וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: למצוא את חולון החדשה

20.4.2009 / 15:44

חיפה ההגנתית או בני השרון של טפירו? ירושלים תכריע או שנהריה תפתיע? ארז מיכאלי מנתח את סדרות הפלייאוף ומחפש עניין ותחרותיות

מכבי תל אביב – עירוני אשקלון

מאזן בעונה הרגילה: 0:2 למכבי (75:99 באשקלון, 86:97 ביד אליהו)

איך מכבי תנצח?

בתקופה האחרונה מכבי שיחקה בניוטרל, ועכשיו היא שוב מתמתחת לקראת המשימה החשובה מכל: החזרת תואר האליפות לארון של שימון. למכבי ההתקפה הטובה בליגה, הכי הרבה ישראלים, הכי הרבה זרים, הכי הרבה כסף, הכי הרבה ניסיון על הקווים, הכי הרבה מסורת, הכי...טוב הבנתם. בקיצור, מכבי פשוט צריכה לעלות על הפרקט בזמן, ולהימנע בכך מהפסד טכני.

איך אשקלון תנצח?

נייצר קצת אוויר חם: מכבי רואה באשקלון יריבת חימום לדבר האמיתי, כזו שתעזור לה לשייף ולשפר דברים קטנים. בנוסף, אחרי ששחקניו של רובי בלינקו הבטיחו את הישארותם בליגה, הם ודאי ירצו להפוך לסנסציה של המדינה. באשקלון זוכרים שהם היקשו על מכבי בהיכל עם יכולת נהדרת של לואיס טראסקוט וטרה קלי, וחוץ מזה יש להם את ראשון טרנר, השחקן הכי יעיל בליגה. עם מעט רוח לחימה ולחץ מצד הצהובים מי יודע מה יקרה. מה, לא השתכנעתם?

תחזית: 0:3 למכבי, פיני אפילו לא מוריד את הז'קט.

הפועל ירושלים – עירוני נהריה

מאזן בעונה הרגילה: 1:1 (92:93 לירושלים במלחה, 67:82 לנהריה בעין שרה)

איך ירושלים תנצח?

לנהריה רועדות הרגליים במלחה באופן מסורתי, והשנה, כשמדובר במבצר בו האדומים טרם נוצחו, ליעקב ג'ינו יש סיבה רצינית לדאגה. ירושלים היא קבוצת הריבאונד הטובה בליגה (38 למשחק), וככזו, היא חייבת להכריח את נהריה לסגנון המשחק שלה, עם ניצול היכולת של עומר סניד (14.7 נק', 7.2 ריב') וטרוויס ווטסון (10.9 נק', 8.6 ריב') בצבע, והוצאות כדור לשרון ששון (45.8% לשלוש) ומורן רוט (42% לשלוש). לירושלים יש יתרון רציני בצבע מול נהריה השדופה, וגודס נהנה ממספיק בשר בהגנה, כך שניצול נכון של ארז מרקוביץ', טורין פרנסיס ורוג'ר פאוול ישחוק את פיליפ ריצ'י ויוציא את החשק לרוברט רות'בארט. גם בקו האחורי ירושלים מגוונת ונמרצת, ואם טימי באוורס ינהל, רוט יסחוף, ונעימי יעשה רק מה שהוא יודע, ירושלים יכולה לעשות לעצמה את החיים קלים.

איך נהריה תנצח?

לנטרל את טימי באוורס. במלחה הסגולים נוצחו כי הרשו לגארד המצוין של ירושלים לקלוע 25 (7 מ-9 מהשדה) ואילו בעין שרה הם הורידו אותו ל-2 בלבד (1 מ-6 מהשדה) וניצחו בקלות. נהריה היא קבוצת השלוש הגרועה מבין אלה שבפלייאוף העליון (28%), והיא בנויה למשחק ריצה. המשמעות היא ניצול מתפרצות והתקפות מעבר לקרש-סל, והליכה לקו. יש לה כלים לכך (רון לואיס, ג'ייסון וויליאמס) והיא חייבת את יוגב אוחיון ומתן נאור מפוקסים מול הקו האחורי של ירושלים. אחרי המשבר הגדול שעבר עליה, נהריה מגובשת ומלוכדת, ויודעת שיש בה את הרוח והנחישות. אם היא תצליח להביא זאת למגרש ותכפה קצב מהיר במשחקים, היא תוכל לייצר מותחן ראוי.

תחזית: 1:3 לירושלים, כי היא איכותית ועמוקה יותר, ואין כמו סדרת משחקים כדי להביא זאת לידי ביטוי.

מכבי חיפה – בני השרון

מאזן בעונה הרגילה: 0:2 לבני השרון (70:75 ברוממה, 78:97 במטרווסט)

איך חיפה תנצח?

איזה כאב ראש. אבי אשכנזי קיבל את הקבוצה הכי לא צפויה בליגה, זו שהפסידה לקרית אתא וראשון לציון, אך ניצחה אותו פעמיים; אחת שיש לה את מאיר טפירו ביד, ואתה לא יודע איזה קסם הוא יעשה פתאום; יריבה עם קו קדמי אתלטי וחזק שלא נבהלת מקוז'יקרו וג'פרסון. במקרה כזה, חיפה חייבת לנצל היטב את שני הכלים בה יש לה יתרון: ההגנה הטובה בליגה ורוטציה רחבה יותר. בני השרון קולעת ממוצע של 71.7 בהפסדים, ואם בכרמל רוצים פיינל פור הם חייבים לעצור אותה באזור הזה. איך? שולחים את החבר'ה של בית הלחמי לקו (63%, הגרועה מבין קבוצות הפלייאוף העליון) וחונקים את טפירו (מלך איבודי הליגה עם 3.4 למשחק) בעזרת דאבל-טים (8 אסיסטים במפגש האחרון בין השתיים). אם חיפה תדע לבודד בהתקפה את דורון פרקינס (15.8 נק', סוחט 5.5 עבירות במשחק, שלישי בליגה במדד היעילות), תשתמש נכון במזרחי (41.6% לשלוש), תאפשר לבי.ג'י מקי וג'פרסון לנצל את יכולותיהם האתלטיות ותתיש את עוסמן סיסה, היא תקבל אור ירוק להמשיך הלאה.

איך בני השרון תנצח?

חיפה נוצצת? נלהבת? עצרו, חבר'ה, עצרו. הספסל הירוק אמנם ארוך של חיפה, אבל בשני המשחקים בין הקבוצות אשכנזי קיבל ממוצע של 23 נק' בלבד מהמחליפים, פחות משמעותית מבני השרון (35 נק'). קוקי בלצ'ר בעניינים, הרגלים של ארז כץ לא עייפות, וגם בני השרון גם מכירה את המילה הגנה (רביעית בליגה), כשהיא נעזרת במטרייה האווירית האדירה של שון ג'יימס (2.2 חסימות למשחק) ועוסמאן סיסה (שני לג'יימס עם 2 למשחק). כשליריבה שלך יש מבוגר אחראי אחד (עמית בן דוד) וקו אחורי עם גארדים שחושבים קודם כל על הסל (פרקינס, דיקסון, מקי), בית הלחמי לא צריך לדאוג יותר מדי מכמות איבודי הכדור של קבוצתו (15.6 למשחק), כי חיפה היא מלכה בתחום (16). לכן צפויה להתפתח לנו סדרה משוגעת, מבולגנת, אמוציונלית, כזו שמתאימה לטפירו כמו כפפה, ואנחנו יודעים שטפירו אמנם נשאר צמא, אבל הוא תמיד מגיע לבאר. למרות שהגיעה לגמר הגביע וניצחה את מכבי תל אביב, חיפה לא מספיק מגובשת, לא מרתיעה, לא מנצלת את כל הכישרון והיכולות שטמונות בה, וככזו היא שבירה ועבירה.

תחזית:

2:3 לבני השרון. הימור מפתיע וקצת מסוכן, אבל יש תחושה שהסינרגיה של השרון תמנע מהפאזל החיפאי להתחבר סופסוף.

הפועל חולון – הפועל גלבוע/גליל

מאזן בעונה הרגילה: 1:1 (89:103 לגלבוע/גליל באולם הפחים, 58:64 לחולון בגן-נר)

איך חולון תנצח?

המפגשים בין השתיים העונה, והעובדה שחולון נוצחה באולם הפחים ארבע פעמים, מלמדים שליתרון הביתיות יש משקל נמוך במפגש המסקרן הזה. אבל לחולון יש וואחד קהל, וסגל קשוח שכבר יצא מהבור עם גביע היסטורי ואמונה שהוא מסוגל להכל. חולון זו הקבוצה שזרקה העונה הכי הרבה ל-2 (520/1045) ואין סיבה שהיא לא תנצל את הבשר (כריס ווטסון וקרטיס ווית'רס), האתלטיות (דרון וושינגטון) והקשיחות (אורי קוקיה) שיש לה בקו הקדמי, כדי ללכת פנימה בכל הזדמנות. אמנם שחקניו של פרנקו די מביכים מהקו (67%), אבל היריבה מביכה יותר (65%) ולחולון יש מספיק כלים כדי לשחוק את גלבוע/גליל ולשלוח אותה להרוויח את הנקודות מהעונשין. עם לואיס פלורס, מלך הסלים של הליגה (19.8 נק' למשחק), ובריאן טולברט, שיודע לקחת משחקים על הגב ברגעי האמת, לחולון יש יתרון גדול על יריבתה: היכולת לנצח לא רק מבפנים, אלא גם מבחוץ. אם דני פרנקו יתגבר על התרומה הנמוכה של הישראלים בהתקפה (37.5% מנקודות הקבוצה, לעומת 44.5% של הגליל), הכיוון יהיה חיובי מבחינתו.

איך גלבוע/גליל תנצח?

כדורים חוזרים ויכולת טובה של הקו האחורי. קטש אמר השבוע כי הוא חולם להשתוות לחולון בריבאונד, והצלחה במשימה הזו תעניק לקבוצתו סיכוי לא רע. חולון היא קבוצת ריבאונד ההתקפה הטובה בליגה (13.1 למשחק), ובגן-נר הסתדרו בצבע עם החולונים במהלך העונה (69:74 בריבאונד). לגליל יש התקפה שקולעת פחות מחולון (ככה זה שיש ריבאונד), אך באחוזים יותר טובים (ורצוי, כי אין מי שייקח כדור חוזר, גליל אחרונה בליגה עם 32.8 למשחק), כך שמדובר בנקודה קריטית. עם כל הכבוד ליעילות של בריאן רנדל בצבע (14.3 נק', 7.5 ריב'), גלבוע/גליל תקום ותיפול על משחק החוץ שלה. הקטשים זורקים הכי הרבה לשלוש מבין קבוצות הפלייאוף העליון (179/486, 36.8%), והם חייבים לנצל את הידית של אבישי גורדון מחוץ לקשת (מוליך את הליגה עם 53.3%). אם החוצפה של גוני יזרעאלי, ההתקדמות של גל מקל והיכולת האישית ההתקפית של בריאן רוברטס (15.3 נק' למשחק) יתחברו בזמן, הקו האחורי של קטש יוכל לעשות את ההבדל. אם לא, זה ייגמר מהר מאוד.

התחזית: 2:3 לחולון. אמנם הקטשים מגיעים בכושר נהדר למאני-טיים, אבל הקהל, האמונה ועוצמת האש שיש לחולון חייבים לעשות את ההבדל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

עירוני רמת גן – עירוני קרית אתא

מאזן בעונה הרגילה: 0:2 לרמת גן (82:85 בנשר, 77:87 בזיסמן)

איך רמת גן תנצח?

היא קולעת מהשדה ומהקו אחוזים דומים לזה של קרית אתא; הישראלים קולעים 33.6 אחוז מהנקודות ב-43.2 אחוז ממכסת הדקות, מהתרומות הזניחות בליגה; על הקווים עומד מאמן שמידת אלמוניותו שווה לזו של מאמן היריבה, אז מה ההבדל בדיוק? לרמת גן ישראלים מנוסים יותר ומשפיעים יותר כמו יריב יצקן (85% מהקו, לא צחוק בליגת מיידים כמו שלנו) ושמוליק ברנר (4.8 אסיסטים למשחק). אמיר עוזי יהנה גם מהקשיחות של ליאור חכמון והמרץ של שון דניאל, והמפתח מבחינתו לניצחון זו הגנה. בשני המפגשים ביניהן רמת גן הורידה את קרית אתא ל-23.5% מחוץ לקשת (לעומת 29% במהלך העונה) ו-37.5% מ-2 (לעומת 47% בעונה), ואם היא תעשה כן גם בסדרה, היא תהפוך אותה לטיול. יחד עם היכולת ההגנתית של כרמלו לי (שגם תורם 13.3 בהתקפה) והנוכחות של אנתוני מיילס בצבע, רמת גן יכולה לרשום עוד עונה בליגת העל.

איך קרית אתא תנצח?

המעבר של ארון ניקסון מגן-נר לנשר עשה לו רק טוב, ואמנם הקבוצה ניצחה רק פעמיים איתו, אבל הרוויחה עוד אחד שיודע לייצר נקודות (14.3 למשחק) מלבד דריילון ברנס (15.7 למשחק). לאיילון ביהם יש קבוצה רעה מהעונשין, אבל מספיק ישראלים כדי להקשות על שמוליק ברנר את ניהול המשחק ולשלוח אותו לקו (53.3%) . אנתוני וושינגטון הראה שאם נותים לו דקות כמו נגד חולון, הוא יכול לתת מספרים יפים, והאמין קווינטנס חייב להראות יציבות מתישהו, כך שאם השניים יידעו לתת אקסטרה, קרית אתא תוכל לפחות לפנטז על עונה נוספת בליגת העל.

התחזית: 0:3 לרמת גן. אמנם בזיסמן חוו ירידות ליגה בשנים האחרונות, אבל קרית אתא מספיק חלשה כדי שזה לא יקרה שוב.

גבעת שמואל - מכבי ראשון לציון

מאזן בעונה הרגילה? 0:2 לגבעת שמואל (76:87 באור יהודה, 77:88 בראשל"צ)

איך ראשון לציון תנצח?

למזלו של עופר ברקוביץ' הוא פוגש את הקבוצה בכושר הכי רע בליגה, עם ביטחון עצמי ברצפה, וזאת משום שהגבעה מגיעה לסדרה עם שמונה הפסדים רצופים. דימרקו ג'ונסון מהווה תוספת כוח מתחת לסלים (18.8 נק' ו-7.3 ריב') ויחד עם לארי אובאנון (17.4 נק') ורוברט קונלי (17 נק'), ראשון מקבלת כוח אש גדול מהזרים ולגבעה יהיה קשה להחליט את מי לסגור. אם נוסיף לזה את העובדה שהישראלים בגבעת שמואל קולעים רק 28.2% מהנקודות ב-43.8 ממכסת הדקות שהם מקבלים, ולראשון יש את הניסיון היחסי של אבי סוכר, לא נופתע אם ראשון תישאר בליגה.

איך גבעת שמואל תנצח?

נו באמת, כמה הרי אפשר להפסיד, מתישהו זה הרי ייגמר, ובגבעה זוכרים מי הייתה האחרונה אותה ניצחו לפני הרצף המביך (נו נחשו מי...), כך שאפשר להיות אופטימיים. חוץ מזה שגילי מוסינזון לא משדר עם ברקוביץ' על אותו גל, כך שהוא לא יעשה נזק, ולראשון לציון יש את ההגנה הגרועה בליגה (סופגת 86.5 למשחק), אם לא מחשיבים את קרית אתא. נוכח התרומה הנמוכה של הישראלים, אורן אהרוני יהיה חייב את הזרים שלו - קורי קאר הנהדר מאחור, סטפן ברדפורד וג'רמיין הול מבפנים - בשיאם, אחרת הגבעה לא תהווה יריב שקול.

התחזית: הכל יכול להיות בסדרה האמוציונלית והמלחמתית הזו, נהמר על 2:3 לראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully