וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונייטד וכל השאר

27.4.2009 / 15:20

החמישייה של יונייטד השתלטה על נבחרת המחזור. מי נשאר בחוץ, מי היה חייב להיכנס והאם הכוכב האורח הוא היורש של סטויצ'קוב?

חודש מאי עומד בפתח, עונת הכדורגל בליגות ובמפעלים האירופיים עומדת בפני סיום, ובניגוד לשנים עברו, הפעם מובטח לנו סיום מרתק. סוף השבוע בליגות הבכירות של אירופה הבטיח פוטו פיניש. חשבתם שהסריה A גמורה? קבלו את מילאן בכושר שיא. חשבתם שליברפול סיימה את הסיפור? הצחקתם את דירק קויט. ברצלונה בלתי ניתנת לעצירה? חכו לקלאסיקו של סוף השבוע הבא. כמובן שמיותר לציין את גרמניה וצרפת שממשיכות לספק דרמות עוצרות נשימה מדי שבוע. מבין שלל משחקי סוף השבוע (אז אל תחפשו שם את אינייסטה) וואלה! ספורט מגישה את ה-11 הבולטים של אנגליה, ספרד, צרפת, איטליה וגרמניה וכמובן את הכוכב האורח שנוצץ בשמי סופיה.

שוער

פול רובינסון – בלקבורן

בדקה ה-60, רגע אחרי שריאן נלסן נגח את השער השני של בלקבורן לרשת וויגן, המצלמה עברה להתמקד בסם אלרדייס. ביג סם לא השתולל, לא קפץ, אבל חיוך גדול נמרח על שפתיו. חיוך של שביעות רצון מלווה בהקלה גדולה. אלרדייס הבין – זה שער ששווה לרוברס עוד עונה בפרמיירליג. ביג סם הרשה לעצמו להירגע גם כי שלוש קודם לכן השוער שלו הדף ניסיון של בן ווטסון ובכלל, הוא רשם משחק ענק וחתום על הנקודות. ההופעה המצוינת של רובינסון הגיעה שבוע אחרי פרסומים באנגליה לפיהם הוא צפוי להימכר ולפנות מקום לקרלוס קאמני. אולי עכשיו ביג סם ישנה את דעתו.

הגנה

מגן ימני: פטריק אוומוילה – בורוסיה דורטמונד

הקבוצה של יורגן קלופ היא להליט החם של הבונדסליגה. עם חמישה ניצחונות רצופים ובמרחק שמונה נקודות מוולפסבורג המוליכה, יש הטוענים כי דורטמונד מסוגלת להשתחל למרוץ. כך או כך, המהפכה שביצע קלופ בקבוצה מעמידה אותו כאחד המועמדים לתואר מאמן העונה. הקבוצה שלו הפסידה רק ארבע פעמים העונה ומחזיקה בהגנה השנייה בטיבה בליגה. מי שמסמל את התהליך שעוברת דורטמונד הוא אוומוילה, המגן הגרמני-ניגרי בן ה-29, שעד הקיץ היה שחקן גמור ומוכה פציעות בורדר ברמן והעונה הפך לאחד המגנים הימניים הטובים בבונדסליגה. עוד תצוגה הגנתית מרשימה עזרה לצהובים לנצח בבית 0:2 ולפגוע בסיכויי האליפות של המבורג.

בלם: כריסטוף מצלדר – ריאל מדריד

בהיעדרו של פפה המורחק וכשבפניו ניצבת הזמדנות פז לצמק את הפער בצמרת לארבע נקודות, חואנדה ראמוס ידע שהדרך לניצחון בסביליה עוברת דרך מציאת פתרון לפרדי קאנוטה. הוא הלך על הגובה והניסיון של מצלדר. הבלם הגרמני, בסך הכל בהופעה תשיעית העונה בליגה, החזיר על האמון במשחק מצוין ונטרל את החלוץ ממאלי. מעבר לניצחון, ראמוס הצגה התקפית והגנתית בדיוק ברגע הנכון. שבוע לפני הקלאסיקו. עכשיו נראה את מצלדר סוגר את סמואל אטו.

בלם: זומאנה קמארה – פאריס סן ז'רמן

ה-0:0 בין ליון לפ.ס.ז' השאיר את שתי הקבוצות מאוכזבות ואת מארסיי מאושרת ומחויכת. בקבוצה הוותיקה מהבירה שמחו מאוד לקלקל לאלופה הנצחית את הסיכויים לתואר שמיני ברציפות. מצד שני, האוהדים בוודאי לא ישמחו לראות את היריבה השנואה מהדרום חוגגת. ליון הייתה טובה יותר, אבל נתקלה במופע הגנתי מרשים של הבלם בן ה-30 והשוער, מיקאל לאנדרו. קמארה, אקס מארסיי, נותר מאוכזב בסיום: "הייתה לנו הזדמנות, עכשיו נותר רק לקוות". פ.ס.ז' רחוקה כעת שבע נקודות ממארסיי. למרות עונה קסומה של הוותיקים, הקבוצה צפויה לסיים ללא תואר ובקרוב יצטרך פול לה גוון לבנות הכל מחדש.

מגן שמאלי – לודוביק מנין – שטוטגארט

כמו דורטמונד, גם שטוטגארט נראית בלתי ניתנת לעצירה במחזורים האחרונים. מריו גומז בכושר פנטסטי והשחקנים של מרקוס באבל רשמו בשבת ניצחון חמישי ברציפות עם 0:2 ביתי על פרנקפורט. גיבור הניצחון היה המגן השמאלי השוויצרי, שרושם עונה גדולה ועוד יטריד את דרור קשטן לקראת סיום קמפיין מוקדמות המונדיאל. מנין בישל את השער הראשון והיה פעיל לאורך הקו השמאלי. שטוטגארט מוצאת עצמה לפתע, חמישה מחזורים לסיום העונה, כמועמדת אמיתית לתואר. היא רחוקה רק שלוש נקודות מוולפסבורג, אותה תארח בעוד שבועיים.

קישור

פרנקו סמיולי – פיורנטינה

בעונה כל כך מאכזבת של שתיהן, לפיורנטינה ורומא נותר להיאבק על המקום הרביעי. אלא שהג'אלורוסי חזרו מפירנצה עם הפנים בין הידיים ותבוסה 4:1. הויולה, קבוצה שרחוקה מלממש את הפוטנציאל האדיר של שחקניה, רשמה את משחקה הטוב העונה. כשהכל התחבר לצ'זארה פראנדלי, קיבלנו הצגה מרשימה שגם המחישה כמה העונה של פיורנטינה מפוספסת. לרומא לא הייתה תשובה לקיצוני הימני הנפלא שלא הפסיק לעבוד באגף, בישל שער לאלברטו ג'ילארדינו וסחט אדום לדוד פיזארו. ניפגש בעונה הבאה.

פאבלו הרננדז – ולנסיה

גם אם ולנסיה תתפוס בסוף העונה את המקום הרביעי, שמוביל למוקדמות ליגת האלופות, צפוי לעבור עליה קיץ קשה. הבעיות הכלכליות יטרידו, דויד וייה ודויד סילבה עשויים להימכר והקבוצה תיבנה מחדש. ולמרות זאת, יש סיבה לאופטימיות. המאמן אונאי אמרי בנה השנה סביב הדור הצעיר. שניים מהם, חואן מאטה ופאבלו, הוכיחו ב-2:2 מול ברצלונה שהם בשלים להוביל את הלוס צ'ה. שיתוף פעולה בין השניים בנה שער מרהיב שהקפיץ את אוהדי ריאל מדריד לשמיים. פאבלו, הקשר הצעיר שחזר העונה למסטאייה לאחר עונות השאלה בקדיז וחטאפה, היה המצטיין בשדה עם משחק שקט בקישור, דומיננטיות במרכז המגרש וכאמור, שער ענק שעוד עשוי להתברר כקריטי להמשך.

קאקה – מילאן

בעונה שעברה, השאננות של אינטר כמעט וגרמה לאבד את האליפות לרומא במחזורי הסיום. בשבועות האחרונים, מוריניו ושחקניו נראים כשיכורים מפתיחת בקבוקי השמפניה. אז מילאן מאמינה, ובצדק. עם שישה ניצחונות משבעת המשחקים האחרונים, הרוסונרי מוצאים עצמם במרחק שבע נקודות בלבד מאינטר. פיפו אינזאגי לא מפסיק לכבוש, הפצועים חוזרים לכושר ואם תוסיפו לזה פנומן ברזילאי אחד, תקבלו ניחוח מסוים, קלוש, של מהפך. "התגעגענו אליו", הודה קרלו אנצ'לוטי לאחר שקאקה כבש שני פנדלים וכיכב ב-0:3 על פאלרמו. עד סוף העונה, הם יפגשו את יובה, רומא ופיורנטינה. הסיכויים נמוכים, אבל לסריה A בהחלט לא יזיק קצת עניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו – מנצ'סטר יונייטד

אולי זה בגלל יוסי בניון או הסימפטיה הישראלית ההיסטורית לליברפול (או אם תרצו הרחמים והכמיהה להצלחת האנדרדוג), אבל הטרנד החדש הוא לשנוא את מנצ'סטר יונייטד. הג'ל בשיער והשחצנות של כריסטיאנו רונאלדו והווינריות המעצבנת והבלתי נגמרת של אלכס פרגוסון תורמים לתופעה. אבל עם יד על הלב, צריך להודות על האמת, יונייטד טובה וותר וראויה לתואר מליברפול. המחצית השנייה של השדים מול טוטנהאם הייתה מהמדהימות שנראו העונה. כדורגל שוטף, מהיר ודורסני. "רונאלדו הציג את הכדורגל הטוב ביותר שלו", פרגנו בממלכה. רק שיחסוך מאיתנו הפעם את הספקולציות של הקיץ.

וויין רוני – מנצ'סטר יונייטד

אי אפשר להכניס לנבחרת את רונאלדו ולשים בצד את רוני. ה-2:5 המדהים שכלל חמישה שערים ב-22 דקות היה תצוגת תכלית של הצמד המוזר הזה. ליד רונאלדו, רוני נראה כמו האנטי כוכב הקלאסי. דמות קומיקסית על סף הילדותית שמשתרכת מאחורי הגיבור השחצן, השרמנטי והכובש. ואם נחזור לכדורגל, רוני היה פנטסטי, וכמו רונאלדו סיים עם צמד ובישול במשחק שייכנס להיסטוריה. "התואר הוא שלנו ורק אנחנו יכולים להפסיד אותו", אמר החלוץ לאחר המשחק. כמה עצוב שהוא צודק.

ראול – ריאל מדריד

לשלוח את בת הזוג לערב בנות עם החברות, לבטל את כל יתר התוכניות, לקנות בירות ופיצוחים, לנעול את הבית. שבת, 21:00, סנטיאגו ברנבאו. ריאל מדריד במינוס ארבע נקודות מארחת את ברצלונה. אל קלאסיקו. יש כל כך הרבה דברים שחייבים להספיק לפני. נ.ב. ותודה לשלושער של ראול מול סביליה שהביאנו למעמד הזה.

כוכב אורח

גיורגי חריסטוב – לבסקי סופיה

שישה מחזורים לסיום העונה בבולגריה, מאבק האליפות לוהט כאשר רק ארבע נקודות מפרידות בין צסק"א המוליכה ללבסקי של אמיל ולב. בלבסקי כנראה חושבים על הפרש שערים. השבוע, לא ריחמו הכחולים על בלאסיטסה האחרונה בטבלה וחזרו ממשחק החוץ עם 1:7. חריסטוב, הכוכב העולה של הכדורגל הבולגרי, חגג עם רביעייה. החלוץ בן ה-24 נמצא בהתקדמות מטאורית. בעונת הבכורה שלו בליגה הראשונה כבש אשתקד 21 שערים במדי בוטב פלובדיב. העונה מאזנו עומד כבר על 12. בלבסקי כבר מתכוננים לשמור על הסקורר הנולד. תזכרו את השם.

שווים אזכור

ירוסלב דרובני (הרטה ברלין) – הרטה לא מוותרת על התואר.

דייגו (ורדר ברמן) – אלופי הגארבג' טיים.

ססק פברגאס (ארסנל) – התותחנים מוכנים לעונה הבאה.

חוראדו (מאיורקה) – השאיר את אוואט עוד עונה בלה ליגה.

דירק קויט (ליברפול) – להתראות בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully