וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתרון של חיפה רק יגדל

הריצה של חיפה והפועל ת"א לאליפות היא רק בונוס. שתי הקבוצות בונות שלד להרבה שנים, ועמית גולדשטיין בדק למי יש יותר עתיד

רגע לפני תחילת העונה הנוכחית כינסה מכבי חיפה את מסיבת העיתונאים החגיגית שלה במלון "דן כרמל". שלא כמדי שנה, עלה נשיא המועדון יעקב שחר והצהיר: "העונה המטרה שלנו היא לבנות קבוצה לעונה הבאה כדי לקחת אליפויות בשנים הבאות. בשביל הרצונות הללו הבאתי את אלישע לוי". לא הרחק משם, במתחם "חודורוב", הבינו בדיוק על מה שחר מדבר. רחשים בקשר לאליפות נראו רק כחלום. הפועל הייתה טרודה בבעיות כלכליות והסגל שנבנה נראה כמו טלאי על טלאי. המטרה הייתה לא להיקלע למאבקי התחתית.

היום אנחנו יודעים - הליגה החלשה והתפרקות בית"ר ירושלים הובילו למאבק ישיר בין שתי הקבוצות על התואר, אלא שאליפות העונה תהיה רק בונוס. שני המועדונים, כך נראה, בנו קבוצות שיכולות לשלוט בכדורגל הישראלי גם בשנים הבאות. מה שנותר לבדוק כעת הוא למי יש בסיס טוב יותר והאם הן יכולות לחזור על ההישגים שעשו בתחילת המילניום באירופה.

חיפה תחזור לשלוט?

גיא עזורי חושב שלירוקים יש יתרון בבסיס הקיים: "חיפה עשתה דבר מדהים השנה, כשהחליטה להמר על הצעירים כמו גולסה, גדיר, כיאל, ראספורד ורפאלוב. לדעתי הם עשו מהלך שיביא להם הרבה פירות בעתיד. בהשוואה להפועל תל אביב, לחיפה יש יתרון מכיוון שהשחקנים שהם משלבים הם מאוד צעירים עם פוטנציאל ענק. לא בכל יום גדל בארץ כישרון כמו גולסה, והקבוצה תרוויח מאוד בעתיד מההזדמנויות שהוא מקבל עכשיו. לשני המועדונים יש סגל טוב שאמור להחזיק בצמרת עוד שנים ארוכות, אבל מבחינת כישרון למכבי חיפה יש עדיפות. המערך של הפועל בנוי יותר על תלכיד מצוין שגוטמן בנה, ולכן עזיבת שחקן כזה או אחר שהוא משמעותי לקבוצה יכולה לפגוע בתלכיד הקיים.

"חשוב לציין", ממשיך עזורי, "כי המיתון העולמי ישפיע בגדול בכדורגל בעונה הבאה.בשל כך תהיה כל קבוצה חייבת להתבסס על שחקנים צעירים ומוכשרים, ובנוסף להביא זרים שיחזקו אותה במקומות הנכונים. אם נוציא את באדיר ואנטבי שהם יחסית מבוגרים ונסתכל על הכמות של שחקני הבית שיש לחיפה, בהפועל יצטרכו למצוא עוד שחקנים כמו ויקטור מרעי. היום הנוסחה שם עובדת כי יש תלכיד של שחקנים מנוסים, כאלה שהם באמצע הקריירה וגם שחקנים צעירים, אבל לחיפה יש יתרון באיכות השחקנים הצעירים שלה. מה שהיא בנתה העונה הביא אותה על הדרך להתמודד על האליפות. זה יצליח מאוד בשנים הבאות, בתנאי שיצליחו להחזיק את הצעירים המוכשרים הללו. יעקב שחר מנהל את חיפה ברמה הגבוהה ביותר והחזרה לשפיות כלכלית בעונה הבאה תיתן לו יתרון נוסף".

אלון מזרחי, שחקן העבר של חיפה, מאמין שעדיין מוקדם לומר מי תצליח יותר: "גם לחיפה וגם להפועל תל אביב יש סגלים טובים מאוד והם די שווים באיכות. לדעתי, הבסיס הקיים מבחינת השחקנים הישראליים הוא מספיק טוב. חיפה, לעומת הפועל, חייבת לחזק את החלק ההתקפי שלה בחלוץ רחבה טבעי ובקשר עושה משחק. אם תצליח לעשות זאת, אני מאמין שעם הסגל הקיים שלה היא תתמודד על האליפות גם בשנים הבאות. הפועל תל אביב חייבת להביא עוד קשר שיוסיף לה טכניות במרכז המגרש, וגם זה במידה שתצלי לשמור על יבואה. קשה כרגע לנבא מי הקבוצה שתצליח יותר, גם בגלל המצב הכלכלי. כל הקבוצות צפויות לחטוף מפלה תקציבית, השאלה מי מהבוסים יחליט להמר יותר ולהשקיע עוד כסף כדי להבטיח את האליפות וגם להצליח באירופה".

הזרים ישנו את התמונה?

פרדי דוד מסרב להתרגש ממה שהמוליכות עשו העונה, ובכלל מכוון את העתיד לכיוון איכות הזרים: "קודם כל, העובדה שהמועדונים הצהירו כי הם לא הולכים לאליפות העונה היא שטויות. בכל עונה חיפה, בית"ר, הפועל ומכבי תל אביב רוצות את כל התארים. אי אפשר להשוות את הקבוצות של תחילת העשור לאלה של היום. אז היו שחקנים הרבה יותר כשרוניים וכרגע אין להם תחליפים באותה רמה, למרות שלחיפה יש צעירים עם פוטנציאל אדיר. זרים טובים יכולים לשדרג גם את השחקנים הקיימים ולהביא לרמת כדורגל טובה יותר משתי הקבוצות. כרגע הניצחון חשוב יותר מרמת הכדורגל. בהנחה ששני המועדונים רוצים גם להצליח בעונה הבאה באירופה, הסגלים שלהם לא מתאימים. שתי הקבוצות יצטרכו לעשות שדרוג משמעותי, והבעיה היא שמבחינת השוק המקומי קשה למצוא שחקנים שהרבה יותר עדיפים על מה שיש בהפועל תל אביב ובחיפה עכשיו. צריך לזכור שהמיתון יכריע בשאלה אם אפשר להביא זרים איכותיים מאירופה, כי אם לא, קשה לראות את הקבוצות האלה גם מצליחות בארץ וגם נותנות עונות יפות בזירה הבינלאומית בלי השקעה רצינית בזרים".

אלי כהן, שאימן בשתי הקבוצות, מוצא גם הוא בסגל הקיים של חיפה עדיפות על הפועל תל אביב, אבל נותן לאדומים את הקלף שישנה את המפה: נכון, איכות הזרים. גם הוא סבור שזה מה שיוכל לבטל את היתרון שחיפה יצרה לעצמה העונה: "אם נסתכל היום על מכבי חיפה, אפשר להגיד שיש לה שחקני בית מאוד מוכשרים שמייצרים בסיס טוב. אבל בניגוד לשנים בהן חיפה שלטה בכדורגל, אין לה היום זר אחד שמשדרג אותה כפי שעשו רוסו, ז'וטאוטאס, פראליה ויעקובו. לכן אין לה את הדומיננטיות שאפיינה אותה אז. גם להפועל תל אביב יש בסיס טוב, אבל היתרון נמצא אצל חיפה. אם נסתכל על הזרים שהביאה בית"ר בשנתיים האחרונות, הם אלה שבסופו של דבר עשו את ההבדל המשמעותי בינה לבין הליגה. המצב הכלכלי הגרוע והמיסוי הגבוה על שחקנים זרים יביא לכך שבעתיד הקרוב האליפויות בארץ יוכרעו על פי איכות הישראלים. ככה זה היה בשנים מוקדמות יותר בכדורגל שלנו. אולי אם הקבוצות יחליטו להשקיע באיכות הזרים ולא בכמות, הן יוכלו להרוויח שחקנים שישדרגו אותן ויביאו לכך שתהיה להן העדפה על פני היריבות. בכל אופן, אם שתי הקבוצות רוצות לתקוע יתד באירופה, הן יצטרכו להשקיע הרבה יותר כסף בזרים ואם לא, לא יהיה לאף אחת מהן יתרון משמעותי כפי שהיה לחיפה ובית"ר בשנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully