וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפוי משבר עלייה

10.4.2009 / 8:55

המאמנים לא יציבים, השוערים לא בטוחים והסגלים לא יחזיקו מעמד. תמונת מצב של 5 המובילות בלאומית לא רומזת להמשכיות בריאה בליגת העל

5. הפועל רעננה

בשבועות האחרונים הפועל רעננה נמצאת בשלבי גסיסה מתקדמים, המזל שלה הוא שהדולקת אחריה, אחי נצרת, לא מפסיקה לאבד נקודות. נראה כי הבעיה המרכזית של הקבוצה נובעת דווקא ממה שקורה במישור הניהולי. הבעלים של מכבי נתניה לשעבר, אשר אלון, רכש 50 אחוז מהזכויות בקבוצה ואילו היו"ר שלמה שטרן סירב לכבד את ההסכם בטענה שהשניים "אינם משדרים על אותו גל". אלון הציע לשטרן שימכור לו את המניות ויעזוב, אך מבחינת האחרון זה לא על הפרק. בינתיים, מחפשים פתרון.

המאמן אלי כהן הוא זה שאמור לאמן את הקבוצה בעונה הבאה, אבל ברעננה לא ממהרים להחתימו לפני שיביא להם את הכרטיס לליגת העל. ייתכן מאוד שבמצב בו רעננה תמשיך להציג יכולת ירודה עד תום העונה ותעלה בכל זאת, הוא לא יוחתם למרות ההישג. אבל בינתיים, כאמור, ברעננה מעריכים שימשיך.

ברעננה בונים בעיקר על הצעירים. החלוץ רז כהן הוא השם החם בקבוצה, אבל אסור להתעלם גם מהקשר ליאור לינדר שברעננה מגדירים את משחק המסירות שלו כאחד הטובים בליגה הלאומית. בעונה הבאה השמות הללו, יחד עם שניר שוקר, איתי טואף, גיל קופר, גיא קואז ורועי לוי, יובילו את הקבוצה. על פי התכנית של אלון, בתום העונה יוחתמו כל שחקני הבית על חוזים ארוכי טווח במטרה לשמור על השלד לשנים הבאות. לא בטוח שזה יספיק.

עמדת השוער היא העמדה הבעייתית בקבוצה. שאול סמדג'ה הודח בשבועיים האחרונים מההרכב ובמקומו עלה לשחק שוער המשנה הצעיר, אסף רז. בקבוצה כבר נכנסו עם סמדג'ה למשא ומתן בנוגע לעונה הבאה, אך זה הוקפא בגלל הבלגאן בהנהלה. ברעננה מתכוונים למצוא שוער ראשון אחר בעונה הבאה.

בנוגע לזרים, במהלך הימים האחרונים הושג סיכום סופי עם החלוץ הברזילאי כריסטיאנו דוס סאנטוס, שכבש העונה ששה שערים בליגה. ברעננה היו רוצים לראות את חלוץ האולימפית דודו ביטון (חמישה שערי ליגה) בהתקפה לידו, אבל יש עוד דורשים לשחקן. לפני מספר שבועות הגיע לאצטדיון איזי שרצקי, הבעלים של עירוני קריית שמונה, בטענה שאריק איזיקוביץ' מטוברוק הודיע לו שאין לרעננה אופציה על החלוץ. איזיקוביץ' טוען כי: "האופציה לא קיימת, לקריית שמונה יש זכות לקנות אותו", יו"ר רעננה שלמה שטרן טוען כי: "האופציה קיימת ונממש אותה".

נראה כי בסוף העונה יסגרו העניינים, שוב, באמצעות בית הדין. הזר השני של הקבוצה, ברייטנר דה קראבליו, בדרך החוצה. הקשר דושאן פבלוביץ' עזב אחרי שהתברר שהוא פצוע, נבחן במכבי נתניה ושוחרר. מלבד דוס סאנטוס, במועדון מתכוונים להחתים שני זרים אחרים ולא למלא את מכסת הזרים כדי לא לחרוג מהתקציב. העונה רמת שכר השחקנים ברעננה היא 2.5 מיליון שקלים, כמחצית מהתקציב הכללי. בעונה הבאה התקציב הכללי יוכפל, בהתאם לתקנון.

למועדון יש צרה גדולה אחרת מלבד הרכש והמחלוקות בהנהלה. שטרן כבר קיבל הודעה מההתאחדות שקבוצתו לא תוכל לארח בעונה הבאה במגרשה ועליו למצוא מגרש חלופי. באצטדיון ברעננה כולל 2,500 מקומות ישיבה, ההתאחדות מחייבת 4,000 כסאות פלסטיק לפחות ומה גם שהאצטדיון הנוכחי לא כולל תאורה. בעונה הבאה רעננה תשחק כמעט בוודאות בהרצליה. השחקנים מאוד לא מרוצים: "רעננה ידועה בזכות המגרש הביתי המובהק שלה. יהיה קשה לנצח כל העונה בחוץ".

4. הפועל רמת גן

נפתח בעדכון: הקשר קובי חסן עומד לקבל הודעה לפיה הוא לא ימשיך בעונה הבאה. במועדון טוענים שהכוכב לא מתאים מבחינה מקצועית, אבל מאחורי הקלעים ישנם טענות של שחקנים לפיהן חסן הסתכסך עם הבעלים ירון קוריס. בכל מקרה, בקבוצה היה מי שהחליט להרים את הכפפה וייתכן שהמחלוקת תיפתר בשיחה בין השניים שתוביל להישארותו, אם כי הסיכויים לכך נמוכים. גם שי רביבו כנראה יעזוב.

יחד עם זאת, השוער רפי כהן קיבל לפני מספר ימים הודעה לפיה הוא ימשיך בעונה הבאה והסיכום הסופי אמור להתגבש בימים הקרובים. במועדון מעוניינים שכהן ישמש כשוער ראשון. הקבוצה מתבססת על שני זרים, ווילאם סוארז וג'ורג' דאטורו, שפעם נחשב לאחד השחקנים הזרים הגדולים בליגה הלאומית והיום נמצא בכושר משחק ירוד. סוארז על סף חתימה, לגבי דאטורו ההחלטה תתעכב ותתקבל סמוך לסיום העונה, אם כי במועדון לא מתלהבים ממנו.

בצל סימני השאלה הרבים, המאמן הנוכחי יובל נעים ימשיך בקבוצה גם בליגת העל. הבעלים ירון קוריס סיכם עם המאמן בעל פה את המשך תנאי העסקתו, למרות שחלק מאוהדי הקבוצה סבורים שמדובר במאמן שלא יצליח בליגת העל. קוריס אמר על זה השבוע: "לאוהדי רמת גן יש כל כך הרבה מה להגיד, אבל אני מאמין במאמן הזה. נעים עוד יוכיח כמה הוא מתאים לליגת העל".

בקבוצה מתכוונים להחתים בעונה הבאה שלושה זרים חדשים לפחות, בין חמישה לששה שחקנים ישראלים ועוד שלושה שחקנים צעירים ממחלקת הנוער. החלוץ קרלוס צ'קאנה, שנחשב לישראלי, ימשיך. המטרה כרגע היא להחתים שני שחקנים בכל עמדה. העונה מתבססת הקבוצה על תקציב שחקנים של 6.5 מיליון שקל. התקציב הכולל הוא שמונה מיליון שקל והוא יגדל בשני מיליון שקלים בעונה הבאה. המגן השמאלי הצעיר חזי דילמוני והבלם אסף חקאק אמורים לעלות מקבוצת הנוער בעונה הבאה - התקווה הבאה של המועדון. את מרכז ההגנה צפוי להנהיג אלי לוי הוותיק, שנחשב לשחקן הכי קשוח בליגה (עשרה צהובים, שני אדומים בכל המסגרות).

3. הפועל עכו

אם חשבתם שרק להפועל רעננה יש בעיות עם המגרש שלה, טעיתם. היו"ר ציון וייצמן, המשמש כמנהל אגף הרישוי של העירייה, מפקח על בניית האצטדיון החדש בעיר, שיכלול 5,000 מקומות ישיבה ועמודי תאורה. לפי הדיווח שלו, התשתיות של האצטדיון כבר גמורות, והמכרז לעבודות הבטון יצא לדרך, אבל אף אחד בעיריית עכו לא מוכן לחתום לנו שהאצטדיון יהיה מוכן בעונה הבאה.

לאחר שהאצטדיון בגבעת נפוליאון נהרס והפך למגרש אימונים על חולות, הקבוצה עברה לשחק באצטדיון בנהריה, אבל המשטרה אישרה 2,500 מקומות בלבד, הרבה פחות מתחת לתקן שקבעה ההתאחדות. בעכו כבר בדקו אפשרות לשחק בקריית אליעזר (בעייתי בגלל העובדה ששתי הקבוצות החיפאיות ישחקו בו בעונה הבאה), עילוט, נצרת, דוחא וקריית שמונה.

מה שכן יציב במועדון הוא מעמד המאמן – ירון הוכנבוים, ממנו מרוצים בעכו. בפן המקצועי, צפויות לקבוצה לא מעט בעיות. המועדון יתבסס בעונה הראשונה בליגת העל על תקציב מינימום, פי 2.5 מהתקציב הנוכחי. בינתיים, במועדון מנסים להשאיר בכוח את השוער דודו גורש, לאחר שיש שמועות שישחק בעונה הבאה כשוער מחליף בבית"ר ירושלים. מבחינת מצבת הזרים, החלוץ עבדול עזיז עומאר ששיחק בעבר במכבי נתניה ישוחרר כנראה. הקשר בריאן גרזיצ'יץ' צפוי להישאר והחלוץ אדק מבה, שכבש צמד בשבת ברעננה, לא צפוי להמשיך בטענה שהפגין יכולת חלשה במהלך העונה.

מבין שחקני הסגל הבכירים, שחר סימנטוב כנראה יעזוב. תומר תייר, אבי אלפסי סאלם אבו סיאם, יניב צ'יצ'יאן וגבע ברקאי עשויים להישאר. רועי דיין חולם לצאת למבחנים בסקוטלנד או בליגות הנמוכות באנגליה, ואם זה לא יקרה הוא ינסה לעבור לקבוצה גדולה יותר בליגת העל. בקיצור, גם סגל עכו יעבור בעונה הבאה זעזוע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

2. הפועל באר שבע

הבשורה הגדולה בבאר שבע מגיעה דווקא מעמדת השוער: אסי רחמים החליט לפרוש. השוער השני דור דוידי סומן כפוטנציאל, אבל כנראה שבקבוצה מעדיפים להביא שוער מנוסה. על הקוים, בבאר שבע כמו בבאר שבע, עדיין לא יודעים האם המאמן יישאר. חלק מהאוהדים לא רוצים את גיא לוי, אבל לאחרונה פחתה המחאה כנגד המאמן. שני הצדדים משחקים אותה קשים להשגה, רומזים למחשבות אחרות, אבל רק לקראת סוף העונה נדע האם גם הפעם באר שבע תחליף מאמן.

בקבוצה משחקים שלושה זרים ומתאזרח, דנדי אוקונגו, שצפוי להישאר. מבין איגור קוסטרוב, ליאנדרו סימיוני וזולו ג'וסטין, לקוסטרוב הסיכויים הטובים ביותר להמשיך. סמיוני שמחזיק בחוזה צפוי לעזוב בעיקר בגלל גילו המופלג יחסית. גם לזולו יש חוזה, אבל עדיין לא ברור אם ימשיך.

הקבוצה שמתבססת על תקציב ענק של כ-25 מיליון שקל, מתכוונת להשאיר חלק גדול מהשחקנים שלה. לחלוץ אוהד קדוסי יש חוזה ארוך טווח לעוד ארבע שנים. הבלם לירון זרקו שהגיע מכפר סבא יישאר בכפוף למשא ומתן איתו. הבלם נדב קידר, אלעד בונפלד ואביתר אילוז צפויים להמשיך. הקשר יוסי אלקיים וקידר נחשבים לפוטנציאל גדול ובקבוצה מבקשים שנשים אליהם לב.

אחד השחקנים שלא ברור האם ימשיך הוא המגן השמאלי דודי פדלון. בקבוצה מודעים למיעוט השחקנים בתפקיד הזה בליגה הישראלית, אבל עדיין לא הושג סיכום בין הצדדים. בנוגע לתקציב, נראה שהוא לא ישתנה בהרבה. שזו, בעצם, בשורה טובה.

1. הפועל חיפה

בהפועל חיפה בונים בעיקר על הצעירים בעונה הבאה. בהנהלה ינסו לשמור על הסגל הקיים, בתוספת מספר שחקני חיזוק, תוך שילוב של שחקנים צעירים וותיקים. השוער גליל בן שאנן יחזור להפועל תל אביב ובקבוצה מתכוונים להביא שוער בעל שיעור קומה, ככל הנראה שוער זר.

סימן שאלה גדול נוגע דווקא לשחקנים הזרים. החלוץ הירקלי ג'פרידזה שהגיע ממכבי פתח תקוה לא מוערך וישוחרר כנראה. הבלם סביטי ליפניה מתנדנד מאוד. הנטייה כרגע היא להתחזק בחלוץ זר ולנסות להשאיר את ערן לוי, שפוזל לכיוון קבוצה גדולה יותר, אולי אפילו חזרה למכבי חיפה.

הדבר הכי מוזר הוא שדווקא המאמן שלומי דורה עדיין לא חתם על חוזה לעונה הבאה. השבוע הוא שוחח עם כץ, אבל הבעלים נשמע עצבני מאוד בעקבות התבוסה לכפר סבא והשיחה תידחה עד לשובו ארצה. התקציב הכולל של הפועל חיפה הוא כשמונה מיליון שקל, מעל הממוצע בקבוצות הליגה הלאומית. בעונה הבאה תתבסס הקבוצה על קצת יותר מתקציב המינימום, שהוא עשרה מיליון שקלים. היא תשחק בקריית אליעזר, למרות שבמועדון מדווחים על בעיות חוזרות ונשנות בין כץ למפעילי האצטדיון, בעיקר בנוגע לתשלומים. במקביל, השחקנים מתלוננים על מתקן האימונים בקריית חיים. "יש שם דשא שמסוכן לשחק עליו, חדרי הלבשה עם מקלחות בודדות, לא מתקן אימונים לקבוצה מובילה".

בקבוצה מתנחמים ביהלומים שלה. הבלם אושרי רואש, אקס האולימפית, נחשב לפוטנציאל גדול. הישאם כיואן ורן אבוקרט אמורים להיות חלק מהצעירים שיובילו את הקבוצה בעונה הבאה, כשגם המגן עודד אלקיים יישאר. החלוצים רן רול וחמודי כיאל יעזבו כנראה מסיבות מקצועיות. גם הקשר דודו אברהם בדרך החוצה. וגם איתו, אל תצפו לגדולות ונצורות בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully