וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר קופל: "החוק הרוסי בסכנה"

26.4.2009 / 13:50

יו"ר מנהלת הליגה התייחס להשלכות במקרה שמשרד האוצר יציע להגדיל את שיעור המס על זרים. גורם במכבי חיפה: "זאת מכת מוות לספורט"

הרפורמה החדשה שמנסה להנהיג משרד האוצר מדאיגה מאוד את ראשי קבוצות הספורט בישראל, ובפרט את ראשי קבוצות ליגת העל בכדורגל. על פי ההצעות החדשות שעלו במשרד האוצר, מתכוון המשרד להרחיב את דרגת המס המוטל על ספורטאים זרים המשחקים בישראל. ההצעה הזאת עלתה במסגרת קשת רחבה של שינויים שמתכוון להנהיג משרד האוצר, תוך שהוא משתמש במס ככלי למימון העלויות הצפויות במסגרת התכנית המדורגת להפחתת מס ההכנסה בישראל. במילים אחרות, השחקנים הזרים יממנו למעשה חלק מהרפורמה שבמסגרתה נשלם פחות מס.

עד כה שילמו שחקנים זרים 25 אחוז מס בשלוש השנים הראשונות ואילו בשנה הרביעית דרגת המס חלה עליהם על פי דרגות המס הקבועות בחוק (כמו לישראלים). כך למשל, שחקן זר שהרוויח בעונה החולפת כ-37 אלף שקל ברוטו בחודש, הגיע לדרגת מס מקסימלית (על חלק יחסי משכרו) של 47 אחוז. על פי הדיווחים המשרד מעכב את ההודעה על התכנית הצפויה, על מנת למנוע התנגדויות לקראת התקציב הדו שנתי שיונח בקרוב על שולחן הכנסת. בשבוע שעבר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר האוצר יובל שטייניץ, אך הנושא לא עלה בישיבה.

ההודעה הלחיצה לא מעט מבעלי הקבוצות הקטנות שנשענות בעיקר על תקציבים עירוניים, משום שבעקבות העלייה בדרגת המס, החל מהשנה הרביעית היו צריכות הקבוצות להגדיל את שכר הברוטו של אותם שחקנים זרים בכדי לשכנע אותם להישאר, אחרת הם ייאלצו לספוג את ה"קנס" בעצמם. מנכ"ל מכבי נתניה, קובי בלדב, הסביר: "אם עד כה שילמו השחקנים בשלוש השנים הראשונות 25 אחוז מס, כעת הם ייאלצו לשלם כמעט כפול".

בנתניה, כמו בקבוצות אחרות, חוששים שהרפורמה החדשה תאלץ אותם להגדיל את התקציב הנומינלי, אך למעשה התקציב הריאלי לא ישתנה. אפשרות נוספת, ריאלית יותר, היא שהקבוצות יחתימו זרים בעלות נמוכה יותר בכדי "לממן" את שיעורי המס החלים עליהם. גורם במכבי חיפה אמר כי: "אם ההצעה אכן תתקבל, זאת תהיה מכת מוות לספורט בישראל. אם שחקן מקבל 25 אחוז פחות, מי יסכים לבוא לשחק? כשנקבל הודע הרשמית, נגיב בהתאם".

המשמעות של הרפורמה, אם תתקיים, חמורה יותר דווקא בענף הכדורסל. "לקבוצות בענף הכדורסל תקציבים נמוכים יותר", אמר אדם הבקיא בפרטים. "ועל כן הם לא יוכלו להחזיק זרים. לדעתי, אם הצעה כזאת אכן תתקבל, חלק מקבוצות ליגת העל בכדורסל יחליטו לשחק ללא זרים".

קופל: "הפגיעה תהיה קשה"

ההחלטה, שימו לב, עשויה להשפיע במידה ניכרת על ה"חוק הרוסי", שהתקבל לפני שלוש שנים לאחר סיכום בין מנהלת הליגה בכדורסל לבין איגוד השחקנים. החוק, שמעודד קבוצות להחתים יותר שחקנים ישראלים במטרה לספק להם מקומות עבודה, על חשבון שחקנים זרים.

"ההסכם שנקבע בשיתוף עם האיגוד, שמגובה במסמך מההסתדרות, נמצא בסכנה", אומר יו"ר המנהלת, אבנר קופל. "אם ההצעה תיושם כל החלטה לגבי מספר הזרים תתקבל במסגרת האגודות. כלומר, היום מחייבים ששלושה שחקנים ישחקו, זה אומר שקבוצות מחתימות לפחות שישה עד שבעה ישראלים ברמה גבוהה. כמות ישראלים ושכרם עלה במסגרת ההצעה, משום שהביקוש אליהם גדל. כמובן שנשנה את זה והקבוצות יוכלו להשתמש בכמה שחקנים שירצו, שלא במסגרת התחייבות".

"מדובר במספרים שוליים של הכנסות מדינה לעומת הנזק התדמיתי והציבורי והספורטיבי שייגרם", אמר קופל על ההחלטה. "גופים ציבוריים יממנו חלק מהפעילות שלהם כתוצאה מה'הקלה' הזאת, אך הרשויות יתקשו להעמיד תקציבים גדולים והפגיעה תהיה קשה מאוד. הרווח השולי של המדינה לעומת הנזק שייגרם בטל בשישים. אני מאוד מקווה שההצעה הזאת לא תתקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully