וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך אל הארץ המובטחת

עו"ד אורי שלף

10.4.2009 / 14:20

40 שנה חלפו מאז האליפות האחרונה של הפועל ת"א, 40 שנה במדבר שעומדות להסתיים בזכות השליחים של אוסישקין. הבלוג של אורי שלף

40 שנה, משך הזמן שלוקח לאדם הסביר להקיף את כדור הארץ שלוש פעמים בהליכה איטית, נאלצו לנדוד במדבר אבות אבותינו, אלו הם בני ישראל, עד שזכו להגיע אל הארץ המובטחת. למה ארכה כל כך הדרך ממצרים לישראל? לגדולים ממני בתורה הפתרונות. מספרים לנו כי ההוא מלמעלה העניש דור שלם על שסטה מדרך המותר ובנה לו פסל מזהב וכל זאת בזמן שמשה רבנו מדסקס על הר סיני עם ההוא מלמעלה את התנאים לאמונה בו.

אם כבר רבנו משה, מנהיגו הרוחני של העם, אז מספרים לנו כי אף הוא לא זכה לראות את הארץ המובטחת. יכול להיות כי נענש על חטא עמו, או הואשם בעצמו בחטא היהירות, הפרשנויות לכך רבות הן. לדעתי הוא פשוט חיכה להוראות מלמעלה והן בוששו לבוא, ארבעה עשורים חלפו, ואלמלא יהושע שמאבד את הסבלנות, שולח מרגלים ומכניס אותנו לארץ הקודש, יכול להיות שהיינו נשארים במדבר עד היום, מחכים עם משה.

גם בני הפועל נודדים במדבר כבר 40 שנה, הארץ המובטחת נראית אי שם באופק, אך עוד ארוכה היא הדרך. 40 שנה חלפו, דור שלם של שחקנים ואוהדים, מאז הפעם האחרונים בה יכלו אוהדי הכדורסל האדומים מתל אביב לחגוג אליפות. בעונת 1968/69 זה קרה בפעם האחרונה, אליפות ודאבל היסטורי להפועל תל אביב בכדורסל, מספרים לנו כי באותה עונה זכו שבע קבוצות הפועל תל אביב בענפים שונים באליפות המדינה, מכדורגל ועד הרמת משקולות. מאז רק חול ומדבר, גביע פה, ניצחון בדרבי שם, אבל לא אליפות.

במה חטאנו? לעסקנים הפתרונות, אבל קצת לפני שיעברו עוד 40 שנה החלטנו להפסיק לחכות ולהתחיל לעשות. יהושע שלנו, הריהו הוא "שחור" המיתולוגי, הביא אותנו אל הארץ המובטחת שלנו, הרי היא הפועל אוסישקין. בשנה הראשונה חגגנו בשיכרון חושים אליפות היסטורית ראשונה ועלייה מליגה ב' לליגה א' והשנה ההיסטוריה חוזרת על עצמה 40 שנה מאוחר יותר, הפועל אוסישקין משלימה אליפות שנייה ברציפות, הפעם זו של ליגה א', ומעפילה אל הליגה הארצית.

לפני 40 שנה היו אלו דקל, טורנשטיין, לישינסקי, זולוט, קמינסקי, גוט, צוקרמן, ברזילי, לייבוביץ, מאירוביץ, מליניאק, אלבו, ויינגרטן ושלף, שחקני האליפות האחרונה של הפועל תל אביב. השנה אלו הם חיימוביץ, גלאון, ענבר, גופר, שמחוני, נעים, זייציק, שוחט, בר, ויינר, גמירוב וכהן. עדיין לא אליפות ליגת העל, אבל בהחלט בדרך הנכונה אל הארץ המובטחת. כל דבר בעיתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully