וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "על המשחק הזה היתה רשומה תוצאה", בחיפה זועמים

12.4.2009 / 23:05

מאמן מכבי ת"א האשים את השיפוט בהפסד למכבי חיפה ברוממה, הירוקים מחו על דבריו: "הוא למעשה אומר שהמשחק היה מכור"

יותם רונן

הידיעה של אבי אשכנזי כי הבעלים של קבוצתו, מכבי חיפה, יושב ביציע בוודאי לא גרמה לו לישון טוב בלילה. אחרי הכל, חיפה לא נראתה טוב בשבועות האחרונים, ומפגש מול מכבי תל אביב האימתנית הוא בוודאי לא מה שאשכנזי פילל אליו. אלא שדווקא הערב (ראשון) הופיעה חיפה של תחילת העונה, זאת עם ההתלהבות, זאת עם היכולת ההתקפית הנהדרת, וזאת שמשחקת ללא פחד מהיריבה, מי שהיא לא תהיה. זה הסתיים בניצחון חיפאי גדול, 76:79, שכמעט ומבטיח להם את המקום השלישי לקראת הפלייאוף ההולך וקרב.

יממה לאחר המשחק פרסמה הנהלת חיפה הודעה בה היא מוחה על התבטאויותיו של פיני גרשון בסיום, בהן בחר מאמן מכבי תל אביב להטיל את כל האשמה להפסד על השופטים. בהודעה של חיפה נכתב: " כשגרשון אומר שתוצאת המשחק היתה קבועה מלכתחילה בשל זהותו של אחד השופטים, הוא למעשה אומר שהמשחק היה מכור. על התבטאות זהה באופיה הועמד עידו קוז'יקרו לדין משמעתי בפני ועדת המשמעת של איגוד הכדורסל".

ג'ף רוזן: אני מת על המאמנים שלי"

השחקן המצטיין של המשחק, דבון ג'פרסון, שרשם תצוגת שיא של 28 נקודות ו-11 ריבאונדים, הביט על הקהל החוגג ביציעים, ואמר בסיום: "הקהל שלנו מטורף. תראו אותם". על העובדה שניצחו את מכבי תל אביב, אמר השחקן: "אנחנו יכולים לעשות את זה כל ערב. אנחנו רק מתחילים להתחבר, לשמור טוב והוכחנו הערב שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה. אנחנו מאוד מסוכנים. יש לנו מומנטום, ואני מאמין שאף אחד לא יכול לעצור אותנו. זה ניצחון גדול, היינו צריכים ביטחון לקראת הפלייאוף. נחגוג הערב, אבל לא יותר מדי".

גם המאמן המנצח, אבי אשכנזי החמיא לקהל בסיום: "זאת אווירה מדהימה וזה כיף לנצח. הבטחנו את המקום השלישי אם חולון לא ינצחו ביד אליהו. זאת דחיפה מאוד משמעותית לקהל ולעיר. זה מה שרצה ג'ף רוזן כשהוא בא לפה. עכשיו נרגע". על היריבה שלו, אמר אשכנזי: "מכבי תל אביב היא קבוצה גדולה. חששתי באופן טבעי, אבל היו לנו מעט טעויות. השלשה שקיבלנו בגביע המדינה ריחפה מעלינו לגבי קבלת ההחלטות".

כשנשאל האם הוא זה גרם לשינוי, אמר המאמן: "אני לא חושב שזה אבי אשכנזי. הקבוצה כקבוצה עוברת שנתיים מדהימות ובמהלך התקופה האחרונה החלפנו סגל שחקנים. אני מרגיש שאנחנו בכיוון הנכון עכשיו. לא צריך לדבר, צריך לעבוד, לשחק חזק. בחצי השני עצרנו את מכבי על 31 נקודות. אם נבוא מההגנה נוכל לנצח כל קבוצה".

"כעת הבטחנו את יתרון הביתיות בפלייאוף, וזה הכי חשוב", אמר עידו קוז'יקרו, סנטר מכבי חיפה. "השאלה כעת היא באיזה מקום נסיים, שלישי או רביעי. המשחק שהצגנו היום הראה שכאשר אנו רוצים אנחנו יכולים ללכת הכי רחוק שאפשר, ואני מקווה שנמשיך לעשות זאת. לצערי, היו משחקים העונה שלא שיחקנו כמו הפעם, אך הניצחון הזה חשוב מאוד לנו. עשינו דברים נכונים, הלכנו לנקודות החוזק שלנו וזה הביא לנו את הניצחון", הוסיף קוז'יקרו. "ניצחנו ולמדנו שיעור על עצמנו. אחרי ההפסד בגביע להפועל חולון איבדנו ביטחון, אבל הצלחנו לצאת מהבור והתרוממנו. דורון פרקינס חזר והוא תורם לנו בכל המישורים, אנחנו נראים אחרת איתו".

הבעלים של חיפה, ג'ף רוזן, שכאמור ישב ביציע, נשמע נלהב מאוד בסיום: "המטרה היתה להחזיר את המסורת הגדולה של העיר בכדורסל, עם אוהדים שיאהבו את הקבוצה, ומאוד אהבתי לראות את זה הערב. המטרה שלנו בתחילת העונה היתה להגיע לפיינל פור, ולהיות במקום השלישי אומר שאנחנו בדרך. הפלייאוף יהיה מאוד קשה וצריך להיות ריאליסטים".

כשנשאל האם ישאיר את צוות המאמנים גם בעונה הבאה, אמר רוזן: "אני מת על המאמנים שלי, והם צריכים לעבוד קשה כי העבודה עוד לא הסתיימה. רעב זה חלק מהעסק, ואני חושב שהמאמנים שלנו והקהל רעב מאוד. כשהקבוצה משחקת רעבה, היא משחק כמו הערב. הכוונה שלנו שיהיה לנו תקציב דומה לזה שהיה לנו העונה. עוד לא החלטנו אילו שחקנים נשאיר לעונה הבאה".

גרשון: "על המשחק הזה היתה רשומה תוצאה"

בצד המפסיד, נשמעה בעיקר טענה אחת: השופטים שוב דפקו את מכבי. המאמן המפסיד, פיני גרשון חזר ואמר כי הוא לא מעוניין לדבר על השופטים, אבל כל משפט שהוציא מפיו כוון לעבר השלישייה ששפטה: "חיפה היו יותר נחושים וממוקדים אבל זאת לא הסיבה. אני יודע מה היא, אבל אין לי חשק לדבר עליהם. צריך לשנות חלק מהן. אבי התחיל בחוכמה ושיחק על ליאור אליהו, אבל זה לא משנה, על המשחק הזה היתה רשומה התוצאה, אז אני לא יכול להתלונן. אין לי טענות לשחקנים שלי. אני לא מתכוון להעלות את זה, אחרת לכל אחד יהיה מה להגיד על זה. העובדה היא שהפסדנו שני משחקים העונה עם אותו שופט. ניסו להחזיר אותם ברבע האחרון, ושרקו יותר עבירות לזכות מכבי חיפה".

גרשון המשיך ואמר: "היו 7-8 עבירות במהלך האחרון שלא נשרקו. קשה לי לנתח את זה מקצועית כי אני חושב בדרכים אחרות. יש משחקים שרואים את הדרך ורואים מה יהיה בסוף. אני מברך את חיפה, הם נלחמו, ומגיע להם". עם זאת, רמז גרשון כי הניצחון לא הושג בדרכים כשרות: "זאת האווירה מתחילת הליגה. מכתירים קבוצות. זה היה צריך לקרות. זה לא דברים מקצועיים".

גם ליאור אליהו התייחס לסוגיית השופטים בלבד, ולא דיבר על המשחק עצמו: "היו פה המון דברים שגם מעבר לכדורסל, אבל לא נכנס אליהם. מי שראה את המשחק וטיפה מבין כדורסל, ראה דברים שלא קשורים אליו".

"ההפסד לא שינה לנו מבחינת המיקום בטבלה, אבל עדיין היה משחק אגרסיבי וחזק, הייתה אווירה טובה", אמר בסיום המשחק עומרי כספי, שחקן מכבי תל אביב. "אנחנו לא צריכים לקבל סטירה כדי לשחק טוב. ההפסד הזה לא יגרום לנו לחשוב אחרת. כל המערכת עובדת על כך שאנחנו נהיה מרוכזים במטרות שלנו עד סוף העונה".

אהרוני: "מה שהשופטים עשו לנו זה לא ייאמן"

בהפועל ירושלים נשמו לרווחה בסיום משחק הניצחון (94:103) על קרית אתא. אחרי הכל, הקבוצה שוב נראתה רע, ההגנה לא תקפדה, ונועלת הטבלה היתה קרובה להפתיע, אבל כאמור, לבסוף הצליחו שחקניו של גיא גודס לצאת עם הניצחון: "מספר שחקני מפתח נחו במשחק הזה, אף שחקן לא עבר את ה-25 דקות וזה חשוב לנו", אמר גודס בסיום. "מצד שני חשוב לשתף שחקנים לקראת הפלייאוף. אני לא מרוצה מההגנה שמקבלת 93 נקודות, ואיבודי הכדור שהיו לנו במשחק".

בצד המפסיד נשאל מאמן קרית אתא, איילון ביהם, האם הוא עוד מאמין ביכולתה של קרית אתא לשרוד בליגה, רגע לפני שהוא נכנס אל הפלייאוף התחתון: "אם לא הייתי אופטימי לא הייתי פה", אמר ביהם בחיוך. "אנחנו יודעים שבפלייאוף יהיה מלחמת עולם. נהיה ההרבה יותר אגרסיביים, וההוא מלמעלה יעזור לנו ונישאר בליגה בסוף".

בני השרון חזרה לעצמה בדיוק בזמן, עם ניצחון 68:77 בחוץ מול עירוני רמת גן, שנותן להם מומנטום לקראת הפלייאוף. "אני מקווה שבשבוע הבא תהיה לנו הזדמנות לשחק על המקום הרביעי", אמר מאמן בני השרון, אריאל בית הלחמי. "היה ניצחון לא קל. רמת גן משחקת על החיים שלה. אנחנו כל הזמן מחכים לשבוע הזה שכל העסק יתחבר לנו, אנחנו עובדים מאוד קשה, וצריך להישאר מפוקסים במאני טיים, ונקווה שנהייה שם בזמן".

לא רק ברוממה הועלו טענות מפורשות כנגד השופטים. גם במשחק שהתקיים בגן נר, בו ניצחה גלבוע/גליל את גבעת שמואל 72:77, נשלחו חיצים כנגד גורמים שאינם קשורים לקבוצות: "יש לי הערכה גדולה לגליל ועודד, אבל מה שהשופטים עשו לנו בשבועות האחרונים זה לא ייאמן. לא היה פה שעון 24 שניות. אין אחידות במהלכים של השופטים, וכואב לי לדבר על זה. גם במהלך האחרון, היה ברור שהקבוצה הולכת לעשות עבירה, ואז השופטים לא שורקים". על היכולת החלשה של הקבוצה בתקופה האחרונה אמר אהרוני: "אין ספק שחסר לנו שחקן שייקח את הכדור ויגמור את המשחק. היום רדפנו אחרי הגליל. יכולנו לקחת את המשחק הזה, אבל נכנסו לרצף של הפסדים שנצטרך לצאת ממנו". על היריבה האפשרית שתקבל הגבעה בפלייאוף התחתון, אמר המאמן: "אני לא מתחיל לחשוב בכלל על זה. כשנגיע לפלייאוף נראה את מי נקבל".

גם עודד קטש, שעמד בצד המנצח, היה מודע לכך שהגבעה קיבלה שיפוט לא הוגן ואמר על המהלך האחרון, בו חטף גוני יזרעאלי את הכדור: "אני יודע שהיתה הוראה לעשות עבירה. לא יודע, לא שמתי לב, יכול להיות שהיתה עבירה. חוסר אחידות זה דבר מרגיז. למזלי אני בצד המנצח". על התקלות בשעון 24 השניות, שעיכב את המשחק ב-20 דקות, אמר קטע: "זה דברים שקורים. רציתי כבר שהמשחק יתחיל". על היריבה העתידית של קבוצתו בפלייאוף, אמר קטש: "הכל יכול לקרות. אתה יכול לקבל כל אחת משלוש הקבוצות. פיינל פור זאת המטרה ושם הכל יכול לקרות, אבל קודם צריך להגיע לשם. אמרתי לשחקנים שמעבר למאבקי מיקום, חשוב איך להגיע לפיינל פור".

עדכון אחרון 13.4 16:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully