וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגנה תגיד את דברה

נדב גורדו

30.3.2009 / 12:23

לאחר שסיים להציג את שחקני ההתקפה הטובים ביותר, מתפנה נדב גורדו לעשרת העילויים של ההגנה. דראפט 2009, ממשיכים בסקירה

לאחר שבכתבה הקודמת עברנו על עשרת שחקני ההתקפה הטובים ביותר לקראת דראפט 2009, נתרכז בשחקני ההגנה. השנה החלק ההגנתי בדראפט הוא היותר מרשים (לפחות על הנייר), כשהעמדות העמוקות יותר הן מגן פינה וקיצוני הגנתי.

1. ארון קורי, ליינבקר, וויק פורסט.גובה 186 ס"מ, משקל 115 ק"ג

יתרונות - יכולת מצוינת בהגנת הריצה והמסירה. טכניקת תיקול מושלמת ועבודת ידיים טובה שמאפשרת לו להתמודד עם התאקלים ההתקפיים. מצטיין בבליצים על ק"ב היריבה. פיזי מאוד עם כושר גופני פנטסטי. לא החמיץ משחק עקב פציעה. מנוסה מאוד.

חסרונות - לעתים נוטה ללכת על תיקול חזק מדי ומפספס את המטרה. איטי מעט בשינוי כיוון תוך כדי ריצה.

מיקום בדראפט - מקסימום 3, מינימום 5.


2. בי.ג'יי ראג'י, תאקל הגנתי, בוסטון קולג'. גובה 186 ס"מ, משקל 153 ק"ג

יתרונות - אתלטי יחסית לגודלו, חזק מספיק להתמודד עם התאקלים ההתקפיים במקצוענים. צעד ראשון מהיר מאוד. מצויין בהגנת הריצה. בגלל הגודל והכוח שלו, ההתקפה צריכה יותר משחקן אחד לעצור אותו.

חסרונות - לא שומר על רמת ריכוז גבוהה לאורך זמן. מוגבל ביצירת לחץ על הק"ב. אין לו גובה קלאסי לתאקל הגנתי.

מיקום בדראפט - מקסימום 4, מינימום 9.


3. בריאן אוראקפו, קיצוני הגנתי, טקסס. גובה 192 ס"מ, משקל 119 ק"ג

יתרונות - מצויין בהפעלת לחץ על הק"ב. משתמש גם בכוח אדיר, וגם בשלל סוגי טכניקות. מהיר מאוד, עם יציאה טובה מהמקום. שיחק ברמות הכי גבוהות ותמיד פרודוקטיבי. לא מפספס תאקלים.

חסרונות - היסטוריה של פציעות מטילה ספק על העמידות שלו. לא מספיק טוב בהגנת הריצה. לא מספיק טוב בקריאת ההתקפה.

מיקום בדראפט - מקסימום 5, מינימום 10.


4. מלקולם ג'נקינס, מגן פינה, אוהיו סטייט. גובה 183 ס"מ, משקל 93 ק"ג

יתרונות - מבנה גוף קלאסי לעמדה. טיימינג פנטסטי, מאפשר לו לחטוף או להדוף כדורים. מצוין באחד-על-אחד. מתקל מצוין נגד הריצה. חזק, פיזי, כושר גופני מעולה. מנהיג טבעי.

חסרונות - לא מספיק מהיר. נוטה להמר על חטיפות יותר מדי. שינוי כיוון לא מהיר מספיק. לא תמיד מרוכז.

מיקום בדראפט - מקסימום 5, מינימום 15.


5. אוורט בראון, קיצוני הגנתי, פלורידה סטייט. גובה 188 ס"מ, משקל 116 ק"ג

יתרונות - אתלט מדהים, שילוב מושלם של כוח ומהירות. מחזיק בארסל מרשים של טכניקות. צעד ראשון מהיר מאוד. שומר על איזון גם מול תאקלים התקפיים ולא נופל בקלות. לא מפסיק לרוץ, לא מוותר על מהלכים.

חסרונות - לא מספיק גדול פיזית בשביל העמדה. לא טוב נגד הריצה. לא מנוסה מספיק. כשרון לא מלוטש שיזדקק לתשומת לב רבה מצוות האימון.

מיקום בדראפט - מקסימום 5, מינימום 12.

שווים התייחסות

6. ריי מאואלוגה, ליינבקר, יו.אס.סי - מכונת תאקלים. פיזי ואגרסיבי. מצוין בהגנת הריצה, סביר בהגנת המסירה. לא מספיק מהיר, ולעתים מפספס תאקלים בגלל אובר מוטיבציה. יבחר בין הבחירה ה-12 ל סוף סיבוב 1.

7. וונטאה דיוויס, מגן פינה, אילינוי - אתלטי ומהיר. יכולת כיסוי מצויינת, וגם תומך בהגנת הריצה. סימני שאלה לגבי מוסר העבודה שלו, והמחוייבות למשחק. יבחר בין הבחירה ה-5 ל-15.

8. טייסון ג'קסון, קיצוני הגנתי, אל.אס.יו - גבוה עם ידיים ארוכות. מצויין נגד הריצה, ומגוון מספיק כדי לשחק כתאקל הגנתי. לא מספיק מהיר, טכניקה לא מלוטשת. יבחר בין הבחירה ה-9 ל-16.

9. ג'יימס לאורינייטס, ליינבקר, אוהיו סטייט - מגן טוב גם נגד הריצה וגם נגד המסירה. טכניקת תיקול מצויינת, עם חוש שישי למיקום הכדור. לא מספיק מהיר בשינוי כיוון וריצה אחרי הק"ב. ייבחר בין סוף סיבוב ראשון לתחילת השני.

10. בריאן קושינג, ליינבקר, יו.אס.סי - חזק וקשוח, עם כושר גופני מעולה. מהירות סבירה, עם טכניקה טובה שמאפשרת לו לבצע מספר עמדות שונות בתור ליינבקר. מועד לפציעות, לא תמיד פרודוקטיבי. יבחר בין הבחירה ה-11 ל-25.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully