וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסטיק ריברי

8.4.2009 / 11:00

עבור באיירן מינכן, המשחק מול ברסה זו גם הזדמנות לשכנע את פרנק ריברי להישאר. עבור ריברי, זו הזדמנות להראות שהוא מסוגל לנצח משחק גדול ולקפוץ לכיתה של מסי

בפגרת החורף יצאה באיירן מינכן לסבב משחקים במפרץ. אלופת גרמניה הגיעה לדובאי והכוכב פרנק ריברי החליט להכניס קצת פלפל למסע המעיק וביצע עוד אחת מיני מתיחות רבות שלו, כשחטף את אוטובוס הקבוצה והפגין כישורי נהיגה מדאיגים, הכוללים הפלת תמרורים ושלטים שהיו בסביבה. את חבריו לקבוצה הדבר לא הפתיע כלל וכלל, שכן מדובר באיש שהעז לשפוך דלי מים על אוליבר קאן המאיים. אבל מול הפוליטיקלי קורקט של לאו מסי והיהירות של כריסטיאנו רונאלדו, שרק יום לפני כן הרס לעצמו את הפרארי, בהחלט מדובר במשב רוח מרענן בנוף הסופרסטארים של הכדורגל העולמי.

ריברי, שבגיל שנתיים עבר תאונה קשה עם בני משפחתו, אירוע שהשאיר בו צלקת המעטרת את פניו ומועקה הסגורה בנפשו, ראה בכדורגל אקט בידורי מהרגע שכף רגלו דרכה על כר הדשא. "עבורי כדורגל הוא הנאה", הקפיד להדגיש. "אני תמיד מנסה תרגילים חדשים ומחפש לתת שואו לקהל". אחרי שעשה זאת בהצלחה בגלאטסראיי ומארסיי, קפץ ריברי מדרגה נוספת והוביל את באיירן מינכן לדאבל בגרמניה, כשהוא עצמו נבחר לשחקן העונה תוך הפגנת כדורגל מהפנט.

אך יש פן נוסף לריברי. מלבד הרצון להיות שואומן, הבחור שואף למצוינות. "אני אדם שרוצה להשיג הכל ולזכות בכל תואר", סיפר לא פעם, ולכן גם התאכזב כשדורג רק במקום ה-16 במירוץ לכדור הזהב של המגזין 'פראנס פוטבול'. "שנה לפני כן, כשלא זכיתי בשום תואר, נבחרתי למקום השביעי, והפעם כשזכיתי עם באיירן באליפות ובגביע וקטפתי תארים אישיים, אני מדורג כל כך נמוך. אני חושב שמגיע לי יותר, אך אני מקבל את גזר הדין". כעת, רגע לפני המפגש המסקרן מול ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות ולאחר שהציל לנבחרת צרפת את קמפיין המוקדמות, ריברי מעוניין לעלות עוד כיתה ולהתייצב בגאון לצד הגדולים באמת.

המושיע בכחול

מאז מונדיאל 2006, אז פרץ להרכב הנבחרת כאלמוני יחסית ויצא ממנו כגיבור החדש של הכדורגל הצרפתי, ריברי נחשב לאחד השחקנים המובילים בסגל של ריימונד דומנק. בצמד המשחקים מול ליטא בשבוע שעבר, מעמדו השתנה לחלוטין. ריברי הבקיע את שער הניצחון במשחק החוץ וארבעה ימים אחר כך עשה זאת שוב, הפעם לעיני הקהל הביתי בפריס, שקיבל אותו בקריאות נלהבות כל אימת שנגע בכדור.

שש הנקודות החזירו את הצבע ללחיים של מאמן הנבחרת, שחרג ממנהגו והרעיף שבחים על המושיע שלו. "לריברי יש השפעה גדולה על באיירן מינכן והשפעה גדולה על נבחרת צרפת. למעשה, יש לו השפעה מכרעת בכל פעם שהוא לובש חולצת כדורגל", פירגן דומנק. וב'ליברסיון' התפייטו: "כדי לזכות בגביע העולמי צריך קבוצה, אבל כדי לנצח משחק צריך כישרון, ואת זה מספק ריברי".

התקומה של ריברי בנבחרת החזירה את העיסוק בהשוואות בינו לבין זינדין זידאן. אך כשמסתכלים על הדברים בתמונה הכוללת, מגלים שריברי הבריק במשחקים מול ליטא בזכות החופש שניתן לו לברוח לאגפים ולהתחיל משם את המהלכים. כך עשה במונדיאל 2006, עם זידאן כפליימייקר, וכך קרה בשבוע שעבר, כשיוהאן גורקוף תפס את האמצע, משך את תשומת הלב ושיחרר את ריברי להבריק בפינות.

"נוח לשחק איתו וכיף להיות בחברתו. הכל קל יותר כשאתה לצד פרנק ריברי", אמר גורקוף לאחר הניצחון השני על ליטא, ורמז לתפקידו המשמעותי של ריברי גם בחדר ההלבשה. בדיוק כמו בבאיירן מינכן, מצליח הקשר להרים את המוראל של השחקנים ולאחרונה אף משמש פטרון של השחקנים הצעירים בסגל של דומנק. "הפירמידה השתנתה", קבע גרגורי שניידר ב'ליברסיון'. "תיירי הנרי, השריד מדור 98', נושל מהפסגה לטובת הבחור החביב והמוזר, זה המזכיר דמות מסרט מצויר".

הפנתר הוורוד

גם בברצלונה, אותה יפגוש בליגת האלופות, וגם במספר קבוצות אנגליות (בעיקר שתיים מהעיר מנצ'סטר) שמו לב להתקדמות של ריברי מבחינה מנטלית ולמעבר שביצע משחקן משלים בנבחרת לזה שנושא על כתפיו את עול האחריות, והן לוטשות עיניים כדי להעבירו לשורותיהן בקיץ. בבארסה מזכירים כי ריברי הביע במספר מקרים את הערצתו למועדון ולכן להם יש את היתרון, ואילו האנגליות מבהירות שהשחקן סימן את הפרמיירליג כיעד עתידי.

בקבוצתו הנוכחית, באיירן מינכן, רואים ושומעים הכל, אך מבחינתם אין כל שינוי באשר למעמדו של הקשר. "נעשה הכל כדי לשמור אותו", הודיע מנכ"ל המועדון, אולי הנס, "אבל זה יהיה ללא ספק מאבק ברוטאלי. אני מניח שהרצון לזכות בתואר האירופי הוא הדבר היחיד שיכול להרחיקו מאיתנו, ולכן נעשה הכל כדי להתקדם בליגת האלופות ולמנוע ממנו את המחשבה הזו".

בפועל, עם כל הכבוד להנס וחבריו, הכל תלוי בנעליים. הכוכב הצרפתי חידש לאחרונה את חוזהו עם 'נייק', שמשלמת לו 1.2 מיליון יורו לשנה עד 2014 כדי להיות אחד ממפרסמי החברה, כפי שעשה עם מותג ה"פנתר הוורוד" כשהציג קולקציית נעליים ורודות איתן הוא משחק במדי באיירן. בגרמניה פירשו זאת כסימן לעזיבתו העתידית, שכן באיירן מינכן קשורה בחוזה לחברת 'אדידס' המתחרה ואילו יונייטד, לדוגמה, עובדת עם 'נייק'. אם כי במועדון הבווארי הקפידו להדגיש כי לעניין אין כל השפעה.

וריברי, מה הוא חושב? "כולם שואלים על העתיד ומדסקסים על מועד העזיבה שלי, אבל זה חסר תועלת", אמר הקשר בראיון ל'ל'אקיפ', עוד לפני ששמע על תג 50 מיליון היורו שהדביקה לו קבוצתו. "לי אין רצון לדבר על זה יותר. יש לי חוזה עד 2011, טוב לי בבאיירן, אני מרגיש מצוין בגרמניה ושואף להוביל את הקבוצה לתארים".

אור אדום

ברור וידוע לכל שריברי בכושר טוב הוא השחקן שמסוגל להפוך את באיירן מינכן מקבוצה טובה לקבוצה מצוינת. אם נתייחס לעימות עם ברצלונה, קרוב לודאי שהוא היחיד מהסגל הגרמני שהיה מוצא מקום בהרכב הפותח של פפ גווארדיולה. אלא שעד כה, על אף היותו שחקן העונה בגרמניה אשתקד, הצרפתי מעולם לא פרח נגד קבוצה מהעילית של אירופה, מישהי ברמתה של ברסה. "אנחנו עומדים בפני משחק מול הקבוצה הטובה בעולם ואחת הנערצות עליי באופן אישי, ואלה הולכים להיות שני משחקים נהדרים עבור הצופים", אמר ריברי. "אני, בכל אופן, אבוא להראות את מה שאני יודע".

רבים רואים זאת כמבחן האמיתי של ריברי. הקשר הוא פצצת אנרגיה שמתרוצץ על הקווים כשהכדור דבוק לרגליו ומשגע את הגנת היריבות, אך מול בארסה, ששומרת על הכדור ושולטת ברסן המשחק, החכמה תהיה למצות את המקסימום מכל מהלך בו יכדרר ריברי באגף. "הוא הסיוט של כל מגן. הוא פוגע בדיוק איפה שכואב ומעולם לא נותן רגע של מנוחה", הזהיר ליליאן תוראם, שחקן ברצלונה לשעבר ומי ששיתף פעולה עם ריברי בנבחרת הצרפתית. "שחקן כזה תמיד יכול לעשות את ההבדל, אין גבול למה שהוא יכול להשיג".

בבירת קטלוניה יודעים בדיוק עם מי יש להם עסק, ואם מישהו ישכח לרגע, יש את תיירי הנרי שיחזיר לפוקוס ויציב את חברו לנבחרת בשורה אחת עם המובילים בתחום. "ריברי הוא מסי של באיירן מינכן", הסביר החלוץ ל'מארקה'. "שניהם עושים דברים מדהימים עם הכדור במרווחים צרים, ומסוגלים להפתיע בכל רגע. זה יותר עניין של אינסטינקטים מאשר טקטיקה. פרנק מהווה סכנה לכל קבוצה, גם אם זו ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד או ברסה. הוא כדורגלן נפלא שבשבילו אנשים מגיעים לראות כדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully