וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר המכללות: הדרך הספרטנית

28.3.2009 / 4:34

מישיגן סטייט העיפה את האלופה קנזס עם 62:67 דרמטי בסוויט סיקסטין, צפון קרוליינה, לואיוויל ואוקלהומה לא התקשו לדלג לרבע הגמר

ארבעת המשחקים האחרונים בשלב הסוויט סיקסטין בטורניר המכללות נערכו הלילה (בין שישי לשבת), ומתוכם רק אחד עמד בציפיות לדרמה סטייל מארץ' מאדנס, והשאר הוכרעו זמן רב לפני סיומם. אז הרבה מתח לא היה לנו, אבל יש לנו חתיכת עלית אייט, עם שמונה קבוצות נהדרות שמבטיחות קרבות ענק בשלבי ההכרעה.

מישיגן סטייט הייתה חתומה על הניצחון המותח של הלילה עם 62:67 דחוק על קנזס, שסידר לה מפגש בעלית אייט עם לואיוויל, שדרסה ללא רחמים את אריזונה 63:102. צפון קרוליינה ערכה טיול משלה עם 77:98 מרשים על גונזאגה, ויריבתה הבאה תהיה אוקלהומה של בלייק גריפין, שגברה על סירקיוז 71:84 במשחק שהיה צמוד הרבה פחות מכפי שהתוצאה הסופית שלו מראה.

משחקי העלית אייט, שיחלו כבר במוצ"ש, ישודרו כולם בחינם באתר של CBS כמו יתר משחקי הטורניר, ושלושה מהם ישודרו אצלנו גם בטלוויזיה:

קונטיקט - מיזורי (שבת, 23:40)
פיטסבורג - וילאנובה (ראשון, 2:05, ישיר ב-ESPN וב-METV)
לואיוויל - מישיגן סטייט (ראשון, 21:20, ישיר ב-ESPN)
צפון קרוליינה - אוקלהומה (שני, 0:05, ישיר ב-ESPN)

אזור הדרום

צפון קרוליינה (1) - גונזאגה (4) 77:98

לטיי לאוסון היו כמה ימים לנוח מאז ההצגה שלו מול LSU, ולמרות שהפציעה בבוהן עדיין מטרידה את רכז צפון קרוליינה, הוא המשיך בקצב המסחרר המוכר שלו גם מול גונזאגה המסוכנת ודאג למנוע קשיים מיותרים מהטאר הילס. הבולדוגס התקשו להסתדר עם האינטנסיביות של התכולים בפתיחה, איבדו כדורים בסיטונות, ונאלצו להסתדר ללא ג'רמי פארגו שהסתבך בבעיית עבירות, אבל עדיין ירדו להפסקה בפיגור סביר של 42:53, בעיקר בגלל יום רע של צפון קרוליינה מקו העונשין.

בתחילת המחצית השנייה קפץ היתרון ל-21 הפרש אחרי מספר חפירות מוצלחות של טיילר הנסברו, וניסיון קאמבק אחרון של הזאגס, שרצו לפתע 0:8 ואיימו לחזור לעניינים, נבלם על ידי שתי שלשות רצופות של בובי פרייז'ר והניצחון של צפון קרוליינה הובטח. הנסברו סיים עם 24 נקודות (8 מ-10 מהשדה) ושמונה ריבאונדים יומיים לפני הקרב המצופה מול בלייק גריפין בשלב הבא, לאוסון רשם 19 נקודות, תשעה אסיסטים ואיבוד בודד, וויין אלינגטון הוסיף 19 משלו. פארגו הוליך את גונזאגה עם 16.

אוקלהומה (2) - סירקיוז (3) 71:84

ניצחון של סירקיוז היה מאפשר לביג איסט להמשיך לחלום על ארבע נציגות בפיינל פור, אבל הכתומים פשוט לא נכנסו למשחק מול אוקלהומה, שידעה לנצל זאת היטב ולשייט לניצחון קל מהצפוי. בלייק גריפין עשה כמו תמיד את העבודה מתחת לסלים עם עוד הפעה דומיננטית, כשמנגד הקלעים של סירקיוז כמעט שברו את הסל (1 מ-13 מהשדה לאריק דיוונדורף ואנדי ראוטינס במחצית הראשונה).

כשטוני קרוקר, שהיה חלש מאוד עד עתה בטורניר, התחיל להתחמם הסונרס הצליחו לברוח ל-26:39 במחצית, וסדרת דאנקים של גריפין בדקות הראשונות של המחצית השניה העלו את אוקלהומה ליתרון שיא של 27 נקודות, לפני שסירקיוז הצליחה להמתיק במעט את הגלולה עד הסיום ולחמוק מתבוסה קשה. גריפין סיים עם 30 נקודות (12 מ-15 מהשדה) ו-14 ריבאונדים, והסביר פעם נוספת למי שתהה מדוע הוא המועמד הוודאי להיבחר ראשון בדראפט הקרוב, קרוקר רשם שיא קריירה של 28 נקודות במשחק החזרה שלו לעניינים. ג'וני פלין, שנפצע בגבו כשניסה לסחוט עבירת תוקף מגריפין אך המשיך לשחק, קלע 22 לסירקיוז.

אזור המערב התיכון

לואיוויל (1) - אריזונה (12) 64:103

לואיוויל היא ללא ספק הקבוצה בכושר הטוב ביותר במכללות, ואחרי הקרב הקשה מול סיינה בסיבוב השני הקארדינלס חזרו לדרוס, ולא הותירו לאריזונה סיכוי. מהרגע הראשון לחצו שחקניו של ריק פיטינו על כל המגרש, חנקו את מובילי הכדור של הוויילדקאטס והגיעו לזריקות נוחות הודות להנעת הכדור המשובחת שלהם בהתקפה.

פיטינו ניצל את העומק המרשים של הסגל שלו כדי לשלוח פעם אחר פעם זוג רגליים טריות למערכה, ולאחר שצ'ייס באדינגר עוד החזיק את אריזונה בתמונה בדקות הראשונות, לואיוויל השתלטה על המשחק לחלוטין. בהפסקה התוצאה כבר עמדה על 28:49, ועוד ריצה נהדרת של הציפורים בפתיחת המחצית השנייה הפכה את ההמשך לגארבג' טיים מתמשך.

ארל קלארק הוביל רשימת קלעים מאוזנת של לואיוויל עם 19 נקודות, ג'רי סמית' הוסיף 16 וטרנס וויליאמס המצוין תרם 14 נקודות, שבעה ריבאונדים ושישה אסיסטים. באדינגר קלע 22 למפסידים, ג'ורדן היל סיים עם 14 נקודות ב6 מ-18 מהשדה, בתצוגה שבוודאי לא תתרום למניות הדראפט שלו.

מישיגן סטייט (2) - קנזס (3) 62:67

ככל שהעונה התקדמה הציפיות מהקבוצה הצעירה של קנזס הלכו וגברו, כשהג'ייהוקס הוכיחו שהם מסוגלים להגיע רחוק גם ללא כוכבי האליפות מאשתקד שעזבו מיד לאחר הזכייה. העונה נתן ביל סלף את המפתחות לשרון קולינס, שפרח לצידו של קול אולדריג' ויחד הם לקחו את האלופה אל 16 האחרונות, ולא היה חסר להם הרבה לעשות אפילו צעד נוסף על חשבונה של מישיגן סטייט החזקה.

הפתיחה הייתה כולה של קנזס, שבנתה יתרון מפתיע של 13 נקודות במחצית הראשונה, לפני שהספרטנים התעוררו וסל של גוראן סאטון עם הבאזר למחצית קבע 29:36 בלבד לג'ייהוקס. אחרי ההפסקה קיילין לוקאס לקח פיקוד, והחזיר את הירוקים כל הדרך לשוויון 49:49. קולינס נצץ ברגעי ההכרעה והעלה את קנזס ליתרון מבטיח של 55:60, אבל לוקאס היה גדול עליו בקרב הרכזים, והתעלות נוספת שלו בשתי הדקות האחרונות הסתיימה בשני אסיסטים גורליים ומהלך ענק של סל ועבירה שקבע 60:63 למישיגן סטייט.

לאחר מכן החטיא קולינס מהקו והפך את קנזס רשמית לאלופה היוצאת. לוקאס סיים עם 18 נקודות, שבעה אסיסטים וארבע חטיפות, סוטון עזר לו עם 20 נקודות. קולינס קלע 20 נקודות ואיבד שישה כדורים למפסידים, אולדריג' סיים עם 17 נקודות ו-14 קרשים.

עדכון אחרון 28.3 7:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully