וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרה נייחת

בנבחרת מציינים 3 בעיות עיקריות לקראת הערב: חוסר השיפור במצבים הנייחים, היעדר סגנון משחק והתלות בבניון. איציק יצחקי מדווח מכרתים

1. כדורים נייחים

לא להאמין, אנחנו מספר שעות לפני המשחק מול יוון, אבל בנבחרת ישראל עדיין מדברים על כדורים נייחים. נכון לעכשיו, חוסר האונים בנושא הזה בעינו, ושחקנים טוענים כי הם עדיין לא מזהים פתרון באופק. אחרי האימון המסכם אתמול (שלישי), שחקנים בנבחרת סיפרו כי הם לא זוכרים תרגול כדורים חופשיים שבו ההתקפה שלטה באופן כה ברור על ההגנה. עוזר המאמן משה סיני הוא זה שבעט את הכדורים לאזור הרחבה יחד עם אליניב ברדה, והשחקנים אמרו בציניות: "לא ברור אם אלו הבעיטות של סיני או ההגנה, אבל להרחיק כדור אחד מכל חמישה מצבים, זה מעט מדי".

הגנת הנבחרת, מספרים, מגיעה חסרת ביטחון בנקודה הזו, עד כדי כך, ששחקנים סיפרו שלישראל לא יהיה הערב (רביעי) מה לעשות בעניין. אחד משחקני ההגנה ניסח זאת כך: "אין מה לעשות נגד היוונים בכדורי גובה. אם הם יהיו מדויקים וחדים, נפסיד את המשחק. צריך לקוות ליום חלש שלהם בכדורי הגובה. כשהם מגביהים, אפשר רק להילחם ולהתפלל".

2. סגנון משחק

בנוסף לחוסר הודאות בנוגע למצבים הנייחים, קיים גם חוסר ודאות לגבי סגנון המשחק שיש לנקוט בו. במוצאי שבת קשטן בחר ללכת על סגנון בו הוא מאפשר ליוונים להניע כדור כמה שהם רוצים באזורים הפחות מסוכנים, שיטה שעבדה למספר מאמנים שניצחו את יוון בעבר. בשיטה הזו, בה אתה לא לוחץ את היריב, אתה גורם ליוונים לחשוב. היוונים, גרס כנראה קשטן, יבטלו את הלחץ הישראלי בכמה מסירות מהירות וכך גם ייווצרו חורים ופערים במערכי הנבחרת הישראלית. מאמנים שנתנו ליוונים להניע כדור מאחור חשפו את חוסר התחכום בהתקפה היוונית.

הפרשנים לא אהבו את הקו הזה של קשטן במוצאי שבת, וטענו נגדו שבבית אתה צריך ללחוץ יותר את היריב, ולא לחכות לו בחצי שלך. בינתיים, שחקנים בנבחרת מספרים כי עדיין לא ברור האם קשטן ימשיך באותו קו סבלני או שינסה להעז יותר הערב. שחקני הנבחרת מחכים בקוצר רוח לתדריך הטקטי של קשטן לפני המשחק, משום שהם עדיין לא קיבלו הוראות מדויקות האם לעלות למשחק ולשמור על סגנון זהיר או לשחק בסגנון התקפי. לשחק על שער מוקדם, יודעים בנבחרת, זה סיכון. ההערות היחידות של קשטן לשחקנים עד כה היו שלא צריך להתרכז במשחק ההגבהות אלא לשחק על הקרקע. כמה שהכדור יהיה יותר על הארץ, סבור המאמן הלאומי, היתרונות של היוונים הגבוהים והחזקים פחות יבלטו.

בנבחרת אמרו כי העובדה שהמגנים לא מרבים לעלות נובעת מכך שקשטן לא רוצה לבנות על הגבהות מהאגפים, אלא על הנעת כדור והכנסת כדורים לחלוצים דרך המרכז, כשעומר גולן ובן סהר אמורים לקבל את הכדורים, והקשרים ההתקפים אמורים לבוא בגל השני ולנצל את איטיות הבלמים היוונים. אם הם יבקיעו, קשטן יידע בדיוק איך לשמור על התוצאה ואז ליוונים יהיה כדאי להתחיל להתפלל. זה, כמובן, אם היוונים לא יהיו חדים מספיק בכדורים הנייחים, ועל כך לנבחרת אין כרגע כל השפעה.

3. יוסי בניון

כולם המליצו בשבוע שעבר לדרור קשטן לפתוח ללא יוסי בניון הפצוע. אם בניון לא כשיר במאת האחוזים, נכתב במקומות רבים, אין טעם לשתף אותו. הערב, התיאוריה הזאת תעמוד למבחן אמיתי, כאשר שחקנים בנבחרת, רובם ככולם, לא שותפים לקו הזה בכלל. "התלות שלנו ביוסי היא מוחלטת", אמר שחקן בכיר, "בלעדיו אין לנו מה למכור. הוא זה שבנה את הגול היחיד שהצלחנו לכבוש מול יוון". להתפלל, כבר אמרנו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully