וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר המכללות: כבשו את המדינה

5.4.2009 / 3:45

מישיגן סטייט שימחה את הקהל בדטרויט ועלתה לגמר המכללות עם 73:82 על קונטיקט. צפון קרוליינה מחכה לה אחרי 69:83 על וילאנובה

הפיינל פור של טורניר המכללות 2009 יצא הלילה (בין שבת לראשון) לדרך ובסיום הלילה קיבלנו קרב מרתק במשחק הגמר בין מישיגן סטייט לצפון קרוליינה, שייערך בלילה שבין שני לשלישי בשעה 4:00 שעון ישראל ויועבר בשידור ישיר ב-ESPN וב-METV.

במשחק הראשון ניצחה מישיגן סטייט את קונטיקט 73:82 לאחר קרב מותח ואיכותי בעזרתם הרבה של רבים מבין 72,456 הצופים בפורד פילד בדטרויט, אצטדיון פוטבול בימים כתיקונם שהוסב לאולם כדורסל לכבוד האירוע המכובד, שבאו להמריץ את הבחורים המקומיים, שהצליחו להפיל ברשתם גם את יוקון הפייבוריטית ולעשות עוד צעד גדול במסע הנהדר שלהם. במשחק השני הפייבוריטית הצליחה שלא למעוד, כשצפון קרוליינה פתחה מבערים מול וילאנובה והצליחה לשמור על פער בטוח לכל אורך הדרך ולנצח בסיום 69:83.

כעת כאמור מחכה צפון קרוליינה למישיגן סטייט בגמר, ובנוסף לביטחון העצום שהטאר הילס קיבלו מרצף ההופעות המרשימות שלהם בטורניר עד כה, הם זוכרים היטב את המשחק האחרון שלהם מול הספרטנס, שהתקיים לפני ארבעה חודשים באותו מקום בדיוק (שהיה מלא אז רק ב-25 אלף צופים), והסתיים בניצחון מוחץ 63:98 לצפון קרוליינה.

קונטיקט - מישיגן סטייט 82:73

ידענו ששתי הקבוצות הקשוחות והנמרצות הללו יספקו לנו קרב משובח, אבל בשלבי ההכרעה הספרטנס ידעו להעלות הילוך וקצרו את הניצחון ללא דרמות מיותרות. הירוקים של טום איזו פתחו בהתלהבות ורצו ליתרון מהיר של 2:9, לפני שג'ף אדריאן החל להשתלט על הרחבות משני צידי המגרש, ויחד עם האשים ת'אביט שנמנע יפה מצבירת עבירות מוקדמות העלה את קונטיקט ליתרון 18:23. מישיגן סטייט הרבתה לזרוק מבחוץ מחשש לחדור על ת'אביט, אבל אחרי לא מעט החטאות חימם הפרשמן קורי לושיוס את הידית ובשתי שלשות חשובות הוריד את הספרטנס להפסקה ביתרון 36:38.

ההאסקיז הסתערו על הפרקט במחצית השנייה ובתוך דקה הפכו את התוצאה ל-38:42 לזכותם, אבל רצף של ריבאונדים בהתקפה החזיר את המומנטום לאנשי ספרטה, ואיזו שלח עוד ועוד רגליים טריות לפרקט כחלק מהרוטציה הבלתי נגמרת שלו על מנת להתיש את יוקון. ההגנה האדירה של מישיגן סטייט בלמה את ת'אביט, והנעת הכדור המופתית שלה בהתקפה ייצרה טונות של זריקות חופשיות, וברגע שאלו החלו לצלול פנימה היתרון זינק ל-54:65, שבע דקות לסיום.

קונטיקט הנואשת לחצה כמו משוגעת וחזרה מפיגור דו ספרתי דקה וחצי לסיום למינוס 74:71 בלבד, אבל השטויות של קמבה ווקר והעמידה בלחץ של קיילין לוקאס מנעו את המהפך, ומג'יק ג'ונסון חגג ביציע עם עשרות אלפי תושבי מישיגן את העלייה המפתיעה של קבוצתם לגמר.

לוקאס, המנוע של הספרטנס, סיים עוד ערב גדול עם 21 נקודות וחמישה אסיסטים, ריימאר מורגן הוסיף 18 ותשעה ריבאונדים, בעוד שגוראן סוטון (ארבע נקודות, שבעה ריבאונדים), וטראביס וולטון (שתי נקודות, שמונה אסיסטים) תרמו את חלקם למרות יום קליעות רע. האשים ת'אביט סיים עם 17 נקודות ושישה ריבאונדים אצל יוקון, סטנלי רובינסון היה טוב עם 15 נקודות ו-13 קרשים, ואיי ג'יי פרייס סיים את קריירת המכללות שלו בטון צורם עם 15 נקודות ב-5 מ-20 מהשדה.

צפון קרוליינה - וילאנובה 69:83

טיילר הנסברו עלה למגרש עם רצח בעיניים, וגם שתי החטאות עונשין נדירות בהתקפה הראשונה במשחק לא מנעו ממנו להיכנס לעניינים עם כמה חפירות יעילות, שאילצו את וילאנובה לצופף את ההגנה סביבו, ואיפשרו לווין אלינגטון להתחיל במבול הצליפות שלו. הג'וניור בעל יד הזהב עמד על 3 מ-3 מחוץ לקשת כשהטאר הילס ברחו ליתרון 8:19, והטיסות של טיי לאוסון למתפרצות עזרו להם להתבסס ביתרון הדו ספרתי שבנו. סקוטי ריינולדס, שלא היה מדויק בפתיחה, התעשת באמצע המחצית הראשונה ויחד עם דאנטה קנינגהאם שעשה עבודה טובה בצבע הריץ את נובה ל-0:7 מהיר ונתן לה תקווה ופיגור סביר של 49:40 בהפסקה.

האופטימיות של הוויילדקאטס נמשכה אל תוך המחצית השנייה וכשהפער הצטמק ל-45:50 היה נדמה שאנחנו עומדים בפני משחק חדש, אבל אז הטאר הילס שיחררו את כפתור הקרוז קונטרול וחזרו לעבוד, עם משחק פנים-חוץ משובח ששיחרר את דני גרין לשתי שלשות גורליות שהקפיצו את היתרון של התכולים בחזרה ל-45:59.

עבירה שלישית שהודבקה להנסברו וללאוסון השאירה תקווה מסוימת לקבוצה של ג'יי רייט, שנשארה בתמונה בזכות התרומה של קורי פישר מהספסל והאחוז הנורא של צפון קרוליינה מהקו (22 מ-37 בסך הכל), אבל כשאלינגטון התעורר מחדש שבע דקות לסיום הוא דאג להכריע את המשחק סופית, והטאר הילס שייטו לניצחון.

השלישייה הגדולה של צפון קרוליינה עשתה את העבודה עם 22 נקודות ושמונה אסיסטים של לאוסון, 20 נקודות ותשעה ריבאונדים של אלינגטון, ו-18 נקודות ו-11 ריבאונדים של הנסברו. מנגד הוביל ריינולדס את קלעי וילאנובה עם 17 נקודות אבל עשה זאת ב-6 מ-18 בלבד מהשדה, רג'י רדינג ניסה לעזור עם 15 נקודות, פישר תרם 13 וקנינגהאם סיים עם 12 ו-12 קרשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully