וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובזילר: "התוצאה כרגע טובה לנו"

25.4.2009 / 14:49

אחרי 1:1 ביום הראשון של נבחרת הפדרציה מול אסטוניה, הטניסאית, שהפסידה לאני, אופטימית. שחר פאר: "לא יהיה קל מול קאנפי"

מסע ההישרדות של נבחרת הפדרציה של ישראל בין 16 הנבחרות הטובות בעולם יצא לדרך היום (שבת) במפגש מול נבחרת אסטוניה בטאלין ובסיום היום ראשון התוצאה עומדת על 1:1.

משחק הראשון לא התקשתה האסטונית הבכירה קאיה קאנפי להעלות את המקומיות ל-0:1 עם ניצחון 1:6, 3:6 על ציפי אובזילר, ולאחר מכן חזר על עצמו התסריט לטובת הישראליות כשהטניסאית הבכירה של ישראל, שחר פאר (53 בעולם), איזנה את המפגש עם ניצחון מוחץ משלה, 1:6, 0:6 על מראט אני (111 בעולם).

מחר תפגוש פאר את קאנפי לעימות בין שתי הטניסאיות הבכירות של שתי הנבחרות, ואילו אובזילר תשחק מול אני. לאחר מכן ייערך משחק הזוגות, בו תשתף פעולה פאר עם יוליה גלושקו הצעירה (306 בעולם ביחידות, 509 בזוגות), לקרב שעשוי להכריע את גורל ההתמודדות כולה.

בסיום המשחק אמרה פאר: "הגשתי טוב, החזרתי את הכדורים כמו שצריך, ושיחקתי התקפי. בסך הכל אני מרוצה". לגבי המשחק מחר מול קאנפי, הוסיפה המחבט מספר אחת של ישראל: "היא שחקנית טובה, ולא יהיה קל. נראה מה יקרה מחר".

ליאור מור, קפטן הנבחרת, סיכם את היום הראשון ואמר: "קרה מה שציפינו שיקרה. קיווינו להשיג עוד נקודה, אבל זה לא צלח. אנחנו מבסוטים ששחר ניצחה והביאה את הנקודה ומבסוטים מהדרך שהיא עשתה את זה. אנחנו שמחים שציפי הרגישה את המגרש, אבל לצערנו קאנפי הייתה הרבה יותר טובה".

על ההרגשה שלו להמשך המפגש, הוסיף מור: "אני ממרגיש שאפשר לעבור אותן. הולך להיות משחק ברמה גבוהה בין פאר לקאנפי. ציפי כבר ניצחה את אני ולכן אנחנו אופטימים. בינתיים המפגש צמוד, כמו שאמרתי שיהיה, ואני מקווה שהדברים ימשיכו לעבוד לנו".

אובזילר אמרה בסיום: "שיחקתי היום מול שחקנית מהטופ 20 בעולם והיא הוכיחה מדוע היא נמצאת במקום שבו היא נמצאת היום. ניסיתי לעשות את המקסימום, אבל היא הייתה היום טובה מידי בשבילי. אבל אם נסתכל על חצי הכוס המלאה, אני מרגישה מוכנה יותר לקראת מחר. בסך הכל התוצאה היא 1:1 ואני חושבת שהתוצאה כרגע היא טובה לנו ואנחנו מקווים ומאמינים שנוכל להשיג שתי נקודות מהמשחקים של מחר. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל הגורמים המעורבים בטקס המרגש שנערך לכבודי לפני המשחק".

מהלך המשחק

פאר עלתה נחושה והציגה טניס יעיל כבר במשחקון הראשון בו ניצחה בקלות יחסית ועלתה ל-0:1. אני נראתה לחוצה אבל נהנתה מהתמיכה של הקהל והצליחה לאזן ל-1:1 במשחקון הבא. פאר שמרה על ההגשות שלה במשחקון הבא ועלתה ל-1:2, ואז המשיכה לתקוף את הסרבים של האסטונית ושברה לראשונה את ההגשות שלה בדרך ל-1:3.

אני הגיבה במספר חבטות מפתיעות שהעניקו לה שתי נקודות שבירה ראשונות במשחקון הבא, אבל פאר שוב הראתה את האופי המוכר שלה כשנלחמה בחזרה והצליחה לעלות ל-1:4. אני איבדה את הביטחון לחלוטין ופאר שברה אותה פעם נוספת ורצה ל-1:5, לפני שהצליחה לסגור עניין במשחקון הבא למרות שאיבדה שתי נקודות מערכה וניצחה 1:6.

פאר צברה עוד ועוד מומנטום עם פתיחת המערכה השנייה, עם שבירה מוקדמת שהעלתה אותה ליתרון 0:1. אני המשיכה להיות לא מדויקת והחטיאה כדורים רבים, שעזרו לפאר לטייל ליתרון 0:3, לפני שאני גילתה כמה סימני חיים וגירדה נקודת שבירה במשחקון הבא, אבל פאר לא איפשרה לה לקחת אפילו משחקון אחד לניחומים, והשלימה את העבודה עם 0:6 חלק במערכה וניצחון במשחק כולו.

קאנפי - אובזילר 1:6, 3:6

קאנפי (19 בעולם) שלטה לחלוטין בנעשה במגרש מול אובזילר הוותיקה (228 בעולם), שציינה את הופעתה ה-61 במדי הנבחרת, והשוותה את שיא ההופעות במפעל בכל הזמנים, שמוחזק על ידי ישראלית אחרת, אנה סמאשנובה. לעומתה של אובזילר, שהגיעה למפגש לא כשירה לחלוטין ורחוקה מכושרה הרגיל, הייתה קאנפי חדה ומדויקת מול הקהל המקומי בטאלין, והשתמשה בעוצמות האדירות שלה כדי לשייט לניצחון קל.

אובזילר פתחה את המשחק היטב, לא נבהלה מההחזרות האימתניות של קאנפי והצליחה נקודת שבירה במשחקון הראשון כדי לעלות ליתרון 0:1 בעזרת שתי נקודות יפות ברציפות. אבל במשחקון הבא הראתה קאנפי את הסרב האדיר שלה, ולא הותירה לאובזילר סיכוי בדרך לניצחון על האפס ושוויון 1:1. האסטונית המשיכה במומנטום וניצחה על האפס גם את המשחקון הבא כדי להשיג שבירה ראשונה במשחק ולעלות ל-1:2.

אובזילר התעשתה במשחקון הבא אבל לא הסתדרה עם ההגשות של קאנפי ששמרה על הסרב בדרך ל-1:3. במשחקון הבא עבדה קאנפי קצת יותר קשה אבל עשתה את העבודה ושברה פעם נוספת ל-1:4, מה שסלל לה את הדרך לעוד שני משחקונים קלים ולניצחון 1:6 במערכה הראשונה.

קאנפי המשיכה בתנופה אל תוך המערכה השנייה, העלה עוד קצת את רמת ההגשות שלה בדרך ל-0:1 מהיר ושברה מיד במשחקון הבא כדי לעלות ל-0:2. אחרי עוד משחקון הגשה קל שקבע 0:3, החליטה אובזילר לא לוותר בקלות ולאחר משחקון ארוך במיוחד הצליחה לחלץ נקודה ולצמק ל-1:3.

אובזילר אף התעלתה בהמשך ושברה לראשונה את ההגשות של קאנפי בדרך ל-2:3. לאחר מכן חזרה קאנפי בכוחות מחודשים, שברה בחזרה והמשיכה ליתרון של 2:5. אובזילר המשיכה להיאבק וזכתה במשחקון נוסף כדי לצמצם ל-3:5, אבל קאנפי סגרה עניין עם ההגשות שלה וניצחה 3:6 במערכה ובמשחק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully