וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיז'ון תומפסון על הכוונת של מכבי ת"א

10.4.2009 / 13:19

הצהובים מתכוננים כבר לעונה הבאה, ולוטשים עיניים לאמריקאי של מאריופול (26, 2.01 ס"מ). ריטאס דורשת סכום שחרור גבוה על איידסון

ראשי מכבי תל אביב כבר החלו בתכנון העונה הבאה. תקציב הקבוצה העתידי אינו ברור בשלב זה, גם משום שהמו"מ עם ערוצי הטלוויזיה מתארך, אולם המאמן פיני גרשון ועוזרו שרון דרוקר החלו לבחון כבר כעת רשימה ארוכה של שחקני חיזוק פוטנציאליים.

רצוי להדגיש כי בניית הקבוצה החדשה תלויה בראש ובראשונה בשאלת המשך דרכם של עומרי כספי וליאור אליהו במועדון. במכבי העריכו בימים האחרונים כי לפחות אחד מהשניים יעזוב, כשהמועמד המוביל לעזיבה הוא כספי. הפורוורד הצעיר צפוי להיבחר בדראפט הקרוב, כאשר בחירה בסיבוב הראשון תקנה לו חוזה מובטח ב-NBA. בקיץ האחרון האריך כספי את חוזהו בשנתיים נוספות, אך התעקש לכלול בו סעיף שחרור לקבוצות באירופה ובארה"ב. במכבי מכינים עתודה לעזיבה אפשרית של אחד מהשניים: דיוויד בלות'נטאל, שחקנה של לה-מאן, עשוי לשוב במקרה שכזה לקדנציה שלישית במועדון.

פרט לבלות'נטאל, במכבי עמלים על רשימה ארוכה של שחקני חיזוק. אחד השמות הבולטים בה הוא דיז'ון תומפסון (26, 2.01), שחקן אזובמאש מאריופול, מוליכת הליגה האוקראינית. העונה מעמיד תומפסון ממוצעים של 14.3 נקודות, 6.5 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים בליגה, ו-11.3 נק', 6.3 ריב' ו-2.2 אס' במשחקי היורוקאפ.

תומפסון, בוגר מכללת UCLA, נחשב לגארד/פורוורד מגוון, ובעל אוריינטציה התקפית מובהקת. בארבע עונותיו בליגת המכללות קלע 15.6 נקודות בממוצע, ונבחר בדראפט 2005 בידי ניו-יורק ניקס (בחירה מספר 54). בנובמבר 2005 הועבר לשורות אלבקורקי ת'אנדרבירדס מליגת ה-NBDL, שם קלע 20.3 נקודות, הוריד 9.3 ריבאונדים וחילק 4 אסיסטים בממוצע. בקיץ 2007 חתם באלבה ברלין, במדיה העמיד ממוצעים של 11.1 נקודות, 6.5 ריבאונדים ו-1.1 אסיסטים ביול"ב קאפ. את אלבה עזב במאי 2008 והצטרף למאריופול, שם משחק גם היום.

מועמד בכיר נוסף, כידוע, הוא צ'אק איידסון (29, 2.02), שחקנה של ריטאס וילנה, מחזיקת גביע היורוקאפ הטרייה. העונה סיפק איידסון 15.9 נקודות, 5.7 ריבאונדים ו-5.1 אסיסטים, שעזרו לו להיבחר ל-MVP המפעל. איידסון מחזיק בחוזה לעונה נוספת בריטאס, והקבוצה הליטאית דורשת סכום גבוה תמורת שחרורו, המוערך בלמעלה מחצי מיליון דולר. פיני גרשון מפעיל לחצים כבדים על ראשי הקבוצה לשלם את הסכום האמור, כאשר העסקה הכוללת מוערכת בכ-1.6 מיליון דולר.

אלן אנדרסון (27, 1.98), שחקנה של ציבונה זאגרב, ואנדרו וישנייבסקי (28, 1.92), שחקנה של ספרטק סנט פטרסבורג, גם הם חלק מרשימת המועמדים ההולכת ומתארכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully