וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחוריך. בינתיים

17.4.2009 / 16:20

בזמן שכולם מצפים להשתתפותו של יוסאין בולט באליפות העולם, באיים הקאריביים, אלא איפה, גדלים כבר יורשיו. אל תגידו שלא סיפרנו לכם

אחד היתרונות הגדולים של מלכת הספורט, שמונע ממנה לאבד את הכתר שלה - הוא קיומה של אליפות העולם באתלטיקה בשנה הפוסט-אולימפית. עוד לא התרגלנו לעובדה שספרינטר בשם יוסאין בולט רץ יותר מהר מהזמן שרבים הגדירו כקצה גבול היכולת האנושית, וכבר עומדת בפנינו עוד עונה מרתקת שבמרכזה ברלין 2009 באמצע חודש אוגוסט. בולט, אסאפה פאוול, ילנה איסינבאייבה ומי שרק תרצו יהיו שם.

על מצבם של האתלטים שכולנו כבר הכרנו נרחיב לקראת תחרויות הגראנד פרי הראשונות בחודש מאי. בינתיים, נספק לכם הצצה ראשונה לעולמם של שני יורשים פוטנציאליים לתואר הדבר הגדול הבא בעולם הספרינטים - ועם דבר כל כך גדול כמו יוסאין בולט במציאות הנוכחית, המשימה הזאת היא ככל הנראה הקשה ביותר בעולם הספורט כיום.

יוהאן בלייק - 100 מטר

כמובן שמי שנחשב ליורש העצר בריצה הפופולארית מכולם ל-100 מטרים מגיע מארץ הראסטות והג'וינטים בעבר והספרינטרים העל-טבעיים בהווה - ג'מייקה. קוראים לו יוהאן בלייק, בקרוב הוא יהיה בן 19 וחצי והוא מחזיק בשיא הנוער הג'מייקני (10:11 שנ') אותו קבע לפני שנתיים. התוצאה ההיא הפכה אותו לסנסציה באי, בעיקר בזכות העובדה שהשיא הקודם לא היה שייך ליוסאין בולט או אסאפה פאוול, אלא לריימונד סטיוארט שקבע אותו ב-1984.

בלייק, יליד העיירה סט. ג'יימס, העביר את שנות התיכון שלו בבית מאמנו דאז דוני הואת'ורן, והזכיר בכל הזדמנות את הערצתו לאסאפה פאוול. באוקטובר האחרון הוא נטש את הואת'ורן ועבר להתאמן תחת שרביטו של המאמן הטוב בעולם כיום, גלן מילס, ה"סבא ג'פטו" שבנה את יוסאין בולט. כיום השניים מתאמנים ביחד, ובלייק שבקושי התחרה בשנה שעברה בגלל פציעה טורדנית בברך, דיווח על שיפור פלאים בטכניקה שלו וקבע שיא אישי של 10:08 שנ' בתחרות שהתקיימה לפני חודש בספאניש טאון.

בתקשורת הג'מייקנית מתייחסים בשיא הרצינות למעברו של בלייק לגלן מילס, ומדווחים על ריצות של מתחת לעשר שניות באימונים. אם הכל ילך לפי התכנית, בלייק יצטרף לבולט ופאוול באליפות העולם בברלין, אבל לצורך העניין הוא יצטרך לעבור בשלום את תחרות המבחנים הקשה בעולם - אליפות ג'מייקה, ולרדת מגבול 10 השניות באופן רשמי.

הפרשנים מהללים אותו (אטו בולדון: "תופעה מיוחדת במינה"), הספונסרים כבר הפכו אותו למיליונר (חוזה של מיליון דולר לחמש שנים באדידס) ועלמות החן הג'מייקניות הפכו אותו לאחד הרווקים המבוקשים באי. כל שנותר הוא לראות אותו עומד בהצהרות ששיחרר עוד בגיל 17 ("אשבור את שיא העולם ב-100 מטרים"), ולא לפשל ברגעים המכריעים כפי שקרה לו באליפות העולם האחרונה לנוער, אז החליק על אדני הזינוק וסיים במקום הרביעי בלבד.

קיראני ג'יימס - 400 מטר

אם כבר הזכרנו את המילה "תופעה", הרי שכאן יש לנו עסק עם ילד שעונה אפילו טוב יותר על ההגדרה, אבל עוסק בריצה קצת פחות מסוקרת בעולם הספורט, ריצת ה-400 מטרים. אבל אם תשאלו באי הקאריבי גרנדה מי הוא קיראני ג'יימס, אין מי שלא יזכיר אותו בנשימה אחת עם ראש הממשלה, שמתקשר לאצן בן ה-16 וחצי בערך פעמיים בשבוע כדי לדרוש בשלומו וברצונותיו. אחרי הכל, קיראני ג'יימס הוא הסלבריטי מספר 1 בגרנדה וגם אלוף העולם הראשון שיצא מהאי.

עכשיו למספרים, ואולי אפילו נתחיל מהסוף. אם יוהאן בלייק שבר שיא של ג'מייקני שלא נקרא יוסאין בולט, הרי שג'יימס הצליח ברוב חוצפתו למחוק את בולט מאחת מרשימות השיאים. זה קרה החודש באליפות הקאריביים עד גיל 20, כשג'יימס ניצח בריצת ה-400 בזמן נהדר של 45:45 שנ', וקיצץ 90 מאיות משיא האליפות בן 6 השנים של הג'מייקני. בגיל 14 ג'יימס פרץ לתודעה כשניצח באליפות הקאריביים עד גיל 17 ובאותה שנה קבע את הזמן הטוב ביותר אי פעם לרץ בגיל הזה (46:95 שנ'). מאז הוא קובע תוצאה היסטורית בכל שנתון שהוא נמצא בו ולא מעט חובבי אתלטיקה כבר לא יכולים לחכות שיגיע לגיל בוגרים.

מאמנו, אלברט ג'וזף, טוען כי לפי התכנית המקורית ג'יימס כלל לא יועד להשיג זמן כל כך טוב בשלב כזה מוקדם של העונה, עוד לפני שהתחיל לעבוד ברצינות על ריצת ה-400 התחרותית. אם להאמין לו, ג'יימס יוכל אולי לרדת מגבול 45 השניות כבר בקיץ הקרוב ואפילו להילחם על מדליה באליפות העולם לבוגרים בברלין.

קיראני ג'יימס, הילד והמבוגר הידוע בגרנדה, הפך לאתלט המבוקש ביותר בקרב מאמני המכללות בארצות הברית. חמישה מהם כבר הספיקו לבקר בבית הוריו באי הקטן, חלקם אף הציעו למאמנו משרה חלומית במגרשי האתלטיקה שלהם.

שיא העולם בריצת ה-400 מטרים (43:18 שנ') עדיין שייך למייקל ג'ונסון, בניגוד לזה שהוחזק על ידו בחצי המרחק. העילוי האמריקאי ג'יימי וורינר הצליח להתקרב אליו עד כדי 27 מאיות, אבל לפי היכולות שלו בשנתיים האחרונות - נראה שהוא כבר פיספס את הרכבת. נכון להיום, עושה רושם שאתלט אחד בלבד יוכל לשבור את השיא האגדי הזה והתקוות נעוצות בילד בן 16 וחצי מגרנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully