וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמדו מאוסישקין

עו"ד אורי שלף

27.3.2009 / 16:00

אם הפועל אוסישקין הצליחה להפוך מלוזרית נצחית לווינרית דורסנית, למה שגם הנבחרת לא תהפוך עורה? הבלוג של אורי שלף תומך בקשטן

כבר שנתיים שהפועל אוסישקין לא מתנהגת כקבוצת הפועל טיפוסית מתל אביב. בימים בהם הייתה הפועל תל אביב היינו פעמים רבות טובים יותר, מוכשרים יותר ופייבוריטים לגיטימיים לניצחון, אבל כבר מילדותי הורגלתי לאכזבות, תבוסות משפילות, התפרקות והפסדים אכזריים בשניות הסיום והתנהלות כללית שזיכתה אותנו לכינוי הלא מחמיא – לוזרים.

בהפועל אוסישקין אנחנו חווים ימים אחרים: הפסד אחד היסטורי בשנתיים פעילות ואף לא הפסד ליגה אחד, קבוצה שלוחצת על הדוושה ולא מרחמת גם בשלושים הפרש, והשיא הגיע בחצי גמר הגביע בשבוע שעבר לאחר שיצאנו מהקבר ומחקנו פיגור של 5 נקודות בשבע שניות תוך הפגנת אופי שהיה שמור בדרך כלל ליריבה הנצחית מהצד השני של תל אביב. השינוי המהפכני הזה בגישה ומציאות של קבוצתנו האדומה גורם לי לחשוב שאם אנחנו הפכנו, לפחות עד עתה, את עורנו והשכלנו להתעלות ולהפוך לקבוצה מנצחת, אז אולי גם נבחרת ישראל בכדורגל, הידועה אף היא בכישרונה להיכשל דווקא במעמדים המחייבים, מסוגלת לעבור את נבחרת יוון.

אני לא רוצה שתחשבו שאני, ככל אחיי הישראליים וכפי שהייתי בעברי, נסחף באופטימיות קוסמית לפני משחקים מכריעים של נבחרת ישראל ומאמין כי אכן אנחנו יכולים לעבור את היוונים. אני לא. הבעיה היא שגם אם אני לא מאמין בסיכויי הנבחרת מול יריבתה העדיפה, אני מאמין בדרור, למרות שהוא מקריא מדף. שמעון גרשון אמר פעם, לאחר עוד ניצחון במסע המדהים של הפועל בגביע אופ"א, שאם היו שולחים את דרור לשיחות עם הפלסטינאים - כבר מזמן היה פה שלום. מה לעזאזל הוא אומר להם בחדר ההלבשה, זה שמקריא לנו מהדף, שגורם לשחקן לדבר כך על מאמנו? הרי שם, אני מניח, הוא הרי לא מקריא מדף (או שכן?). בכל מקרה, איכשהו הוא תמיד מנצח וכל מה שהוא נוגע בו הופך לזהב. אז למה שבנבחרת זה לא יצליח? אין סיבה, ולכן אני טוען שדרור יביא אותנו למונדיאל, דרור ויוסי, למרות שהוא פצוע, לכאורה.

סיפור הפציעות של יוסי בניון לפני כל, אבל כל המשחקים של הנבחרת, הוא די מוזר. צירוף מקרים? מזל רע? אולי הוא בכלל לא רוצה לשחק בנבחרת? לי, בכל אופן, יש תיאוריה אחרת, תבחרו אתם למה להאמין.

על פי התיאוריה שלי יכול להיות שלפעמים הוא אכן פצוע, אבל בכל מקרה, כך היה עד עכשיו וכך יהיה גם ביום שבת: בסוף הוא תמיד משחק. מה שמביא אותי למסקנה הלא כל כך דמיוניות שזה הכל תרגיל. מעסיקים את כולנו בסיפור פציעה טורדנית, לתקשורת יש פחות זמן לשאלות מעצבנות אחרות, פתאום סוגיית המגן השמאלי או החלוץ הנוסף לא נראית חשובה כל כך, ככל שמדברים יותר על יוסי מורידים לחץ מהשחקנים האחרים, על הדרך גם מצליחים אולי להטעות קצת את היוונים, ובכל מקרה יש כבר תירוץ בשרוול למקרה של כישלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully