וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורה: "שמח שהחזרתי את הפועל חיפה למקום הטבעי שלה"

מאמן הפועל חיפה, שלומי דורה, היה מאושר אחרי הבטחת ההעפלה לליגת העל. וכץ הבטיח: "אין סיבה שהוא לא ימשיך בעונה הבאה”

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

עשר שנים אחרי שרובי שפירא ז"ל, אלי גוטמן, ג'ובאני רוסו, עופר טלקר ורן בן שמעון חגגו אליפות היסטורית, הפועל חיפה חגגה הערב (שישי) שוב, והפעם עלייה לליגת העל. הדמעות אותן דמעות, החיבוקים אותם חיבוקים והשמחה אותה שמחה: הפועל חיפה חזרה לליגת העל. אחד המועדונים הוותיקים בכדורגל הישראלי השלים ארבע שנים בליגה הלאומית, ועם הרבה מאמץ מצד הצוות המקצועי והשחקנים, והרבה השקעה מצד הבעלים יואב כץ, הדגל האדום שוב מתנוסס בגאון על ראש הכרמל.

דורה: "עזרתי להחזיר את הקבוצה למקום הטבעי שלה"

"אני שמח שבסוף העבודה חזרנו בחזרה לליגת העל, ומקווה להמשיך שם באותה מתכונת", אמר בסיום הבעלים יואב כץ. "עבדנו בצורה מאוד לא רגילה. אנחנו היחידים שלא קיבלנו תמיכה עירונית ועבדנו עם נוסחה מיוחדת, איתה נמשיך גם בליגת העל. אני בנוי לשמוח היום ובמטרה להתחיל לעבוד כבר ממחר. שלומי דורה עבד קשה השנה, אין סיבה שהוא לא ימשיך בעונה הבאה".

ואכן, אם יש איש שמסמל את הדרך המפתיעה והחדשנית של חיפה הוא שלומי דורה, שהוליך את הקבוצה אל הליגה הבכירה בצורה מרשימה, כשהיא מבטיחה העפלה שישה מחזורים לתום העונה. "הפועל חיפה מהמחזור הראשון מובילה את הטבלה, וגם אם היו עולות שתי קבוצות או קבוצה אחת, היינו נערכים בהתאם", אמר המאמן המאושר בסיום. "זה שהוסיפו חמש קבוצות שעולות, זה דבר שהרדים אותנו, כי לא היינו מאבדים את הנקודות השטותיות שאיבדנו".

הפועל חיפה הוציאה מקרבה לא מעט כדורגלנים גדולים. מיצחק אנגלנדר ורובי יאנג ועד לטל בנין. בשורותיה ענקים כמו ראובן עטר, יוחנן וולך ואבא גינדין, ולמועדון שנוסד ב-1924 זכויות רבות בכדורגל הישראלי. "לפני עשר שנים כשהפועל חיפה זכתה באליפות, אני הייתי עם קבוצת הילדים וזכיתי בגביע המדינה. זה עושה לי פלאש באק אחורה", אמר דורה, שינסה לעזור לחיפה לשחזר את שנות ה-50, ה-60 וה-70, אז היו האדומים הקבוצה המובילה בעיר המפרץ. "אני שמח שאני נכנס לדפי ההיסטוריה של המועדון, ועזרתי להחזיר את הקבוצה למקום הטבעי שלה".

"יש עלייה", "שלום ללאומית"

בסיום המשחק כל קבוצה הלכה להודות לאוהדים שלה. החגיגות עם הקהל של חיפה, מן הסתם, נמשכו דקות ארוכות יותר, כשבין השירים שנשמעו ברקע היה "שלום ללאומית", שסימל את העונות הארוכות של האוהדים במגרשי הליגה השנייה. כל השחקנים השתתפו בחגיגות ודאגו להניף גבוה את שלומי דורה ואת מנכ"ל הקבוצה, אפרים גבאי.

לאחר החגיגות ביציעים עברו השחקנים והאוהדים לחגוג בחדר ההלבשה, אחרי שהאוהדים חדרו אליו וחגגו עם יקיריהם. אושרי רואש, הבלם הצעיר של הקבוצה, פתח בקבוק שמפניה והחגיגה בחדר ההלבשה לוותה בשירי הלל למועדון, כשהאוהדים והשחקנים רוקדים וזועקים "יש עלייה".

כשהעניינים נרגעו מעט היה זה אייל טרטצקי, ששאל את מנכ"ל הקבוצה: "מתי האימון? ב-1 ביולי?", כשהוא כמובן צוחק, אך רומז לגבי המשמעות שהעונה של חיפה הסתיימה. אפילו הבעלים, יואב כץ, היה במצב רוח מצוין וכשאחד האוהדים ניגש אליו בסיום המשחק וביקש ממנו לתת בונוס גדול לשחקנים, הוא ענה לו: "תן לי הלוואה ואני אתן להם כמה שאתה רוצה".

מנכ"ל הקבוצה, אפרים גבאי, אמר בהתרגשות בסיום: "זו עלייה רביעית או חמישית שלי. כל פעם זה מלווה בהתרגשות חדשה. הפועל חיפה חזרה למקום הטבעי שלה ובעונה הבאה תהיה קבוצה טובה מאוד ויהיו הרבה הפתעות".

חמודי כיאל: "בשנה שעברה עשיתי את זה עם הכח וזה לא מרגיש לי אותו דבר. זה מועדון גדול שמגיע לו להיות בליגת העל ואני שמח שהחלום שלנו התגשם".

אושרי רואש: "היה שווה הכל בשביל הרגע הזה. אני שמח בשביל הקהל המדהים הזה ואני שמח שנשארתי בקבוצה כדי לחוות את העלייה".

אייל טרטצקי: "בתור שחקן שגדל במועדון, זה הכיף הכי גדול שיכול להיות ואי אפשר לתאר את זה במילים. אני שמח מאוד בשביל הקהל המדהים הזה ואני מאמין במנכ"ל ובבעלים שיעמידו כאן קבוצה טובה בעונה הבאה. יש לנו בסיס טוב ואם נפגע בשלושה זרים, נהיה קבוצה טובה מאוד בעונה הבאה".

יוסי דורה, אחיו של שלומי דורה: "זו אכן חגיגה משפחתית, אבל בלי שום קשר זה תמיד כיף לעלות ליגה. אלוהים גדול עד העונה הבאה. עכשיו תנו לנו להשתכר וליהנות מהרגע".

באר שבע כבר מקררת את השמפניות

לא רק בחיפה עלצו וחגגו הערב, אלא גם בבאר שבע ועכו. הפועל באר שבע ניצחה 1:2 את הפועל ירושלים בטדי, עכו ניצחה 0:1 את הפועל כבר סבא בחוץ, ואם מכבי אחי נצרת תפסיד ביום ראשון להפועל רמת גן, שתי הקבוצות תבטחנה את עלייתן לליגת העל בצורה רשמית.

"זה תענוג", אמר גיא לוי, מאמן הפועל באר שבע, לאחר הניצחון בטדי. "אני חושב שעבדנו קשה כדי להגיע לרגע הזה. אנחנו עושים את שלנו, וזה הכי חשוב. גם אם המשחק הוא לא טוב. זה מסלול שאף אחד לא דמיין ואנחנו רוצים לגמור את זה כמו שצריך, לעבור את המשחקים בצורה הטובה ביותר".

לוי, ששבע מרורים מאוהדי באר שבע במהלך העונה, שמע בסיום את הקהל צועק לו "תישאר, תישאר", והתמוגג מנחת. "עם הזמן זה משתפר", חיווה המאמן את דעתו על מערכת היחסים המורכבת שפיתח עם אוהדי הקבוצה. "בהתחלה לא הבהרנו את עצמנו בצורה הנכונה והיום זה נחמד לנו, כי הקבוצה התחברה ביחד עם הקהל. לשמוע את הקהל זה חלק מהמשחק. ההחלטות שלי לא תמיד מצאו חן בעיניהם. אני מאוד אוהב את המקום, יש לנו אנשים נהדרים במועדון. נהניתי בנבחרת, אבל זה המקום שאני הכי נהנה בו בכל הקריירה שלי".

אסי רחמים, שוערה הוותיק של הקבוצה, החליט לפרוש ממשחק בתום העונה: "כולם מעריכים אותי בעיר באר שבע וחושבים שאפשר להמשיך, אבל אני מאושר בנקודת הזמן הזו וחושב שהגיע הזמן להפסיק ולאפשר לחבר'ה צעירים לצמוח פה. אני מקווה להמשיך ולהיות חלק מהמערכת".

מאמנה של הפועל ירושלים, לופא קדוש, אמר לאחר הפסד קבוצתו: "טעות אחת שלנו בדקה ה-45 החזירה את באר שבע למשחק. הם ניצחו אותנו בשני מצבים וחצי. קודם כל צריך לברך את באר שבע. זה מועדון שצריך להיות בליגת העל, ולא השנה אלא הרבה לפני. אני חושב שזה אחד המועדונים הגדולים במדינה. אני רוצה לדבר על הקבוצה שלי, כי היא שיחקה טוב. באר שבע ניצלה כמעט את כל המצבים שהיו להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully