וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניון כבר לא לבד

6.4.2009 / 12:50

קשר ליברפול סוחב את נבחרת ישראל על הגב, אבל באירופה חייו קלים בהרבה, אחרי שתומר יצחק מצא לו עוד עשרה חברים לנבחרת המחזור

הליגות הבכירות באירופה חזרו לפעילות מלאה אחרי פגרת הנבחרת ורגע לפני רבעי הגמר המסקרנים של ליגת האלופות, והציגו עוד כמה רגעי קסם בלתי נשכחים. הפרמיירליג, איך לא, זרחה מעל כולן השבוע, כשליברפול ובניון מנצחים בדקה ה-90 את פולהאם ועולים לפסגה, רק כדי לראות את מנצ'סטר יונייטד שבה אליה בצורה דרמטית לא פחות עם ניצחון על אסטון וילה. בספרד העבירו הגדולות סוף שבוע רגוע, עם ניצחונות דחוקים ששמרו על סטטוס-קוו, באיטליה אינטר מטיילת לה לעוד אליפות יעילה אך לא משכנעת ובצרפת משפשפים עיניים בתדהמה לנוכח הצמרת הצפופה. את הקונצרט השבועי סיפקה הקבוצה הלוהטת של התקופה האחרונה, וולפסבורג, שמחצה את באיירן מינכן 1:5, עלתה לראשות הבונדסליגה והכניסה שני נציגים לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט.

שוער

סדריק קראסו - טולוז

פציעה קשה ואיבוד המקום בהרכב מארסיי כבר איימו לקטוע לשוער המוכשר הזה את הקריירה, אלא שאז באה טולוז והעניקה לו את אפודת השוער הראשון. בזמן שאנדרה פייר ג'יניאק מככב בהתקפה ומושך את אור הזרקורים, משרה קראסו שקט בחלק האחורי של הסגולים ושומר אותם בצמרת הגבוהה באופן מפתיע למדי. בשבת טולוז יצאה למשחק קשה בקון, ורק יכולת נפלאה של השוער במחצית הראשונה מנעה פיגור מוקדם והפסד לא מתוכנן. קראסו סחט קריאות התפעלות אפילו מחלוץ היריבה סטיב סבידאן, שלא מצא דרך להכניעו בעימותים ישירים ביניהם. לצערו, גם הפריחה המחודשת הותירה אותו כעדיפות שלישית בנבחרת.

הגנה

מגן ימני: ראול אלביול – ולנסיה

העונה המוזרה שעוברת על ולנסיה אינה משתקפת במצבו האישי של הקפטן שלה. בזמן שהקבוצה שואפת לשוב לליגת האלופות ומחפשת סיוע כלכלי (כנראה גם מוצאת), אלביול הולך ומשדרג את מעמדו כאחד משחקני ההגנה הטובים בספרד. בנבחרת של ויסנטה דל בוסקה הוא כבר רכש לעצמו מקום של קבע, ומאמנו בוולנסיה, אונאי אמרי, השתמש בו העונה כבלם, קשר אחורי ובניצחון 1:4 על חטאפה גם כמגן ימני. אלביול לא התרגש מהעמדה הלא מוכרת, אטם בקלות את האגף ואף סייע בכל עת לחלק הקדמי. באחת מגיחותיו קדימה קינח בשער מצוין, דווקא ברגל שמאל, החלשה שלו.

בלם: ברדה הנגלאנד – פולהאם

קפטן נבחרת נורבגיה, שנולד בכלל בארצות הברית, הפך העונה לאחד הבלמים הטובים בפרמיירליג. לפני שבועיים הוא הבריק מול מנצ'סטר יונייטד, והפעם היייתה זו ליברפול עם פרננדו טורס בחוד שנתקלה במגדלור הנורבגי. פולהאם התגוננה במשך מרבית דקות המשחק, כשהנגלאנד עומד בבסיס העורף, מנווט את חבריו להגנה ושולט ללא עוררין במשחק הגובה. 90 דקות הוא החזיק מעמד בדרך לקטוף את תואר השחקן המצטיין, עד שבא יוסי בניון וגנב לו את הפרס מתחת לאף.


בלם: כריסטיאן זפאטה - אודינזה

פתיחת העונה הנהדרת של אודינזה כבר נשכחה והקבוצה בעיקר מעבירה את הזמן בליגה, כשהמחשבות נודדות לעבר רבע גמר גביע אופ"א. בשל כך ובעקבות מספר רב של חסרונות, התאפשר לפסקוואלה מרינו להחזיר לאחרונה את כריסטיאן זפאטה להרכב, במטרה להכשירו למאבקים באירופה ולהשכיח ממנו כל זכר לפציעה הקשה שעבר בתחילת העונה. הקולומביאני, עליו שמו עין בעונה שעברה כל הגדולות באיטליה, נתן הדגמה נאה לכישוריו מול האלופה אינטר, כשחיסל את מריו באלוטלי והצליח להקשות על זלאטן איברהימוביץ' המצוין. למרות ההפסד של הזברטה, המנייה של זפאטה שוב במגמת עלייה.

מגן שמאלי: מרסל שפר – וולפסבורג

בעונה שעברה, כששפר פילס דרכו להרכב וולפסבורג והציג את רגל שמאל הקטלנית, אמרו בגרמניה כי זה כל מה שהוא יודע – לבעוט מרחוק. העונה, יחד עם התקדמותה המטאורית של הקבוצה, גם המגן השמאלי שידרג את יכולתו והראה שמלבד בעיטות התותח הוא מסוגל לעשות את הפעולות ההגנתיות המתבקשות בעמדה בה הוא משחק. בקונצרט של הזאבים מול באיירן מינכן בשבת (1:5) הסתדר שפר די בקלות עם פרנק ריברי ובסטיאן שווינשטייגר ובישל בכדור רוחב מדויק את השער השני במשחק. את הופעת הבכורה בנבחרת הוא כבר ערך, אל תתפלאו אם תראו אותו בעוד שנה או שנתיים לובש את מדי באיירן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

קישור

אנג'לו פאלומבו – סמפדוריה

הקפטן של סמפדוריה עשה לעצמו שם בכדורגל האיטלקי בזכות הקשיחות והמשחק הבלתי מתפשר, בדומה לג'נארו גאטוסו. פאלומבו נחשב לשחקן סגל לגיטימי בנבחרת של מרצ'לו ליפי, אבל לא בטוח שמאמן האזורי הכיר את יכולת הבעיטה של הקשר הפיזי במצבים נייחים. בין תיקול לתיקול, ניגש פאלומבו ובעט שני כדורים חופשיים במשחק הביתי של קבוצתו מול נאפולי. בפעם הראשונה הוא הפתיע את ניקולאס נבארו וכמעט קרע את הרשת, ולאחר מכן השוער האורח כבר היה מוכן אך עוצמת הבעיטה איימה להכניסו לשער יחד עם הכדור. פאלומבו, שלא כבש כלל העונה, חוגג צמד במשחק אחד. סמפדוריה, שהצליחה ליישב את אנטוניו קסאנו, ממשיכה להוכיח שאצלה הכל אפשרי.

יוסי בניון – ליברפול

נכון, הוא שיחק רק 14 דקות וזה זמן עליו בדרך כלל אפילו לא מקבלים ציון בעיתון, אבל אם באנגליה חרגו ממנהגם אז גם לנו מותר, למרות האכזבה ממשחקי הנבחרת. במשך 76 דקות הצטבר תסכול עז אצל שחקני ליברפול. ארבע קורות, כדורים שחמקו סנטימטרים ליד שערה של פולהאם ועוד כל מיני חצאי מצבים. אז שלח רפא בניטז את בניון, שניסה פעם אחת עם העקב, אחר כך פגש את הרשת החיצונית ובפעם השלישית... גלידה. בעיטה חזקה של יוסי מזווית אלכסונית הכניעה את שוורצר ושלחה את ליברפול למקום הראשון למשך 24 שעות. איך אמר בניטז? "אם נזכה באליפות, זה ייזכר כשער החשוב של העונה". עכשיו נראה אותם משלימים את המשימה.

כריסטיאנו רונאלדו – מנצ'סטר יונייטד

זה היה בלתי נמנע. השדים האדומים הגיעו לחוצים למשחק הביתי נגד אסטון וילה בעקבות אותו שער של בניון בשבת, ואז הגיע כריסטיאנו רונאלדו ושלח כדור חופשי מתוך הרחבה באלגנטיות אל הרשת. האורחים הצליחו להפוך את התוצאה, שחקני מנצ'סטר יונייטד שוב קפאו ומי בא להצלה? שוב שחקן השנה בעולם. אותם דברים שנראים כל כך רע אצל קרלוס קיירוש בפורטוגל, עובדים בקלות מרגיזה אצל סר אלכס. רונאלדו השווה עשר דקות לסיום ולמעשה הכין את הקרקע למהפך הדרמטי מרגלי פדריקו מאקדה. האם רונאלדו מתחיל להופיע בגדולתו למשחקים החשובים באמת? תשובות ברורות יותר נקבל רק בליגת האלופות.

התקפה

גראפיט – וולפסבורג

הברזילאי ממשיך במשחק הפינג-פונג בנבחרת המחזור עם שותפו לחוד הקטלני באירופה כיום, אדין דזקו הבוסני. שני החלוצים כבשו צמדים ביום חגה של וולפסבורג, שעלתה למקום הראשון בזכות הניצחון המזהיר על האלופה באיירן מינכן, אולם גראפיט עשה זאת בצורה המרשימה יותר והעלה את מאזנו ל-20 שערים ב-17 משחקים בלבד. על השער החמישי של וולפסבורג והשני של גראפיט עוד ידובר זמן רב. מלך שערי הבונדסליגה סיבסב את אוטל, תיעתע בלל ושלח עם העקב כדור שחלף על פני ברנו והשוער רנסינג . "זה השער היפה בחיי", סיפר גראפיט לתקשורת הגרמנית הנלהבת, שמצידה כבר הכתירה את הביצוע המלוטש כשער העונה.

סרג'יו פליסייר – קייבו

"אין ראוי ממנו לכבוש שלושער לרשת של בופון", החמיאו אוהדי קייבו לחלוץ שלהם, שהוכיח נאמנות מהי כשנשאר עם הקבוצה כשירדה לליגה השנייה וסייע לה לעלות בחזרה. קייבו יצאה למשחק חוץ בטורינו מול יובנטוס, בעלת ההגנה השנייה בטיבה בליגה, ובעזרת יום גדול של פליסייר שבה לוורונה עם נקודה יקרה (3:3). החלוץ עשה כרצונו מול הגנת הביאנקונרי, ברח פעם אחר פעם למלברג השבדי, הביך גם את קייליני ובקור רוח נדיר לא התבלבל מול בופון. מסע ההיחלצות של החמורים המעופפים בעיצומו, וביכולת כזו של פליסייר אין סיבה שינשרו שוב לליגת המשנה.

וולטר פנדיאני – אוסאסונה

לכל אחד יש יום בשנה לו הוא מחכה. אצל חלקנו מדובר ביום ההולדת, אחרים מצפים לחגים ואילו חלוצי הליגה הספרדית ממתינים בקוצר רוח למפגש מול ההגנה האומללה של אתלטיקו מדריד. שבוע אחר שבוע מספק העורף של הקולצ'ונרוס שלל מתנות לשחקני היריבות ובמחזור הנוכחי היה זה "אל ריפלה" (הרובה) פנדיאני שירה באין מפריע לעבר שערו של לאו פרנקו. החלוץ האורוגוואי הבקיע צמד ואף יכול היה להגדיל את מאזנו מול ג'וני הייטינחה ושאר האחראים למסננת המדרידאית, ב-2:4 המרשים של אוסאסונה, שחלפה מעל הקו האדום.

כוכב אורח

גז'גוז' שמוטולסקי – היברניאן

מספר הופעות מגוחכות במדי מ.ס. אשדוד סידרו לשוער הפולני מקום של כבוד בפנתיאון השוערים הזרים (והמוזרים) של המועדון, לצד עילויים כמו יאן ויאנדר וראדק מיידאן. אלא שאותו שמוטולסקי ששמט כדורים באיצטדיון הי"א, נחשב לשוער ליגה מוביל בסקוטלנד במדי היברניאן. מאז הצטרף להיבס בינואר, הספיק הפולני להפוך לראשון מאז 1991 ששומר על שער נקי במשך ארבעה משחקים רצופים, ובשבת הדף פנדל בתיקו 2:2 מול דאנדי יונייטד, הלא היא קבוצתו הקודמת בסקוטלנד.

שווים אזכור

ז'וליו סזאר (אינטר) - רק שהפציעה לא תהרוס עונה נהדרת.

לאון אוסמן (אברטון) - הדינמו בקישור של מויס.

פרנק למפארד (צ'לסי) - קילקל את החגיגה בסיינט ג'יימס'ס פארק.

מישל בסטוס (ליל) - עד מתי דונגה ימשיך להתעלם?

קלאודיו פיזארו (ורדר ברמן) - שלושער מרשים, בגארבג' טיים.

פדריקו מאקדה (מנצ'סטר יונייטד) - בחלומותיו הוורודים לא פינטז על כזו בכורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully