וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר עדיף הוקי קרח

עו"ד אורי שלף

17.4.2009 / 14:18

אורי שלף ניסה לראות השבוע כדורסל נשים והגיע למסקנה ברורה: אם כבר משדרים אירוע ספורטיבי לא מעניין, עדיף לתת הזדמנות לענפים זניחים

אך לא מזמן הצפנתי אל "מרכז קנדה" שבמטולה הרחוקה, בו משטח הקרח האולימפי היחיד בישראל (הידעתם?), וכל זאת על מנת לצפות בגמר אליפות ישראל של ליגת ההוקי קרח הישראלית. כן, מתברר שיש דבר כזה. הפעם האחרונה והיחידה שלי עד אותו הערב במשחק הוקי קרח הייתה לעיני 17 אלף צופים משולהבים במדיסון סקוור גארדן במשחק ליגת ההוקי המקצוענית הטובה בעולם, ה-NHL. בארצות הברית ליגת ההוקי המקצוענית היא הרביעית בחשיבותה (אחרי הפוטבול, הבייסבול והכדורסל), האולמות מפוצצים בעשרות אלפי צופים, והקהל, בניגוד לבייסבול ולכדורסל, פעיל ומעורב בכל שלבי המשחק מהעובדה הפשוטה שזה משחק עם קצב מטורף ואקשן לא נגמר: שערים, מהלכים וירטואוזיים, מהירות מסחררת, אגרסיביות שמהולה במכות והרחקות, תלבושות מהודרות, ובקיצור - כל מה שאוהד ספורט ממוצע צריך בשביל למלא שעתיים בחייו. בגמר אליפות ישראל, לעומת זאת, היו כ-200 צופים, רובם בני משפחה ומקורבים לענף, בהחלט לא קהל משולהב, וחבל. אומנם בהוקי אנחנו לא ברמה העולמית, אבל עדיין, בהתייחס לכדורגל הישראלי, זה תענוג רצוף לצפייה, הרי הם לפחות לא הולכים על המגרש. אז למה בעצם לא מעניינת כאן אף אחד, כולל אותי, ליגת ההוקי הישראלית?

ראשית, מהסיבה הפשוטה שאין קרח בארץ, ולכן כמעט אף אחד כאן לא משחק הוקי על קרח. מצד שני אין ספק שמדובר במשחק מרתק שבהחלט עשוי לעניין את אוהדי הספורט בארץ, ולכן הסיבה היותר המעניינת לעובדה שההוקי לא נכלל בסדר היום הספורטיבי שלנו היא שאין באפשרותנו, הקוראים והצופים הישראלים, לראות או לקרוא סיקור על הוקי בשום אמצעי תקשורת - לא בטלוויזיה, בטח שלא בעיתון, וכמעט אפילו לא באינטרנט. בקיצור, מילת המפתח היא חשיפה. ומחסור בחשיפה, זה כבר התירוץ של ספורט הנשים.

העוסקות בתחום ספורט הנשים בארץ טוענות שהוא פחות פופולרי מספורט הגברים מהעובדה הפשוטה שהוא מקבל פחות חשיפה וכי במשך שנים "הרגילו" אותנו, אמצעי התקשורת ודעת הקהל, כי כדורגל וכדורסל זה משחק לבנים וריקוד והתעמלות לבנות. ומכיוון שעדיין רוב אוהדי הספורט הם גברים, כל מה שמעניין אותנו הוא כדורגל וכדורסל, גברים כמובן, וקצת מכל השאר. האמת, הן צודקות. תשעים אחוזים משידורי הטלוויזיה, דפי העיתונים והאינטרנט הם על כדורגל וכדורסל, גברים, ובהתאם לכך גם מספר הצופים במגרשים. האם זהו אכן עוול מולד? אני לא קונה את זה. אני סבור שספורט נשים הוא פשוט פחות מעניין מלכתחילה והסיבות לכך הן פשוטות:

אין בחורה שיכולה להטביע כמו קובי, גם לא כזאת שמכדררת כמו מסי או בעלת יכולת עוצמה ודיוק כמו של פדרר, ובסופו של דבר ספורט הוא דבר תחרותי וכולנו רוצים תמיד להיות הטוב ביותר, או אם לא, אז לפחות לראות את הטוב ביותר בטלוויזיה. אז עד שלא נראה איזו שחקנית WNBA ששוהה באוויר כמו לברון גיימס או אצנית שמשיגה את אסיין בולט, ימשיך ספורט הגברים להיות מעניין יותר.

השבוע יצא לי לראות את גמר פלייאוף ליגת הנשים בכדורסל, לא כי רציתי לראות אלא כי זה מה ששודר בטלוויזיה, אם כבר חשיפה. אומנם זו סדרת גמר מדהימה ודרמה במיטבה, אבל עדיין כדורסל נשים: איטי, חלש ורחוק מהטבעת. לזה מקדישים שני שידורים ישירים בשבוע? כדורסל ישראלי מליגת ווינר, יורוליג, NBA, לא מספיק משדרים כדורסל? מה עם ליגת ההוקי קרח? אולי גם שם יש דרמות, לה לא מגיעה קצת חשיפה?

אולי זה עוול מולד וחינכו אותנו שכדורסל בנות זה יותר מעניין... אני לא קונה את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully