וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם צריכים עוד מתיאוסים

דריו פרננדז

26.3.2009 / 10:11

דריו פרננדז, שמכיר היטב את הכדורגל הישראלי והיווני, מכין את קשטן למשחק בשבת בטור מיוחד בוואלה! ספורט, מהלל את רהאגל, מזהיר מהכדורים החופשיים ויודע מה הליגה שלנו צריכה כדי להשתפר

בתור אדם שגר ביוון תקופה לא קצרה וחווה את הכדורגל היווני על בשרו, אני יכול להעיד שמבחינה טקטית הכדורגל שם ברמה גבוהה מאוד, הרבה יותר מאשר בישראל. השחקן היווני הממוצע לא טכני במיוחד, אבל הוא תמיד נותן מעל ל-100 אחוז ותמיד יודע היכן מקומו על המגרש. המשחק היווני מאוד מסודר, וקשה מאוד לשבור את המערך שם.

הליגה ביוון איכותית יותר מזו בישראל, גם בגלל שיש שם קבוצות שמשחקות באופן קבוע בליגת האלופות, אבל בעיקר בגלל הזרים שלהם. היוונים יודעים לקבל את הזרים וללמוד מהם, ועל ידי כך להשתפר. שיחקו שם זרים בעלי שם בין לאומי כמו ריבאלדו ודרקו קובצ'אביץ', שהעלו את הרמה של הליגה ותרמו המון לשם של הכדורגל היווני בעולם.

מעבר לשחקנים, יש שם גם מאמנים זרים רבים שתורמים לשיפור רמת הכדורגל על ידי הבאת השקפת עולם שונה ומנטליות שונה. בארץ יש רק מאמן זר אחד – לותר מתיאוס, שזכה באליפות עולם כשחקן ובעל שם בין לאומי אדיר, שעושה רק טוב לכדורגל בישראל. הוא מביא מהניסיון הבינלאומי שלו, שאין ישראלי עם ניסיון דומה, ומשפיע גם על המנטליות של שחקניו והופך אותה לקרובה יותר לזו שבגרמניה. אני בטוח שאם הוא יישאר פה לאורך זמן נרגיש את השינוי והשיפור שהוא יביא לכאן.

גם בנבחרת עצמה ליוון יתרון איכותי על ישראל בסגל השחקנים, כמו גם יתרון בכך שאוטו רהאגל מאמן אותם כבר שש שנים ושומר על סגל יציב, מה שמביא לכך שיש הרבה הבנה וכימיה בינו לבין השחקנים. הם מבינים מה הוא רוצה בקלות, והוא מכיר אותם ויודע להוציא מהם את המרב.

זה לא הולך להיות משחק קל עבור ישראל, רחוק מכך. יוון נבחרת מעולה עם שחקנים מצוינים דוגמת חריסטאס, אלרנו, דאלס, חיראקוס ועוד. קטונתי מלתת לדרור קשטן טיפים, ואני גם לא חושב שאחדש לו כשאזהיר אותו מפני הכדורים החופשיים וכדורי הגובה של היוונים. יש להם נוגחים מעולים והם מאומנים מאוד בתחום הזה – וכפי שראינו ביורו 2004, גם יודעים לנצל אותו לטובתם בצורה כמעט מושלמת.

עם זאת, אין זה אומר שיוון הולכת לנצח. לישראל יש סיכוי להוציא תוצאה טובה ואפילו לנצח. הכדורגל הוא בלתי צפוי, ולא תמיד הקבוצה הטובה יותר מנצחת, זה מה שיפה בו. גם בישראל יש שחקנים איכותיים מאוד כמו יוסי בניון, שאני מחזיק אצבעות שיהיה כשיר, אבירם ברוכיאן, ברק יצחקי, אליניב ברדה, טל בן חיים ובן סהר.

אני מאמין ומקווה שישראל תצליח לעשות את זה, כי חשובה לי מאוד ההצלחה של הכדורגל הישראלי. אני הגעתי ליוון בדיוק כשהם זכו בגביע אירופה ב-2004 וראיתי כיצד הזכייה הזו משפרת ומשדרגת את הכדורגל שם. מאז ועד היום נעשה שם שיפור מדהים שלקח את הכדורגל ביוון שנים קדימה. אני בטוח כי עלייה למונדיאל של נבחרת ישראל תלווה באפקט דומה ותיקח גם היא את הכדורגל הישראלי קדימה. בתור שחקן שמשחק בישראל וחי פה, אני חושב שלמדינה הזו מגיע נבחרת במונדיאל, ואני יודע שהכדורגל הישראלי יכול וצריך להתקדם, כי יש פה המון שחקנים מוכשרים והמון תשוקה למשחק. אני מחזיק לכם אצבעות.

עזר בהכנת הכתבה: דור בלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully