וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פ"ת-הפועל ת"א: לכבוש את הפסגה זמנית

דה סילבה לא התאמן אצל האדומים, אך טוען כי יהיה כשיר לקרב בשבת (15:00, ספורט 1), קנדה בהיכון להחליפו. ויזה וסספדס כשירים בפ"ת

הפועל תל אביב סיימה היום (שישי) את הכנותיה לקראת המשחק מחר מול הפועל פתח תקוה (15:00, שידור ישיר בספורט 1). דווקא יממה אחת לפני המשחק, סדרת פציעות מעיקה על הצוות המקצועי. דאגלס דה סילבה, שחש בכאבים לפני יומיים באימון ואתמול התאמן כרגיל, היום שוב עבר טיפולים ולא התאמן עם חבריו. כרגע סילבה עדיין בספק למשחק באורווה, אך לדבריו, הוא יוכל לקחת חלק במשחק. אם הברזילאי לא יהיה כשיר, את מקומו יתפוס עמרי קנדה, שכבר היום קיבל באימון עידוד רב מצד המאמן אלי גוטמן.

גם גילי ורמוט לא התאמן היום בגלל התכווצות שרירים, אבל הוא צפוי להיות כשיר למשחק. בן לוז לא התאמן היום בגלל הורדת עומסים, וגם הוא יפתח בהרכב. הפועל תל אביב צפויה לפתוח באותו הרכב שפתח בשבועיים האחרונים, כאשר בן לוז וטלקיסקי ישחקו יחדיו בקישור. המשמעות היא שגוטמן יפתח עם חמישה קשרים ויבואה בודד בחוד.

עוד לפני האימון כינס גוטמן את שחקניו באסיפה, ובניגוד להרגלו, הפעם המאמן לא שוחח ארוכות עם השחקנים, ורק שם דגש על המשמעת הטקטית ועל הריכוז שחניכיו צריכים לשמור במשחק. לאחר מכן צפו השחקנים בקלטות של משחקה האחרון של הפועל פ"ת מול מכבי חיפה ועל משחקם של האדומים מול מכבי פתח תקוה באורווה. "אין לנו משחקים קלים", אמר גוטמן בסיום האימון, "כל משחק הוא חשוב, ואנחנו חייבים להגיע מרוכזים וממוקדים".

בקבוצה מרגישים את הלחץ במאבק הצמרת ורואים בכל משחק עד תום העונה כקריטי. "אסור לנו לאבד נקודות", אמר אחד השחקנים, "חייבים לעשות את העבודה שלנו ולקוות שחיפה תמעד. כל משחק וכל תוצאה עד סיום העונה יכולים להכריע את האליפות".

הרכב משוער: וינסנט אניימה, עמרי קנדה (דאגלס דה סילבה), אלין טופוזאקוב, וואליד באדיר, יגאל אנטבי, אביחי ידין, ביבראס נאתכו, גילי ורמוט, דמיטאר טלקיסקי, בן לוז, סמואל יבואה.

זלצר הזהיר ממצבים נייחים ומתפרצות

בהפועל פתח תקוה יודעים מה צריך לעשות כדי לנטרל את הפועל תל אביב: לעבוד על מצבים נייחים. באימון היום וגם אתמול הדגיש המאמן זאב זלצר את החשיבות של עמידה נכונה בהגנה ומשחק מסודר בהתקפה. לא בטוח שמול אלי גוטמן זה יהיה קל, אבל מספר שחקנים בפתח תקוה אפילו הבטיחו בסיום האימון כי יכבשו בבעיטה נייחת. אתמול במהלך האימון רעדו מספר פעמים קורות השער כשיוסי רוזן, אורי אוזן ואבי ריקן בעטו לעבר השער מול חומה.

מהאימון היום ניתן היה ללמוד שצמד הקשרים הפרואנים, ג'וניור ויסה וחאיר סספדס, כשירים. למרות שזלצר לא תרגל את ההרכב, נראה כי סספדס יפתח על הספסל וויסה ימשיך לקבל קרדיט בהרכב. בהשוואה להרכב ששיחק בשבוע שעבר בחיפה, לא יהיו שינויים. "יהיה משחק קשה. הפועל רוצה לנצח כי היא נאבקת על האליפות, אבל גם לנו יש את המטרות שלנו", אמר זלצר.

היום הקרין הצוות המקצועי קלטות של הפועל תל אביב מהשבועיים האחרונים, בהן שיחקה מול מכבי פתח תקוה באורווה ומול מ.ס אשדוד. המטרה הייתה ללמוד את העמידה הטקטית של שחקני הפועל במגרש הזה. זלצר ועוזרו אופיר קופל שמו דגש בעיקר על מצבים נייחים והתקפות מתפרצות. מחר, לפני המשחק, תיערך אסיפה נוספת וזלצר ידבר על הקבוצה שלו. בקבוצה מצפים מפטי נימבה, שנראה מאוכזב מאוד לאחרונה, שיחזור להבקיע. נימבה כבש שער אחד העונה וזה היה בחודש ספטמבר. למרות הפציעה, הוא שותף ב-18 משחקים העונה, מהם 17 בהרכב. "אי אפשר להסתמך על חלוץ אחד בהתקפה", אמרו בקבוצה לאחרונה.

פתח תקוה לא ניצחה בחמשת המחזורים האחרונים (שתי תוצאות תיקו, שלושה הפסדים), אבל סבלה מאוד מהיעדרויות של שחקנים בחודשים האחרונים. במשחק לפני שבועיים מול סכנין (2:2) הקבוצה חסרה לא פחות משמונה שחקנים. בשבוע שעבר (רק סספדס נעדר) היא יכלה להכריע את המשחק בחיפה מוקדם מהצפוי, אבל לא עשתה זאת ושילמה מחיר כבד שלוש דקות לסיום המשחק.

בקבוצה מבינים שניצחון מחר והפסד של הכח עמידר רמת גן לבני יהודה, שנמצאת בכושר מצוין, עשוי להרחיק אותה עד תשע נקודות מהמקום שמוביל למבחנים. בשני המפגשים האחרונים ניצחה הפועל פעמיים (2:3, 0:2) כשחמישה שחקנים שונים הבקיעו את השערים (אנטבי, ורמוט, יבואה, זהבי וטלקיסקי).

הרכב משוער: שביט אלימלך; אורי אוזן, גל כהן, סטיבן אופיי, אבי ריקן; יוסי רוזן, אייל שן, קונה ג'קאריג'ה, ג'וניור ויסה; פטי נימבה, שמעון אבוחצירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully