וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכב לשקיעה

גיל קדרון

24.3.2009 / 12:33

מהרגע שחזר נאש להוביל את פיניקס כבר לא מדברים שם על אובדן זהות, אבל עדיין לא רואים פלייאוף. הקומישינר על הכוכב שדעך

בימים אלו נלחמת פיניקס על שאריות הכבוד שלה בקרב על המקום השמיני בפלייאוף המערבי. דאלאס רחוקה ממנה בשלושה משחקים לאחר שורה של חמישה ניצחונות רצופים של הסאנס, ולמרות צמצום הפערים נדמה שהמאבריקס יציבים מכדי להתרסק בישורת האחרונה. למרות שהמאזן של הסאנס, 31:39, היה מספיק למלחמה על יתרון הביתיות במזרח, עובדה זו אינה מנחמת איש, בטח שלא את השחקנים בכתום-סגול.

ומסביב המועדון כולו מתפורר. הבעלים רוברט סארבר עושה מאמצים לוותר על כל אחד מהשחקנים שלו, אולם ערעור מעמדו של מי שהיה עד כה היחידי שהוגדר עד כה כבלתי סחיר, סטיב נאש, הושלם כשהודלפו לתקשורת המקומית ידיעות שייתכן שהסאנס יממשו את האופציה שלהם ויוותרו על עונתו האחרונה בחוזה. נאש, המנהיג הפופולרי של הפרנצ'ייז הפופולרי כבר תייג את העונה הזו כקשה והמאכזבת ביותר בקריירה שלו, אבל הוא איננו היחידי שמאוכזב.

עד חודש פברואר גם טרח הרכז בעל שני תארי ה-MVP להעמיד את המספרים החלשים ביותר שלו מאז תחילת המילניום, כשקלע 13 נקודות ומסר 8 אסיסטים בממוצע. באותם ימים הסאנס דילגו בין מקומות 6-8 ונשענו בעיקר על גבו הרחב של שאקיל אוניל. אולם אל מול האפשרות שקבוצתו, שאשתקד עוד דיברה אליפות, תחמיץ את הפלייאוף, החליט הקנדי להעביר הילוך.

מחלק (נקודות) לכל דורש

כשנלחץ על ידי עיתונאים לסיבות לעונה המאכזבת הפיל נאש את האשמה על סגל מלא ביותר מדי אגואים, או יותר נכון - "יותר מדי פיות להאכיל". ולמרות זאת הקפיץ נאש את המספרים שלו במרץ עד ל-21 נקודות ב-56 אחוזים מהשדה ול-9 אסיסטים, אבל התוצאות ממאנות לבוא. בעצם, לפני חמש הניצחונות הרצופים באו להם אחד אחרי השני שישה הפסדים, כולם לקבוצות שישחקו גם בחודש מאי. יכול להיות שאחת הסיבות לחוסר היכולת של השמשות להתרומם היא העובדה שבחודש האחרון הלך נאש מוביל את רשימת זורקי הזריקות של הקבוצה - עם 16 למשחק.

שאקיל מסתפק ב-12, ג'ייסון ריצ'ארדסון ב-14, מט בארנס ב-11. הוא עדיין מוסר לשחקן הפנוי ועדיין מריץ את חבריו למתפרצות, אבל משהו בשליטה שלו על הפרקט, ובעיקר בחיבור שלו לחבריו, אבד לבלי שוב.

ואם בהתקפה עוד ניתן להתווכח לגבי תרומתו של נאש, נער הפוסטר של ההתפקה המתחדשת של השנים האחרונות ושל חזרת המתפרצות לאופנה, אזי בהגנה ברור שהוא משאיר אחריו אדמה חרוכה. מעבר לרגליים ההולכות ומכבידות שלו ולחוסר יכולתו לעצור שחקנים בכדרור, השילוב ההגנתי שלו עם הכבדות של אוניל יצר צמד הגנתי שרק קורא לכל רכז בליגה לצבור על חשבון הקנדי שיאי קריירה חדשים.

רייג'ון רונדו (12 נקודות בממוצע למשחק) קלע בשני משחקיו מול פיניקס 27.5 נקודות למשחק ב-67 אחוזים מהשדה, ארון ברוקס (11 למשחק) צבר בשני משחקים נגדו 24.5, ראסל ווסטברוק (16 למשחק) רשם ב-21 ב-56 אחוזים בארבעה משחקים, טוני פארקר שם עליו 29 בארבעה, מו וויליאמס בדיוק קבר עליו 30, אנדרה מילר 23, וכו'.

בעצם, ככל שנאש עצמו הפך העונה יעיל יותר בהתקפה, הן מבחינת אחוזי קליעה מהשדה והן מבחינת יחס אסיסטים-איבודים, כך פחתה תרומתו ההגנתית, וכך הלכה קבוצתו ודעכה. בחודשים הראשונים של העונה היא אמנם התקשתה למצוא לעצמה זהות, אך מאז שהשיב אלווין ג'נטרי עטרה ליושנה והמליך מחדש את נאש לעמוד בראש הסאנס, אין ספק שהניתוח הצליח, אבל החולה מת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully