וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון ת"א: אלפים השתתפו, רץ מקניה ניצח

ליה פן ונעמה טלמור

24.4.2009 / 13:01

למעלה מ-9,000 איש השתתפו במרתון תל אביב שנערך לראשונה לאחר 15 שנים. גבר בן 30 התמוטט בסיום המרוץ - מצבו קשה

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מרתון תל אביב יצא ביום שישי לדרכו. למעלה מ-9,000 רצים השתתפו בשלושת המקצים של המרתון. לאחר 15 שנים של הפסקה, חזר המרתון לתל אביב והוא יצא לדרך בשעה 6:45 ליד גן צ'רלס קלור לאחר יריית ההזנקה של ראש העירייה רון חולדאי. לרגל חגיגות המאה, הוחלט השנה על תוואי ייחודי ומרהיב במיוחד לאורך העיר ההיסטורית.

במהלך הריצה התמוטט גבר כבן 30 כתוצאה ממכת חום. צוות של מגן דוד אדום פינה אותו במצב קשה לבית החולים איכילוב בעיר. עד ראיה סיפר לוואלה! חדשות כי "כמה מטרים בודדים לפני הסיום הרגיש הבחור שהוא עומד להתעלף וביקש שיעזרו לו לעבור את קו הסיום. מספר אנשים נשאו אותו לקו הסיום ולאחר מכן הוא התמוטט. צוות מד"א שחיכה במקום פינה אותו למיון הראשוני שהוצב בסמוך, כשהוא מחוסר הכרה ומשם הוא פונה לבית החולים".

מד"א ובית החולים איכילוב הקימו מאהל לטיפול ראשוני באזור המרתון בו שהו רופאים בכירים מחדר המיון. במהלך המרתון שישה רצים הגיעו למאהל, מתוכם שלושה פונו לבית החולים, מהם שניים סבלו מהתייבשות ומצבם מוגדר קל עד בינוני והשלישי הוא הגבר שפונה במצב קשה.

המסלול, שהתפרש על פני 42.195 ק"מ, עבר באתריה ההיסטוריים והמפורסמים של העיר: מגדל השעון ביפו, רח' הרצל – אחוזת בית, שכונתה הראשונה של העיר, היכל העצמאות בשד' רוטשילד עד תיאטרון הבימה וחזור לרח' אלנבי והמשך לרח' בן יהודה ורוקח. המשך המסלול הגיע עד תל-ברוך בצפון, הדר יוסף במזרח ועובר בגני יהושע. קטע הסיום עבר בטיילת החוף מנמל תל-אביב עד קו הסיום בתוך גן צ'רלס קלור.

מי שסיים ראשון את המרתון היה דניאל קונס מקניה, שעבר את המרחק בזמן של 2:38.07 שעות, בפעם הראשונה שהרץ בן ה-27 מתחרה במרתון ולמעשה בפעם הראשונה שהוא יוצא מתחומי מדינתו. שי פיפמן ממודיעין, בן 35, הגיע שני בזמן 2:51.10 שעות, ובמקום השלישי הגיע דוד רזקאי מאשקלון, בן 46, בזמן 2:52.45 שעות.

המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים כדי לאבטח את אירועי המרתון. מאות שוטרים, סדרנים, מתנדבי המשמר האזרחי בסיוע מד"א וכיבוי אש סייעו באבטחת האירוע, שמירת הסדר הציבורי והזרמת התנועה. החל מ-6:00 בבוקר נחסמו לתנועה צירי המירוצים וכן כל הרחובות המובילים לאותם צירים.

הרץ המבוגר ביותר - בן 84

שעת הפתיחה המוקדמת, 6:45, נועדה לאפשר לרצים המסיימים לאחר ארבע שעות ומעלה לסיים את הריצה לפני שעות שיא החום. חברת "מרתון ישראל", המפיקה את האירוע, העמידה לאורך המסלול 15 תחנות שתייה, ספוגים לחים ואפילו עמדת השפרצת מים. כמו כן, לאורך ציר המסלול היו פזורים עשרה אמבולנסים ופרמדיקים של מד"א. בנוסף, התקיימו לאורך המסלול מופעים קוליים – הרכבים מוסיקליים קטנים ו-DJ שהוסיפו עניין ועידוד לרצים, כמקובל במרתונים בעולם. הרץ המבוגר ביותר הוא בן 84.

ד"ר פיני הלפרין מנהל המחלקה לרפואה דחופה של המרכז הרפואי תל אביב, הציע למשתתפים לפנות למאהל העזרה רפואית במקרה הצורך: "כאשר תחושו סימנים מבשרי רעה כמו חולשה קיצונית, בחילה קשה, כאב ראש, טשטוש הכרה, בלבול, אל תהססו לפנות אל המאהל. היו קשובים לגופכם. נכון הוא שבעייפות רגילה אנו עשויים לחוש סימנים דומים, אבל מי שמכיר את תגובות גופו באימונים, יבחין בהבדל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully