וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע: רוסיה תגיע ליד אליהו

6.4.2009 / 17:17

בית המשפט דחה את טענות מרכז הטניס לפיהן העברת ההתמודדות בדייויס אינה חוקית ואישר לאיגוד להכריז על יד אליהו כמגרש הביתי

השאלה הבלתי נגמרת היכן יתקיים מפגש גביע הדייויס בין ישראל לרוסיה קיבלה היום (שני) תשובה סופית כאשר בית משפט המחוזי בתל אביב אישר לאיגוד הטניס לארח את המשחקים ביד אליהו ובכך דחה את טענות מרכז הטניס לפיהן העברת המשחקים מרמת השרון נעשתה באופן לא חוקי.

הסכסוך המתמשך בין איגוד הטניס למרכז הטניס הגיע כאמור היום לבית המשפט להכרעתו של יהודה פרגו. לכל אורך שעות הבוקר העלו שני הצדדים את טענותיהם, כאשר במרכז הטניס ביקשו להשאיר את המשחקים ברמת השרון כחלק מהבטחת היושב הראש הקודם, אסף חפץ, לקיים את כל ההתמודדויות ברמת השרון, טענה שלא קיבלה תוקף משפטי.

השופט פרגו הציע פשרה, על פיה המשחקים יתקיימו ביד אליהו ובתמורה לכך מרכז הטניס יקבל 15 אחוז מהרווחים. הצדדים התבקשו לדון בפשרה הזו, אך לא הגיעו להסכמות, זאת בשל התנגדות מרכז הטניס. בכל מקרה, השופט פרגו הנחה את הצדדים במהלך פסק הדין לשבת ולדון כדי להגיע להסכמה לגבי סכום הפיצוי שיינתן למרכז הטניס.

בסופו של דבר פסק השופט: "אני מבטל את צו המניעה הארעי שניתן ומאפשר קיום התחרות בהיכל הספורט נוקיה, כפי החלטת איגוד הטניס בישראל מיום 3/4/09". יחד עם זאת, הבהיר השופט פרגו כי "אין באמור לעיל כדי להביע דעה באשר למקום קיומם של משחקים נוספים אחרים".

כזכור, לפני כשבועיים הגיעו נציגים של ה-ITF כדי לבדוק את מידת האפשרות לארח את המשחקים ביד אליהו, ולכשהם התרשמו ואישרו את ההיכל כמקום שבו אפשר לשחק, החל איגוד הטניס במהלך להעביר את המשחקים לשם. ביום שישי האחרון התקיימה ישיבה באיגוד הטניס, שבה התקבלה החלטה לאשר את יד אליהו לפני העברת הודעה רשמית לפדרציה הבינלאומית, אך במרכז הטניס הציגו צו מניעה ארעי של בית משפט שמעכב את מסירת ההחלטה עד לדיון נוסף שהתקיים כאמור היום.

באיגוד חוגגים, במרכז כואבים

עו"ד אופיר ארגמן, שייצג את איגוד הטניס, אמר עם קבלת ההחלטה: "זו החלטה נכונה. אנחנו חושבים שאירוע בסדר גודל כזה צריך להתקיים בהיכל נוקיה, מה שייתן הנאה לקהל ולשחקנים. אנחנו חשבנו שצריך לקבל הסכמה בתוך הבית ולא רצינו להגיע לבית המשפט, אבל בסופו של דבר השופט קבע שנארח ביד אליהו".

מיכאל קליין, יושב ראש איגוד הטניס, אמר על ההחלטה: "אני שבע רצון שבית המשפט הבין שמדובר באירוע בקנה מידה עולמי ואנחנו צריכים להיערך בהתאם. הייתה הצעה של בית המשפט לגבי גובה הפיצוי, במרכז הטניס לא קיבלו אותה, אך מה שחשוב זה שקיבלנו את האישור לארח בהיכל נוקיה".

במרכז הטניס, מן הסתם, יצאו מאוכזבים מהדיון המשפטי והודיעו: "אנו מצרים על ההחלטה שאינה עומדת בקנה אחד עם רצון השחקנים בנבחרת ישראל ואוהדי הטניס. המרכז לטניס בישראל ימשיך לעמוד מאחורי שחקני הנבחרת ולקדם את ענף הטניס כפי שאנו עושים מזה 32 שנים. בחודש מאי השנה אנו מקיימים תחרות צ'לנג'ר על סך של 100,000 דולר בהשתתפות כוכבי נבחרת הדייוויס ושחקנים מחו"ל. הקהל הרחב מוזמן לחוות את הטורניר במרכז לטניס ברמת השרון ולעודד את השחקנים במגרש הביתי".

דודי סלע, שרק לפני כשבוע שלח איום מרומז והבהיר היטב שהוא מעדיף לשחק ברמת השרון, אמר: "אני חושב שזו החלטה לא הכי מקצועית. המגרש ברמת השרון הביא לנו הרבה ניצחונות, ובמיוחד לאור העובדה שביולי מאוד חם. המגרש בנוקיה זה מגרש חדש, נתכונן טוב מאוד ונגיע בכושר טוב. גם שם אנחנו יכולים להפתיע".

סלע המשיך והבהיר את הסיבה שהתעקש לשחק ברמת השרון: "חשבתי מקצועית מה יהיה הכי טוב לי ולשחקנים ואיפה אני יכול לנצח. לא חשבתי על הדברים שמעבר. הכי טוב היה לשחק ברמת השרון, אבל התנאים שם לא היו הכי טובים. לקהל אני חושב שיהיה הרבה יותר כיף בנוקיה. גם לי אישית יהיה כיף לשחק בנוקיה ואני מקווה שנסיים את המפגש עם ניצחון ונעלה לחצי הגמר".

עדכון ראשון: 12:34
עדכון אחרון: 17:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully