההכנה שלו למשחקים מצוינת, הוא יודע הכל על היריבות שלנו והוא מאוד יסודי בכל דבר".

בשנתיים וארבעה חודשים בהן הוא מאמן, פרגוסון הדגיש לא פעם את רצונו לחמוק מהשוואות לאבא. כמו רבים לפניו, גם הוא לא היה מעוניין לזכות בחשיפה מוגזמת בגלל שם משפחתו, על אחת כמה וכמה לאור העובדה שאביו הוא אחד מגדולי המאמנים בתולדות המשחק. יחד עם זאת, טוב שבבית של ההורים יש עם מי לשוחח וממי ללמוד על התנהלות מקצוענית.

"לכל אחד יש את הרעיונות שלו, אבל אני מתייעץ איתו לגבי דברים שקורים במועדון ושהם חדשים עבורי", התייחס הבן לאביו, אבל סייג: "ההתייעצויות הן אף פעם לא טקטיות. הוא מבין שאני אדם עם כוח רצון והוא לא מפריע לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אל תמהר לקחת את ההצעה הגדולה הראשונה

כרגע כיוון הקריירה של פרגוסון הוא רק קדימה, אבל אם לשפוט על פי ההצהרות שלו, עדיין לא ממהר לדלג על שכר הלימוד. "אם להיות כנה, אני חושב שאני צריך שתהיה לי תקופה לא טובה לפני שאני אמשיך הלאה", הצהיר בבגרות ובהכרה בכך שלפניו עוד עומדת דרך ארוכה, "אני חושב שיש אנשים שקופצים מהר מדי על ההצעה הגדולה הראשונה שמוגשת בפניהם וזה לא ממש מתיישב טוב עם הדרך שלי".

בינתיים מנסה פרגי ג'וניור לפלס את דרכו למעלה ולהתפרסם בזכות יכולותיו ולא בגלל שם משפחתו או מקרים כמו תקיפתה המתוקשרת של גרושתו השנייה לפני קצת יותר משנה. אלא שלא משנה מה יעשה, "הוא דומה לאביו ומדבר כמו אביו - אתה אף פעם לא יודע מה תהיה התגובה הבאה, אם זה יהיה גיחוך או רטינה", כפי שכתבה אנה קאסל, שראיינה אותו ב"גרדיאן".

כשחקן דארן מעולם לא הבריק. הוא שיחק ברקסהאם, ספרטה רוטרדאם ו-וולבס, אבל התחיל את הקריירה במנצ'סטר יונייטד ורשם 15 הופעות במדי הקבוצה שזכתה באליפות ב-1992/3. אותו תואר הגיע אחרי 26 שנים עקרות מאליפות, כמעט כולן תחת צילו של מאט באזבי שנותר בלתי ניתן להחלפה עד הגעתו של אלכס פרגוסון.

מתישהו בשנים הקרובות מנצ'סטר יונייטד תקלע למצב דומה. הסקוטי האגדי ינטוש את הקווים לטובת משרד במועדון ויטיל צל ענק על מגרש האימונים ועל אולד טראפורד. הכניסה לנעליים שלו תהיה קשה ועל פי הדיווחים האחרונים דייויד מויס הוא המועמד לירושה, אבל באחד מהפורומים הפעילים של אוהדי מנצ'סטר יונייטד ברשת היו גם כאלו שסיפרו על רצונם לראות אותו חונך סקוטי אחר ששם משפחתו הוא גם פרגוסון. רעיון פרוע? מי יודע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully