וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו כבר לא סנסציה

26.4.2009 / 8:00

ההגנה רכה, הסגל קצר, הגבוהים שוב הושפלו ואתוס המועדון ממשיך להתרסק. אף אחד לא מופתע שאשקלון גברה על הקבוצה האומללה של מכבי תל אביב

8 נקודות עלובות. זה מה שקיבלה מכבי תל אביב לאחר שזרקה הביתה חצי קבוצה והפכה רבע קבוצה אחר לעציץ, אחרי שצירפה זרים בלי סוף וגנבה ישראלי בכיר. ברגע האמת, במשחק הפלייאוף הראשון, היא קיבלה את 8 הנקודות של רביב לימונד, שפרט לתרומתו הצנועה גורם גם לנזקים כבדים והשתלבותו במכבי מעידה פחות על התקדמותו ויותר על נואשות המועדון הצהוב. חוץ ממנו, תרמו אתמול (שבת) למכבי רק שחקנים שפתחו את העונה. והם הפסידו מפני שאפילו בעיה אחת מאוקיאנוס הצרות של ההרכב הזה לא נפתרה.

ראשית, אשקלון קבוצה לא פחות עמוקה ממכבי. 8 שחקנים קלעו למארחת, 9 תרמו לאורחת. מכבי מתבססת על שלושה זרים בלבד - קרלוס ארויו, מרכוס בראון וד'יאור פישר - בעוד אשקלון זכתה למשחק ענק מראשון טרנר וסי.ג'יי ברוטון, לתרומה סולידית מטיירון גרנט וטרה קלי ולעוד כמה דקות מלואיס טרסקוט. הישראלים של מכבי אולי טובים יותר, אבל ליאור אליהו הציג 10 דקות נרפות וגרשון הזדקק לדקות ארוכות של דרק שארפ הקשיש. גם בגזרה הזאת, היתרון על אבי בן שימול, ג'רון רוברטס וחבריהם לא היה מכריע. מרבית השחקנים של אשקלון שהוזכרו כאן לא פתחו את העונה, וגם לא מאמנם. בניגוד למכבי, מעליהם לא ריחפה כל העת עננת לחץ שממאנת להתפוגג ומקשה על ביצוע שינויים.

אשקלון נהנתה, כמובן, גם מהפגמים המקצועיים המוכרים של יריבתה. טרנר השפיל את הגבוהים של מכבי, כפי שעשה כל שחקן פנים סביר במהלך העונה. ברוטון ניצל את ההגנה הנרפית, גם אם חלק מהסלים שלו היו משוגעים. אבי בן שימול, בוגר מחלקת הנוער של מכבי, תירגם את העומס העצום שמוטל על ארויו ובראון לשלוש חטיפות. ומכבי, כמו לאורך כל העונה ולמעשה כמו בשלוש השנים האחרונות, הראתה חוסר אמונה ונחישות בדקות הסיום, בניגוד מוחלט לאתוס המועדון. אשקלון לקחה כמעט כל כדור אבוד, כולל ההתגוששות שהובילה לכדור הביניים אחרי החטאת העונשין האחרונה, והשיגה סל ניצחון של קלי.

אשקלון הפכה פלייאוף שנראה משמים למרתק, ותחזיר בשבועות הקרובים, בהם תימשך הסדרה מול מכבי כמו מסטיק, את העניין לליגת כדורסל חלשה. אלא שהעניין הזה קשור רק לשם ולסמל של מכבי תל אביב, ולא לקבוצה הנוכחית והאומללה של המועדון. הניצחון של אשקלון הוא בגדר הפתעה, אבל ממש לא סנסציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully