וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר של שבוע: מסירים את הכובע בפני המטס

אריאל גרייזס

10.4.2009 / 15:46

תיקוני הבולפן כבר נתנו דיבידנדים ראשונים בקווינס, בעוד בברונקס מתקשים לשרוף שחקנים. ומי אחראי לשיפור שחל אצל אנדרו ג'ונס?

1. השבוע הראשון של עונת הבייסבול נפתח בצורה רעה מאוד עם הידיעה המצערת על מותו בתאונת דרכים של המגיש הצעיר של האיינג'לס, ניק איידנהרט. אין הרבה מה להגיד על מוות סתמי מהסוג הזה (הנהג הפוגע נסע באור אדום ואז נמלט מהאירוע), חוץ מזה שעצוב לראות חיים נגמרים סתם כך ועצוב עוד יותר כשמדובר בבחור צעיר שכל עתידו עוד היה לפניו.

2. מה שכן, לראות את סקוט בוראס, הסוכן שלו, בוכה במסיבת העיתונאים לאחר המוות של איידנהרט הצליח לגרום לצד הציני שבי להרים את ראשו המכוער. קשה, קשה למי שמכיר את פועלו של האיש שלא לתהות האם לא מדובר בדמעות תנין ובאמת על השחקן הוא בוכה, או שהוא פשוט ראה מול עיניו את העמלה מהחוזה העתידי שלו הולכת לפח.

3. ולענייני בייסבול אחרים. אסור להסיק מסקנות מרחיקות לכת מסדרה אחת, אבל נראה שבקווינס כבר מתחילים לקטוף את הפירות של ההשקעה שלהם בחורף האחרון, עם שתי שמירות נקיות של פרנקי רודריגז, כשג'יי ג'יי פאץ אף הוא עושה את העבודה ומאפשר ניצחונות דחוקים ליוהאן סנטנה, שנתן הופעה מצוינת, ולמייק פלפרי, שנתן הופעה קצת פחות טובה. כמו שהראו פילדלפיה פיליז בקיץ שעבר, כשהבולפן שלך יציב, אפילו אם המגיש הפותח שלך לא עושה עבודה מדהימה, תמיד יהיה לך סיכוי לניצחון – וזה שיעור שלא בטוח שלמדו בקבוצה השניה של ניו יורק עדיין.

4. מה שכן, בולפן איכותי או לא, שום רכישה בעולם כנראה כבר לא תעזור לאוליבר פרז (8 ראנס בפחות מארבעה אינינגים של עבודה. סטנדרטי).

5. אחד הדברים הראשונים ששחקן פנטזי מתחיל לומד הוא שכשחקן נפצע, ההערכות לגבי זמן ההחלמה שלו צריכות להיות מוכפלות אוטומטית בפקטור של לפחות 1.5. לכן, החדשות על החזרה המוקדמת מהצפוי של אלכס רודריגז לפעילות מעלות חשד שמישהו ניסה למכור לנו לוקשים, אולי כדי להוריד את הלחץ על א-רוד או סתם כדי להפוך את החזרה שלו לחגיגה אמיתית. בעצם, יש עוד אופציה – אולי א-רוד שוב מדבר עם בן הדוד שלו.

קרל המקולקל

6. שחקן שהיה בברונקס בשנים קודמות ואף פעם לא הצליח להקדים את החזרה שלו מפציעה הוא קארל פבאנו, אולי הרכש הכי פחות מוצלח של היאנקיז בין עשרות הרכישות הכושלות שלהם בעשור האחרון. בשנתיים האחרונות בהן "שיחק" פבאנו בניו יורק הוא הגיש פחות מ-50 אינינגים – עסקה לא רעה בשביל ה-20 מיליון דולר אותם קיבל לאותה תקופה. אז בקיץ הלכו האינדיאנס והחתימו את פבאנו במחשבה שבטח יש גבול לכמות המזל הרע שיכול להיות לשחקן אחד, והם כנראה צדקו. פבאנו אכן הצליח להגיש אינינג שלם בשבילם מול טקסס, רק חבל שבאינינג הזה הוא הרשה לקבוצה היריבה לא פחות מ-9 ראנס. לא יהיה לא סביר להניח שהם היו מעדיפים כבר שיישאר פצוע.

7. מי שכן הצליח לחזור מפציעה ממושכת בצורה מוצלחת הוא כריס קרפנטר, שהגיש הלילה מול פיטסבורג ונתן הופעה מעולה של היט אחד בשבעה אינינגים מלווים בשבעה סטרייקאאוטס, כל זאת לאחר שהגיש 20 אינינגים ביחד בשנתיים האחרונות. זה אמנם רק משחק אחד, וזאת כולה פיטסבורג, אבל אם הנגר ימשיך לנסר ככה, לסט לואיס יש סיכוי השנה לעשות רעש אמיתי ב-NL מרכז.

8. ואם אנחנו כבר בסימן קאמבקים, אז שימו לב לאנדרו ג'ונס. האאוטפילדר החמישי של טקסס חבט קלין אפ בשבילם מול קליבלנד וכרגע הממוצע שלו עומד על לא פחות מ-600. והכי מדהים – יש לו פי שלושה היטס מאשר סטרייקאאוטס. נו, טוב, זה בכל זאת היה מול קארל פבאנו.

9. ההגדרה לסט-אפ פיצ'ר לפי ויקיפדיה היא – מגיש מחליף שבאופן קבוע מגיש לפני הקלוזר, בדרך כלל את האינינג השביעי או השמיני. לפי ההגדרה הזאת, אין שום ספק – קייל פרנסוורת' הוא אכן סט-אפ פיצ'ר. הרי בשום מקום לא כתוב שתפקידו הוא לנסות להחזיק את היתרון אצל הקבוצה שלו, נכון?

10. שני נתונים סטטיסטיים מענינים לסיום. בשני המשחקים הראשונים בסדרה מול בולטימור, אף אחד ממגישי היאנקיז לא רשם אפילו סטרייקאאוט אחד לרפואה, כולל הרכש הגדול (תרתי משמע) סי סי סבאת'יה. וזה עוד טוב לעומת החובטים של שיקגו וייט סוקס, שמאז ההומראן של ג'ים ת'ומה במשחק הראשון מול קנזס, רשמו ראן אחד מסכן בדיוק בשניים וחצי משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully