וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון שלהם, ניצחון של כולנו

קובי יצחק

5.5.2009 / 16:22

לאחר זכיית קבוצת הכדורסל בית הלוחם בגביע, מסביר קובי יצחק, ממלא מקום יו"ר ארגון נכי צה"ל, למה חשוב לסייע לתקציבי הנכים

בגמר כדורסל הנכים, שנערך ביום שני לפני קהל רב באולם מלחה, ניצחה אמנם קבוצה אחת – קבוצת בית הלוחם תל אביב – אולם למעשה הניצחון הוא של כל ספורט הנכים בארץ. הגמר הנפלא הזה נתן אפשרות לאזרחי מדינת ישראל להתענג בשידור חי (ותודה רבה לספורט 5 שהרים את הכפפה) על ביצועים של ספורטאים מהמדרגה הראשונה, שהביאו כבוד לכל הנכים בישראל והראו כיצד רוח האדם יכולה לגוף.

אולם מלבד הפן ההישגי, חשוב לדעת כי הספורט הינו כלי שיקומי ממדרגה ראשונה עבור הנכה. זאת אני יודע מניסיוני האישי, כנכה צה"ל שנפצע בהיתקלות עם מחבלים בלבנון. אני זוכר את השיקום: הוא היה ארוך ומורכב, אך הספורט מילא בו תפקיד ראשון במעלה. דרך העיסוק בספורט הישגי (טניס שולחן וכדורסל) החזרתי לעצמי את הביטחון ביכולותיי, קיבלתי כלים להתמודדות עם מצבים מורכבים בחיי כנכה והפכתי להיות חלק ממשפחת נכי צה"ל.

כיום, כיו"ר מחוז ת"א והמרכז (אשר במסגרתו פועלת קבוצת בית הלוחם ת"א שזכתה אתמול במשחק הגביע) אני עושה ככל יכולתי כדי לקדם את הספורט ההישגי ואת הספורט העממי לחברי המחוז. אולם המשימה לא פשוטה: אנו מתמודדים שוב ושוב עם מצוקה תקציבית, אשר מונעת מאיתנו לקדם עוד יותר את ספורט הנכים בישראל ולהביאו לשיאים חדשים.

אני סבור כי דווקא בתקופה כלכלית קשה זאת, בה התבשרנו לאחרונה על כוונת משרד האוצר לפגוע בנכי צה"ל במסגרת חוק ההסדרים, חובה על משרדי הממשלה האחרים, ובמיוחד על משרד התרבות והספורט, להזרים תקציבים נוספים לטובת ספורט הנכים. כך נוכל לשקם עוד חברים. כך נוכל להביא כבוד למדינת ישראל במשחקים הפאר-אולימפיים שיתקיימו ב-2012.

*הכותב הוא ממלא מקום יו"ר ארגון נכי צה"ל ויו"ר מחוז ת"א והמרכז בארגון נכי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully