וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 מיליון סיבות לאופטימיות זהירה

במכבי תל אביב מעריכים כי למרות הקיצוץ הצפוי בזכויות השידור והאטה בגזרת המפרסמים, תקציב הקבוצה בעונה הבאה יעמוד על כ-20 מיליון דולר. המו"מ עם דיאור פישר יחל בימים הקרובים

מכבי תל אביב טרם החלה בגיבוש תקציב הקבוצה לעונה הבאה, אולם ישיבת היערכות ראשונית נערכה לפני מספר שבועות. ראשי הקבוצה ניתחו אפשרויות שונות, כאשר המשבר הכלכלי ונגזרותיו הובאו בחשבון.

ככל הנראה תמכור מכבי את זכויות השידור לעונת היורוליג 2009/10 בסכום נמוך מכפי שהורגלה אליו בשנים האחרונות. האטה צפויה גם בגזרת המפרסמים, שספגו הפסדים כספיים גדולים בעסקיהם בשנה החולפת. עם זאת, הסכום שתשלם המאמצת הראשית אלקטרה מובטח, והוא ינוע גם בעונה הבאה סביב שני מיליון דולר.

ההחתמות המרובות במהלך העונה הביאו את מכבי לגירעון חסר תקדים. לפני כחודשיים וחצי התבקשו בעלי המניות להזרים סכום מסוים לקופה, על פי חלקם היחסי. דיוויד פדרמן ורענן כץ, בעלי המניות העיקריים, הזרימו לקופה כמיליון דולר כל אחד, כאשר סכום דומה הוזרם מקבוצת שמעון מזרחי, הכוללת פרט ליו"ר גם את אנשי העסקים אודי ושי רקנאטי. בסיום העונה, ככל הנראה, יתבקשו הבעלים להזרים אל הקופה סכום נוסף, לצורך כיסוי הגירעון. תקציב הקבוצה העונה עמד על למעלה מ-25 מיליון דולר, הגבוה בתולדות המועדון.

במכבי מתכוננים לצמצום התקציב בעונה הבאה, אם כי לא באופן דרמטי. מוקדם יותר השבוע הכחיש שמעון מזרחי ידיעות לפיהן יקוצץ התקציב בכעשרה מיליון דולר. בקבוצה מעריכים כי התקציב הבסיסי יעמוד על כ-19 עד 20 מיליון דולר, בדומה לתקציב שהועמד בתחילת העונה הנוכחית. המספר המדויק יתברר רק בחודשים הקרובים, לאחר שיימכרו זכויות השידור בטלוויזיה ותחל מכירת המנויים. במקרה שהקבוצה לא תצליח להכניס סכומים דומים לאלו שהכניסה העונה, סביר להניח כי יזרימו הבעלים כספים נוספים מכיסם, זאת כדי להעמיד תקציב שיאפשר הקמת קבוצה ברמה גבוהה.

* בימים הקרובים ייפגשו ראשי הקבוצה עם סוכנו של דיאור פישר, כאשר על הפרק יעמוד המשך ההתקשרות בין הצדדים. פישר מחזיק בחוזה מובטח לעונה הבאה, אולם ידרוש שדרוג בשכרו, שכרגע אמור לעמוד על כ-600,000 דולר ברוטו. במכבי אינם מתכוונים לשדרג את שכרו של פישר באופן ניכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully