וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של אוהד הפועל ת"א החשוד בתקיפת שוטרים

החשוד בהפרת צו הרחקה ממגרשי הכדורגל ייעצר למשך שלושה ימים. הפועל ת"א תדרוש חקירה בעקבות אירועי המשחק בקרית שמונה

שניים מתוך שלושת אוהדי קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב שנעצרו אמש (שבת) בחשד לתקיפת שוטרים בסיום המשחק בליגת העל נגד קריית שמונה, שוחררו למעצר בית מלא עד יום שלישי. מעצרו של האוהד השלישי החשוד בתקיפה, התנהגות פסולה במקום ציבורי והפרת צו הרחקה ממגרשי הכדורגל, הוארך בשלושה ימים. המשטרה מתכוונת להגיש בהמשך השבוע כתבי אישום נגד שלושת האוהדים.

בתוך כך, הפועל תל אביב תדרוש חקירה בעקבות האירועים בסיום המשחק אתמול (שבת) מול עירוני קרית שמונה (1:3), בעקבות תלונותיהם של אוהדי הקבוצה על תקיפה של שוטרי יס"מ אתמול ביציע. על פי עדויות האוהדים, סדרן שהזדהה כאוהד בית"ר התסיס את האוהדים האדומים לאורך כל המשחק, ובסיום החל להתעמת עם אחד מהם. לאחר שמספר אוהדי הפועל ראו את האירוע והתקרבו להפריד, התנפלו עליהם שוטרי היס"מ במקום עם גז פלפל והחלו להכות אותם. בנוסף, האוהדים טוענים כי אותו אוהד שהתעמת עם הסדרן, נלקח לצדי היציע שם ספג מהלומות קשות משני שוטרים.

בתגובה לכך, זרקו האוהדים האדומים אבנים שפצעו את אחד השוטרים בראשו. אוהדי הפועל תל אביב עצמם, אשר ביקשו מהשוטרים את מספרם האישי נענו בסירוב לטענתם. הנהלת האדומים צפויה לפנות למחלקה לחקירות שוטרים כדי שתברר את האירוע, אשר החל לאחר שאוהד הפועל תל אביב ביקש לקרוא לערן זהבי ליציע בסיום המשחק, ונתקל בתגובה אלימה מצד אחד הסדרנים, שהתפתחה לקטטה המונית בהשתתפות שוטרים. שיא התקרית, על פי העדויות, היה בגרירת אוהדות על ידי משיכה בשיערותיהן והכאת אוהדים קשישים.

יו"ר הקבוצה, אמיר לובין גינה הבוקר את מעשי המשטרה: "זו בושה וחרפה שאוהדים ומשפחות שהעבירו יום נפלא בצפון הארץ, וקינחו במשחק כדורגל, שהסתיים בניצחון קבוצתם שילמו במפח נפש. חובתה של משטרת ישראל לדאוג שכל אזרחיה, אפילו אם הם 'אוהדי כדורגל', יחזרו בשלום לביתם. חובה שלא מתקיימת במשחקי החוץ של הקבוצה".

"היציע" בעד היציע

יו"ר ארגון האוהדים הישראלי, "היציע", שי גולוב, שלח הבוקר (ראשון) מכתב תלונה אל השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, בנוגע לאלימות המשטרתית שלטענת הארגון התרחשה במגרשי הכדורגל במהלך בסוף השבוע, כשהדגש הוא על התקרית החמורה בקרית שמונה אמש.

"במהלך סוף השבוע התרחשו אירועים אשר לא אמורים להתרחש במשחקיהן של הפועל תל אביב בקרית שמונה, ושל הפועל באר שבע בלוד", נכתב במכתב. "עם סיום המשחק בקרית שמונה, לאחר עימות בין אוהד לסדרן, התנפלו שוטרי יס"מ על האוהד, הכניסו אותו לתא הבידוק והכו אותו. פעולה זו הציתה מהומה ביציע. שוטר שקיבל מכה מאחד האוהדים איבד רסן והחל יורה גז מדמיע לכל עבר. נשים, ילדים ומבוגרים שהיו בדרך החוצה נחנקו מהגז וסבלו מקשיי נשימה ואוהדים שנעצרו הוכו", הוסבר המקרה מאתמול .

"מיותר לציין שה'יציע' פועל למניעת מקרים אלו בקרב האוהדים בדרכים שונות. מקרים אלו מיותרים ויכלו להימנע. אוהדי הכדורגל באים למגרשים על מנת ליהנות ולעודד את קבוצתם האהובה, אנו מצפים לקבל יחס ושירות אנושי משוטרי משטרת ישראל. אנו קוראים לך למסד את ההתנהלות בין משטרת ישראל וכוחות האבטחה, להמשיך לצמצם את נוכחות השוטרים ביציעים, להוציא לחלוטין שוטרי יס"מ ויחידות מיוחדות מהיציעים ולהסדיר את נהלי אביזרי העידוד ודרכי העידוד באיצטדיונים".

אמש הגיב מפקד מרחב הגליל, תנ"צ מנחם חבר, לתקרית, ומסר כי "השוטרים פעלו באופן נכון תוך הפעלת שיקול דעת ומנעו תוצאה עגומה יותר. המשטרה לא תשלים עם התנהגות אלימה של אוהדים כנגד כוחות אבטחה ושיטור במגרש".

יש לציין כי כוחות השיטור במגרש מנעו מהתקשורת לתעד ולסקר את התקריות בין האוהדים למשטרה.

עדכון ראשון: 13:00, 03/05/09
עדכון אחרון: 16:00, 03/05/09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully