וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון קליפארי מונה למאמן מכללת קנטאקי

1.4.2009 / 9:40

מאמנה של ממפיס נענה להצעה המפתה שהגישה לו המכללה המפוארת, והוא ירוויח סכום שיא של 32 מיליון דולר בשמונה השנים הבאות

ג'ון קליפארי הפך הבוקר (רביעי) למאמן בעל החוזה הגבוה ביותר במכללות, כשהסכים להצעתה המפתה של קנטאקי והודיע לראשי ממפיס על עזיבתו. קליפארי זכה בשנים האחרונות להצלחה עצומה בממפיס והוביל אותה עד לגמר טורניר המכללות בשנה שעברה, אבל כשהטלפון מאחת המכללות המפוארות בהיסטוריה הגיע, הוא לא היה מסוגל לסרב.

קנטאקי חיפשה נואשות מאמן בעל שם שיחזיר אותה לימיה היפים, אחרי שהקדנציה של בילי גילספי בלקסינגטון הסתיימה השבוע בקול ענות חלושה אחרי שנתיים בלבד, ואחרי שהמועמד המועדף עליה, בילי דונובן מפלורידה, סירב בנימוס, היא פנתה לקליפארי והגישה לו חוזה בגובה 32 מיליון דולר לשמונה שנים. קואץ' קאל התלבט במשך יומיים, ולבסוף נענה להצעה וקיבל על עצמו את המשרה היוקרתית ביותר בכדורסל המכללות.

קליפארי בן ה-50 החל את קריירת האימון שלו כעוזרו של לארי בראון בקנזס, ולאחר מכן שימש כעוזר מאמן בפיטסבורג תחת פול אוונס. ב-1988 הוא מונה למאמן מכללת מסצ'וסטס, בה בנה לעצמו שם של כוכב עולה כשהוביל את המכללה הצנועה לפיינל פור הראשון בתולדותיה ב-1996. בשנה לאחר מכן הוא נחטף על ידי הניו ג'רזי נטס, אותה הוביל לפלייאוף בשנתו השנייה אבל את העונה שלאחר מכן פתחו הנטס במאזן 17:3 וקליפארי פוטר. אחרי תקופה קצרה כעוזרו של בראון בסיקסרס, הוא נטש את ה-NBA וחתם במכללת ממפיס ב-2000.

בתשע השנים שלו כמאמן הטייגרס הוא שיקם את מעמדו כאחד מבכירי המאמנים ביבשת, ואחרי שני הפסדים בעלית אייט ב-2006 ו-2007 הוא חזר אשתקד לפיינל פור, והיה רחוק סל משוגע אחד של מריו צ'אלמרס מקנזס מזכייה באליפות. את העונה הנוכחית, לעומת זאת, סיימה ממפיס שלו מוקדם מהצפוי עם הפסד למיזורי בסוויט סיקסטין.

סגנון המשחק החופשי והפרוע שאימץ קליפארי בשנתיים האחרונות הפך את ממפיס לאחד היעדים המועדפים על טובי התיכוניסטים באמריקה, ובעקבות ההצלחה של דרק רוז (בשנה שעברה) וטייריק אוונס (השנה) הסכימו שלושה מכוכבי התיכונים שיחלו בשנה הבאה את דרכם במכללות לשחק בממפיס - הפורוורד דמרכוס קאזינס, הגארד קסבייר הנרי והרכז ג'ון וול (המועמד לבחירה הראשונה בדראפט 2010, שטרם חתם רשמית על מכתב ההתחייבות שלו) - וכעת שלושתם עשויים ללכת בעקבות קליפארי ולנחות בקנטאקי, מה שיחזיר מיידית את הוויילדקאטס לצמרת, כשגם שני כוכביה הנוכחיים, ג'ודי מיקס ופטריק פטרסון, לא צפויים לצאת לדראפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully