וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם ההתקפה

4.5.2009 / 15:42

השישיה של ברסה זעזעה גם את נבחרת המחזור של אירופה והכניסה בה רוח התקפית. הבעיה: רק שלושה כחולים אדומים נכנסו ל-11. מי יחפה עליהם?

גם 48 שעות אחרי, עדיין קשה קצת להירגע. רצינו לראות הצגה, התפללנו לא להתאכזב, אבל נותרנו המומים. סוף השבוע האחרון בכדורגל האירופאי שייך כולו לברצלונה שהשאירה בזכרוננו תצוגת כדורגל שלא תישכח ועוד יסופר וידובר בה רבות. אחרי ה-2:6 המדהים בברנבאו, לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט אין ברירה אלא להצדיע ולאמץ שלושה שחקנים להרכב. יחד איתם נכללים ב-11 שאר מצטייני סוף השבוע מאנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת, וכוכב אורח אחד שמגיע השבוע מהליגה הרוסית.

שוער:

סטפנו סורנטינו – קייבו

החמורים המעופפים סחטו 0:0 מרשים באולימפיקו מול רומא בתוצאה שיש לה שתי משמעויות: הקבוצה מורונה קרובה להבטחת ההישארות בסריה A, בעוד הג'אלורוסי יכולים לשכוח מליגת האלופות. סורנטינו, שגדל בלאציו, התעופף והציל שערים בטוחים מטוטי, בפאטיסטה וריסה כדי לקחת בקלילות את תואר איש המשחק ושוער השבוע בעיתונים האיטלקים. למרות השורשים התכולים לבנים, ולמרות שכרטיסו שייך בכלל לא.א.ק אתונה היוונית, לשוער בן ה-30 היה מסר למאמן רומא, לוצ'יאנו ספאלטי: "הוא ראה מה אני שווה, ההתעניינות שלו מחמיאה לי".

הגנה:

מגן ימני: מתיו שאלמה – בורדו

בסוף שבוע שכולו התקפה, רק טבעי היה לבחור את מגן ימני התקפי. מצאנו את שאלמה, המגן הימני הנפלא של בורדו. ביום ראשון, שאלמה היה עסוק בעיקר במשימות התקפיות. שני בישולים נפלאים שלו סידרו פתיחה חלקה לבורדו ו-0:3 על סושו. שאלמה הפך העונה לאחד השחקנים הבולטים במערך של לורן בלאן. ארבעה מחזורים לסיום העונה נפל דבר בצרפת – בסיום העונה תהיה אלופה חדשה לאחר שבע שנות שליטה של ליון. לבורדו משחקים קלים על הנייר מאלה של מארסיי, כאשר השתיים צמודות בטבלה. ובליגה כל כך משוגעת גם בלאן יודע – בשלב כזה של העונה אסור למצמץ.

בלם: לדלי קינג – טוטנהאם

חילופי משמרות בעיר בירמינגהאם. הפסדה של ווסט ברומיץ' 1:0 בוויט הארט ליין קירב את הבאגיס לצ'מפיונשיפ. הקבוצה הגדולה של העיר, בירמינגהאם סיטי, הבטיחה את החזרה לפרמיירליג. ווסט ברום נראתה לא רע בכלל בלונדון, אבל נתקלה במשחק הגנה מרשים של טוטנהאם בראשות הבלם בן ה-28 והשוער הורליו גומז. להזכירכם, פתיחת העונה של טוטנהאם שברה את כל השיאים השליליים של המועדון, אבל מאז פיטוריו של חואנדה ראמוס (כן, ההוא מהקלאיסקו), התרנגולים יצאו לדרך חדשה. כרטיס לאירופה כבר יש ועכשיו נותר לשבור שיא מועדון. אם טוטנהאם תשמור על שער נקי במשחק הבית האחרון מול מנצ'סטר סיטי, היא תסיים עונה עם ספיגת תשעה שערי ליגה בבית. מה אתה אומר על זה, ראמוס?

בלם: ניקולאס פארחה – אספניול

היה קל מדי להיכנס לקלישאה שבשבוע הגדול של ברצלונה, גם הקבוצה הקטנה של העיר עושה חיל. המציאות היא שאספניול לוהטת כבר מספר שבועות. הניצחון הביתי 0:3 על ולנסיה היה הרביעי ברציפות. מי שנראתה בדרך הבטוחה לליגה השניה, רחוקה כעת שלוש נקודות מחוף מבטחים. הבלם הארגנטינאי בן ה-25 שיתק את דויד וייה, התכבד בעצמו בשער השני כשהקבוצה שלו שיתקה ועצרה את הלוס צ'ה. 4.5 מיליון יורו שילמה אספניול לאנדרלכט עבור פארחה, לאחר שמעבר לטוטנהאם לא צלח. בדיעבד, הבלם יכול לברך על כך שנמנעה ממנו התעסקות עם קללת וויט הארט ליין. בינתיים, סביליה כבר בעקבותיו לקראת העונה הבאה.

מגן שמאלי: מרסל שייפר – וולפסבורג

אחרי ההפסד המפתיע לקוטבוס, הזאבים לא התקשו להביס את הופנהיים, הסינדרלה בדימוס של הליגה. אדין דזקו וגראפיט להטו, אבל את השבחים גרף המגן השמאלי. משחק שקט ויציב לאורך הקו, מעורבות בלתי פוסקת בהתקפה וסחיטת פנדל היו מנת חלקו של שייפר בן ה-24. שייפר הוא אחד המגנים המוערכים בבונדסליגה, וחביב במיוחד על מאמן הנבחרת, יוגי לאו. הקבוצה שלו מגיעה לרגע האמת: בשלושת השבועות הקרובים היא תפגוש את שטוטגארט, דורטמונד והאנובר, שנמצאות בכושר פנטסטי. ההפרש עדיין שביר והדרמה רק מתחילה. ובכל זאת, זה יהיה הפסד לכדורגל האטרקטיבי והפתוח אם הזאבים של פליקס מגאת' יסיימו את העונה בלי התואר.

קישור:

אמארה באנגורה – ולנסיין

ליון הרימה ידיים. שבע שנות שליטה מוחלטת בליגה הצרפתית הסתיימו רשמית בהפסד 2:0 בולנסיין. יוהאן אודל כבש פעמיים, גרגורי פוז'ול בישל פעמיים, אבל האיש של המשחק היה הקשר הגינאי הצעיר. באנגורה פתח בסך הכל בפעם השישית העונה, אבל הרשים כששלט בקצב המשחק, הפגין אגרסיביות ותרם גם בחלק ההתקפי. הקשר בן ה-22 הגיע רק בקיץ מהליגה במרוקו ונחשב עד כה לאכזבה. המשחק מול ליון יכול להוציא אותו לדרך חדשה. ובחזרה לליון. קלוד פואל יודע שהוא חייב לנסות להגיע למוקדמות ליגת האלופות. אחרת, הכוכבים יברחו בקיץ והסגל שלו יתפרק.

צ'אבי – ברצלונה

הגבהה מדויקת לראש של פויול בשער השני. חטיפה במרכז השדה ופס שהשאיר את מסי לבד מול קסיאס בשער השלישי. מסירת אמן על חצי מגרש היישר לרגל של הנרי בשער הרביעי. דאבל פס גאוני עם מסי בשער החמישי. ארבעה בישולים. ראיית משחק מושלמת. טאצ' גאוני בכדור. צ'אבי השאיר בגדול את חותמו על הקלאסיקו שייכנס להיסטוריה. יש משהו להוסיף?

פלורן מאלודה – צ'לסי

ארבעה ימים לפני הקלאסיקו, חוס הידינק לימד את העולם שיעור באיך עוצרים את בארסה. זה אולי לא היה יפה לעין, אבל בוודאי יעיל. הטקטיקה ההגנתית והמשחק האגרסיבי נטרלו לחלוטין את החלק הקדמי של הבלאוגרנה. כמה שעות לפני הקלאסיקו, הידינק לא הסתבך עם 1:3 ביתי על פולהאם. אנלקה ודרוגבה היו נפלאים, אבל מעל כולם היה הצרפתי, אחד החשובים במערך הטקטי של הידינק. המאמן ההולנדי ודאי ישב בביתו וצפה בהצגה ממדריד. ביום רביעי, הוא יהיה חייב לשחק פתוח יותר בסטמפורד ברידג' כדי להעפיל לגמר ברומא. תהיו בטוחים שיש לו כבר תוכנית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

התקפה:

דייגו מיליטו – גנואה

המקום הזה היה שמור לאדין דזקו, המפציץ הבוסני של וולפסבורג. ברגע האחרון, דזקו נאלץ לפנות מקומו למלך החדש של ג'נובה. על גנואה, שמסרבת לוותר על המקום הרביעי, שפכנו כאן את כל הסופרלטיבים האפשריים. מיליטו, לעומת זאת, הוא לא הפתעה. הארגנטינאי נחשב לסקורר ענק גם בשנותיו בסראגוסה. אלא שהעונה נראה שהחלוץ בן ה-30 סוף סוף מקבל את ההכרה לה הוא ראוי. שלושת השערים שכבש מיליטו בדרבי מול סמפדוריה (1:3) העלו את מאזנו ל-19 שערים, שניים פחות מזלאטן ומרקו די ואיו. בגנואה עסוקים יותר מכל בלהדוף את הקבוצות הגדולות שאורבות לחלוץ הענק. מיליטו מצידו, בהחלט מוכן לאתגר הבא. זכייה בתואר משמעותי.

תיירי הנרי – ברצלונה

רגע לפני גיל 32, הודה העונה תיירי הנרי כי הוא למד דברים חדשים בכדורגל. "בארסנל שיחקתי במרכז, חיכיתי לכדור, והרגשתי רענן יותר ומוכן ללכת לקבל כדור באגפים. בברצלונה המצב הוא הפוך. יש מצבים בהם אתה צריך לעבוד בשביל הקבוצה ולא רק בשביל עצמך. מעולם לא חשבתי שאעשה כל כך הרבה הגנה", אמר החלוץ במהלך העונה. התובנה החדשה של הצרפתי, שנמצא אולי בכושר הטוב בקריירה, היא זו שהופכת את ברצלונה לקבוצה כל כך נפלאה. התפקוד שלו באגף והיתרונות שהוא מביא הם החלק האחרון שמשלים את הפאזל של פפ גווארדיולה. הנרי היה השחקן הכי טוב ב-61 דקות משחק בברנבאו. בסטמפורד ברידג' הוא ייעדר בגלל פציעה. 0:1 לטובת הידינק.

ליונל מסי – ברצלונה

בין עוד דריבל לעוד דאבל פס גאוני של הילד המדהים הזה, התקשיתי שלא לחשוב על חואנדה ראמוס. הוא עשה ריצה מדהימה. 17 ניצחונות מ-18 משחקים, הרים קבוצה שבורה מההריסות והפך אותה למכונת ניצחונות, אבל השם שלו יהיה חתום על שתי תבוסות משפילות – זו מול ליברפול באלופות וכמובן ההשפלה הביתית הבלתי נסלחת בקלאסיקו. ראמוס כנראה לא יהיה בריאל מדריד בשנה הבאה. אחת הסיבות לכך היא שהוא היה פזיז מדי לתת לגאון כמו מסי חופש פעולה מוחלט. האמת, יותר קל לחשוב על הכישלון של ראמוס מאשר לנסות לחשב לאן יגיע מסי כשיהיה בן 27 או 28.

כוכב אורח:

אלחנדרו דומינגז – רובין קאזאן

אחרי פארחה, מיליטו ומסי, גם הכוכב האורח שלנו מגיע מארגנטינה. לפני שנתיים, הפך אקס ריבר פלייט זמנית להעברה היקרה ביותר בתולדות הכדורגל הרוסי, כשנמכר מקאזאן לזניט תמורת 7 מיליון יורו. מאז הוא הספיק להסתכסך עם דיק אדבוקאט ובקיץ חזר לקאזאן, אלופת רוסיה. למרות התחזיות שמנבאות לקאזאן עונה קשה, האלופה פתחה טוב את העונה והיא מוליכה את הטבלה בתום שבעה מחזורים. השבוע היא ניצחה בחוץ 0:5 את סאטורן. דומינגז חגג שלושער, עלה לראש טבלת מלך השערים ושלח ד"ש לזניט, שהפסידה במפתיע לרוסטוב.

שווים אזכור:

רוברט אנקה (האנובר) – הופעת שיא במשחק העונה בתחתית.

ג'וליו מיליאצ'ו (פאלרמו) – התגלית החדשה בעמדת הבלם.

סטיבן פינר (אברטון) – הטופיז לא מוותרים על המקום החמישי.

קאקה (מילאן) – הרוסונרי מסרבים להיכנע.

אדין דזקו (וולפסבורג) – מועמד בולט לנבחרת העונה.

דייגו פורלאן (אתלטיקו מדריד) – נחשו מי מתקרב לצ'מפיונס?

פרדי קאנוטה (סביליה) – בכל שבוע אחר הוא היה ב-11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully