וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיף על יצחקי?

25.3.2009 / 6:15

עומר גולן עבר העונה שדרוג בלוקרן ומאמנו ג'ורג' לייקנס לא מתבייש להמליץ לקשטן מי צריך לפתוח לצד ברדה: "אין מקום להשוואה בין גולן ליצחקי, הוא עשה התקדמות אדירה ומשחק ברמה גבוהה מאוד העונה. הוא התבגר, התחזק והתאקלם בצורה נפלאה בכדורגל הבלגי"

לפני כשבועיים, במהלך מסעותיו אחרי הלגיונרים באירופה, הגיע דרור קשטן לחזות בניצחון החוץ של לוקרן 2:3 על קורטרייק. המאמן הלאומי התרשם מיואב זיו, אבי סטרול ועומר גולן, ששיחקו 90 דקות ובסיום נפגש לשיחה עם מאמן לוקרן, ג'ורג' לייקנס. "עומר גולן התחזק פיזית ומנטלית. הוא עובד קשה והשתפר מאוד מהעונה שעברה. אני מאוד מרוצה מהכושר שלו", אמר לייקנס לקשטן והוסיף המלצה: "הוא מוכן לפתוח לצד אליניב ברדה בהרכב הנבחרת".

לא ברור אם אותה שיחה היא זו שהובילה את קשטן להחלטה המסתמנת לגבי איוש צמד החלוצים לקראת המפגשים נגד יוון. מה שכן ברור הוא שגולן של לוקרן הוא לא אותו גולן שהכרתם. לייקנס, הידוע כמאמן הגנתי במיוחד, שינה לחלוץ את התפקיד והסית אותו לעמדה אחורית יותר מתחת לחלוץ. בשיטה של לוקרן, גולן הוא האיש שמצטרף מאחור. לייקנס דורש ממנו לעשות הגנה ולרדוף אחרי מגנים, גם על חשבון כיבוש שערים.

חשוב לקחת את זה בחשבון לקראת המשחק מול יוון. כרגע, ההתלבטות של קשטן היא כאמור בין גולן לברק יצחקי לצד ברדה. יצחקי נמצא לאחרונה בכושר פנטסטי, אבל מבחינת קשטן בחירה בגולן שווה אוריינטציה מעט יותר דפנסיבית לקראת יוון.

מגיע מאחור

הכוכב הגדול של לוקרן בתחילת העונה היה מוסא מאזו, חלוץ מניג'ר שכבש 14 שערים עד חודש ינואר, עת נקרא לחזור למחזיקת כרטיסו, צסק"א מוסקבה. העזיבה של מאזו עשתה טוב לגולן, שבתחילת העונה היה ממורמר ממעמדו. "מאזו היה מאוד מהיר ולכן הקבוצה שיחקה על כדורים ארוכים בשבילו. זה לא היה טוב בשביל גולן שלא מצא את מקומו", ניתח העיתונאי פטריק פלאפניק, המסקר את הקבוצה. במסגרת עסקת מאזו, קיבלה לוקרן בהשאלה את החלוץ הפולני, דויד יאנצ'יק (21). האהבה בינו לבין גולן פורחת. "יש לנו חיבור מצוין. הוא הוכיח שהוא מסוגל לכבוש שערים", אמר הישראלי לאחרונה בראיון בבלגיה.

העובדה שיאנצ'יק הוא שחקן רחבה טכני יותר שינתה את סגנון המשחק של לוקרן, שמתאים הרבה יותר לתפקיד החדש שתפר לו לייקנס. למעשה, גולן משחק מאחורי יאנצ'יק, מגיע מאחור כחלוץ שני ואמור לספק את המסירה המסיימת, אבל בעיקר לשרוף שטחים ולעשות הרבה עבודת הגנה. פלאפניק: "יש לגולן הבנה טובה יותר עם יאנצ'יק. לידו, הוא נראה טוב יותר". "אני לא מצפה מגולן רק לכבוש", מסביר לייקנס. "הוא השחקן שעושה את ההבדל כשהוא מגיע לרחבה ברגע הנכון. הוא עושה הרבה עבודה קשה ואני מנסה לעזור לו. אתם תראו את זה בעצמכם בנבחרת".

אי אפשר להסביר את התפקיד החדש של גולן, בלי לתת להתייחס למהות של לייקנס. פלאפניק מסביר: "המטרה העיקרית של המאמן היא לא לתת ליריב לכבוש. להשאיר את התוצאה על האפס, ואז לחפש שער מאוחר במתפרצת. הוא ידוע ומפורסם בטקטיקה הזו. לוקרן היא קבוצה שעושה עונה טובה, אבל עם חומר השחקנים הנוכחי, יכולה להגיע רחוק יותר. היא קבוצה שחושבת קודם כל הגנה, ולכן ספגה את מספר השערים הנמוך בליגה. גם על גולן זה משפיע. הוא רודף אחרי המגן, מתעייף וכשהוא מגיע להזדמנות, קשה לו לכבוש".

מגיע לו לפתוח?

במקרה של גולן, השילוב בין הכדורגלן הישראלי למאמן אירופאי הגנתי, זה שהביא לכישלונות של שגרירים אחרים (סלים טועמה למשל), דווקא מוצלח מאוד. בין השניים שוררת מערכת יחסים מצוינת של הערכה וכבוד הדדי. קחו דוגמא. לקראת סגירת חלון ההעברות של ינואר פנתה פרטיזן בלגרד וביקשה לשאול את החלוץ. לייקנס סירב. המנג'ר וילי ורהוסט מסביר: "אנחנו לא משאילים שחקנים ובמקרה של גולן, אני לא בטוח שהיינו מוכנים גם למכור". לייקנס מוסיף: "ההצעות שהוא קיבל לא התאימו לרמה שלו. פרטיזן או סטיוואה בוקרשט זה לא שינוי. התחנה הבאה של גולן צריכה להיות קבוצת צמרת בבלגיה או קבוצה באנגליה. כשהוא יעזוב אותנו, הוא יעבור למועדון גדול".

כשלייקנס מתבקש לדבר על גולן, הוא שופע מחמאות: "הוא עשה התקדמות אדירה ומשחק ברמה גבוהה מאוד העונה. הוא רוצה יותר והוא אחד המנהיגים של הקבוצה. יש לו תפקיד חשוב במערך שלנו, והוא בכושר מצוין פיזית ומנטלית, התבגר מאוד, התחזק והתאקלם בצורה נפלאה בכדורגל הבלגי". גם ורהוסט מצטרף לדעת המאמן שלו: "גולן שחקן טוב ובכושר טוב. גם כשהוא לא כובש, הוא נותן בשביל הקבוצה". העיתונאי פלאפניק מציין: "לוקרן נמצאת בתהליך של בניית קבוצה. מבחינתם, גולן הוא חלק מעתיד המועדון. לייקנס מאוד אוהב אותו".

כאמור, ההתלבטות של קשטן היא בין גולן לברק יצחקי בחוד. התפקיד החדש פגע לגולן במספרים. לאחר 27 מחזורים בבלגיה, רובם כשחקן הרכב, מאזנו עומד על שישה שערים ושני בישולים. יצחקי, לצורך ההשוואה, כבש תשעה ובישל שישה והוא נמצא לאחרונה בכושר פנטסטי בעיצומה של ההתעוררות בבית"ר ירושלים. בחירה בין השניים, כמוה כבחירה באוריינטצית משחק. מגולן, קשטן יקבל גם עבודת הגנה שתעזור לו להתמודד עם היציאה קדימה של בלמי יוון. מיצחקי, קשטן יקבל את הברק, שיכול להועיל מול האיטיות של אותם בלמים. כרגע נראה כי קשטן חושב על הגנה.

אם תשאלו את לייקנס, הוא יענה לכם מה שענה לקשטן באותה שיחה שהתקיימה לפני שבועיים: "אין מקום להשוואה בין גולן ליצחקי. גולן שחקן אחר לגמרי. שילוב בינו לבין ברדה יכול להיות מצוין. הם שחקנים שמשלימים אחד את השני. גולן יכול לפתוח כחלוץ מרכזי או כחלוץ שני ובכל מקרה הוא צריך עזרה ושחקני מסירה טובים. חוץ מזה, שמעתי שבכל פעם שהוא מגיע לנבחרת, הוא כובש. אני מאמין שזה יכול לקרות גם מול יוון".

אז מי לדעתכם צריך לפתוח?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully