וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים בפול גז

ירון אדרי

2.4.2009 / 16:56

אז מי הרוויח משלילת הנקודות של המילטון? קודם כל טויוטה, שמריחה עונה היסטורית, אבל בעיקר הנהלת ה-FIA, השוטר של הסבב. פרשנות

אחרי הקיץ הסוער שעבר על ה-FIA, שכלל שינויים חוקתיים, משבר כלכלי ולא מעט פרשיות ושערוריות, נדמה שהמירוץ הראשון של העונה באוסטרליה המשיך את המגמה הסוערת. היום (חמישי) הצהירה הנהלת הפורמולה 1 כי לואיס המילטון ומקלארן "הטעו אותם" בערעורם, שללו את הנקודות מאלוף העולם והחזירו את יארנו טרולי למקום השלישי.

המרוויחה העיקרית מפסילתו של המילטון היא כמובן טויוטה, אך לא רק בזכות החזרתו של הגביע לארון. שש הנקודות שהוחזרו לטרולי, יחד עם חמש הנקודות של טימו גלוק (שקודם למקום הרביעי בעקבות הפסילה), מעניקים לקבוצה היפנית את מלוא הניקוד האפשרי לאחר שבראון תפסה את שני המקומות הראשונים. ההפרש בין השתיים עומד כעת על 7 נקודות.

כמו הונדה, גם טויוטה כמעט שפרשה מסבב הפורמולה 1 בעקבות המשבר הכלכלי. אך עם ספונסר חזק (פנסוניק), ואמונה מלאה במכונית ובשני הנהגים שלה, שוכנעו קברניטי החברה לעשות מאמץ עילאי ולהישאר לעוד עונה אחת לפחות. תוצאות מירוץ פתיחת העונה מעלות את המוטיבציה בקבוצה שהבטיחה לעצמה להשיג העונה ניצחון ראשון. בהתחשב בכך שלגרנד פרי האוסטרלי זינקו שני הנהגים שלה מסוף הגריד, אף אחד לא יתפלא אם הוא אכן יגיע.

לפסילה גם משמעות עבור ה-FIA, בדמות יראו וייראו. בעונה כל כך טעונה וקריטית עבור כל אחת מהקבוצות, נראה כי רובן ככולן תשתמשנה בכל האמצעים, כשרים יותר או פחות, להשיג עוד נקודות. ועדת הערר מדגישה כי מעתה על הקבוצות לשקול בשנית כל תלונה, למען שמירה על הספורטיביות.

ומה על מקלארן, שנמצאת במקום האחרון עם אפס נקודות לצד פרארי? אחרי סבב המבחנים שהציג מכונית לא תחרותית, ואחרי פסילה לאחר מירוץ שעמד כנגד כל הציפיות - נראה כי שום דבר כבר לא יעזור לה השנה, למרות שלפנינו עוד 16 מירוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully