וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הכי טוב בעולם?

23.3.2009 / 15:30

מצד אחד, ג'רארד וליברפול הדורסנית. מצד שני, צ'אבי וברצלונה החלומית. נבחרת המחזור של אירופה חשבה שהיא כבר ראתה הכל. אז מה?

הליגות הבכירות באירופה יוצאות השבוע לפגרת נבחרת והשאירו אותנו עם טעם של עוד. חשבתם שהפרמיירליג סגורה? קבלו את ליברפול בכושר שיא. ריאל מצמצמת פערים? ברצלונה מגיבה בשישייה ומזכירה את הכושר של תחילת העונה. יובנטוס מתעוררת? הצחקתם את זלאטן ומוריניו. שלא נדבר על הבונדסליגה הצפופה והליגה הצרפתית, שהחליפה שלוש מוליכות ב-24 שעות. בין כל הדרמות, המהפכים והשערים וואלה! ספורט מגישה לכם את נבחרת המחזור של אירופה ומתנצלת מראש: רק שחקן אחד של בארסה נכנס להרכב. ובשבוע שכולו יוון, רק טבעי שהכוכב האורח יגיע מהליגה היוונית, שם הוכתרה כבר השבוע אלופה.

שוער

מארק שוורצר – פולהאם

במחצית השנייה של המשחק בקרייבן קוטג', מנצ'סטר יונייטד התעוררה מהפיגור המוקדם וההרחקה של פול סקולס והחלה ללחוץ. תוך חמש דקות היא טיווחה את השער ארבע פעמים. פלצ'ר, רונאלדו, פארק ורוני היו הכי קרובים שיש, אבל נתקלו באוסטרלי ביום ענק. שוורצר כבר בן 36. בקיץ, אחרי 11 עונות במידלסברו, הוא הפך לשחקן חופשי. באיירן ויובנטוס התעניינו, אבל שוורצר רצה להיות שוער ראשון ובחר בפולהאם. השבוע יש הטוענים באנגליה כי מדובר בהחתמה המוצלחת של השנה. האוסטרלי רושם עונת שיא והקוטג'רס, שאשתקד נשארו בליגה בתום מסע היחלצות דרמטי, מפנטזים על כרטיס לאירופה.

הגנה

מגן ימני: סזאר אספיליקווטה – אוסאסונה

אחת הקלישאות המעצבנות והשחוקות בכדורגל היא: 'משחק על שש נקודות', אבל היא בכל זאת מתאימה להגדיר כמה חייבת הייתה אספניול לנצח בפמפלונה. דקות לסיום, במצב של 0:0, ראול טאמודו התכונן לכבוש ולרוץ לחגוג, אלא שמשום מקום הגיח מגן הנבחרת הצעירה של ספרד ומנע שער בטוח. עמוק בתוך תוספת הזמן כבש נקונאם את שער הניצחון למקומיים והותיר את אספניול המומה. אספיליקווטה בן ה-19 הוא בכלל קשר שעשה בעונה שעברה הסבה לעמדת המגן הימני, הציג יכולת נפלאה ותפס מקום של קבע בהרכב. הקבוצה שלו עדיין מתחת לקו האדום, אבל נראית בדרך הנכונה להתאוששות. אספניול, לעומת זאת, ספגה הפסד שלישי בארבעה משחקים מאז ה-1:2 בקאמפ נואו והיא יכולה להתחיל להתכונן לסגונדה.

בלם: סלבטורה בוקטי – גנואה

בעונה שעברה, בוקטי עוד שיחק בפרוזינונה, עיירה המרוחקת 75 קילומטר מרומא. מאז, הוא בהתקדמות מטאורית. הוא רשם ארבע הופעות עם האזוריני בבייג'ינג, קיבל חוזה בגנואה ותפס מקום בהרכבהבעונתו הראשונה בסריה A. ביום ראשון קיבל את הטלפון המיוחל ממרצ'לו ליפי. המאמן עוקב אחרי הבלם בן ה-22 כבר תקופה. הזימון לא הפתיע איש באיטליה והגיע אחרי עוד משחק מצוין של בוקטי במדי גנואה. הרוסובלו גברו 0:2 על אודינזה וממשיכים להתבסס במקום הרביעי. איטליה משוועת לדור חדש בלמים אגדיים שייכנסו לנעליים של קנבארו, נסטה ומאלדיני. בוקטי הוא בהחלט אחד המועמדים. המסע שלו עומד להתחיל.

בלם: פדרו חרומל – פ.צ קלן

קבלו את אחד המועמדים המובילים לתפקיד תגלית העונה בבונדסליגה. הבלם הברזילאי בן ה-23 נבחר בעונה שעברה לשחקן העונה בפורטוגל, כששיחק במדי ויטוריה גימראייש. ההצלחה הביאה אותו לקלן, שלמרות מיקומה בתחתית, מחזיקה את אחת ההגנות הטובות בליגה. לאחר סדרה של שלושה משחקים לא טובים אישית וקבוצתית, חרומל חזר לעצמו עם הצגת שיא בניצחון החוץ 0:2 בקוטבוס, שאולי הבטיח לקלן שקט ממאבקי הישרדות במחזורים האחרונים.

מגן שמאלי: כריסטיאן מולינארו – יובנטוס

הגברת הזקנה הפכה בשבועות האחרונים לסיכוי היחיד למתח בסריה A. מילאן נשרה מהמירוץ, רומא לא הייתה בו מעולם והביאנקונרי מצליחים לשמור על יציבות בסיסית. משחק החוץ באולימפיקו היה תצוגת תכלית מרשימה של הקבוצה הוותיקה של קלאודיו ראניירי. יאקווינטה סיפק את השערים, נדבד ודל פיירו את הברק ומולינארו הרשים עם משחק שקט ונקי באגף. הוא לא טעה בהגנה, ורשם שיתוף פעולה פורה עם נדבד וג'ובינקו בחלק הקדמי. ליובה יש סגל זקן, אבל עם מולינארו ודה צ'לייה היא בהחלט סגורה בעמדת המגן השמאלי לשנים הקרובות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

קישור

צ'אבי – ברצלונה

האמת, כל שחקן של ברצלונה ששיחק ב-0:6 על מלאגה היה ראוי להרכב. מסי רשם עוד גול גאוני, דני אלבס חרש את האגף, הנרי ואטו נתנו עוד תצוגת תכלית. ההחלטה הייתה קשה. בהחלט חלפה במוחי המחשבה לעשות פרובוקציה ולהכניס את כל ה-11 להרכב, אבל בסוף ההיגיון השתלט. מי שהיה מעל כולם בהצגה המופלאה והקסומה היה צ'אבי, להזכירכם, ה-MVP של היורו. הוא כבש את הראשון ובישל שלושה נוספים. אחרי חודש של גמגום, בארסה שמה את המשבר בצד ושוב נראית דורסנית כמו בתחילת העונה. באיירן בכוננות.

סטיבן ג'רארד – ליברפול

כדורגל הוא משחק של מומנטום וניצחון אחד יכול להעיר קבוצה לחיים. ליברפול של אחרי ה-0:4 על ריאל מדריד היא קבוצה שונה. חיה. בועטת. רוקדת על המגרש ובעיקר, מאמינה בעצמה. אחרי הרביעייה באולד טראפורד, הגיעה חמישייה מול אסטון וילה המתפוררת. זה היה קל, פנטסטי, פשוט ומרשים. כדורגל מהיר, דורס ומשכנע. הכי לא ליברפול שיש. סטיבי ג'י חזר מפציעה ונראה כמו ילד שעלה מהנוער. בגיל 28, גם יש לו שלושער ראשון בפרמיירליג. ליברפול רעבה לאליפות ראשונה אחרי 19 שנה. ג'רארד רעב להיות הקפטן שלוקח אותה לשם.

אטיין דידו – טולוז

כמו שניצחון יכול להעיר קבוצה, כך גם הפסד יכול להכניס למשבר. לפני שבועיים, פ.ס.ז' נראתה כמו הדבר האמיתי, אבל אז היא הפסידה בבית 3:1 בקלאסיק נגד מארסיי. ההפסד הזה ניכר היטב גם במפגש החוץ בטולוז. הקבוצה של פול לה גואן הוכתה 4:1 בסטאד מוניציפאל, בעיקר הודות להצגה נפלאה של הקשר בן ה-25. דידו, שהגיע בקיץ מראן, היה אחראי לשני בישולים בתצוגת שיא של אחת הקבוצות האטרקטיביות ביותר בצרפת. עכשיו, גם טולוז הפכה למועמדת לאליפות בליגה בה מפרידות ארבע נקודות בין הראשונה לשישית, כששלוש קבוצות שונות נטלו את ההולכה במהלך משחקי סוף השבוע.

התקפה

פרדי קאנוטה – סביליה

קשה להגדיר את העונה של סביליה. מצד אחד, היא קרובה להבטיח את המקום במוקדמות ליגת האלופות, אבל בהחלט הציפייה ממנה הייתה להיות גורם קצת יותר משמעותי בצמרת. העונה הזו תסתיים עבור הרוחיבלנקוס ללא תואר ולמעשה ללא הישג משמעותי, למעט המקום השלישי. מי שכן יכול לסמן וי על העונה הוא קאנוטה. שלושת השערים שכבש לרשת ויאדוליד בניצחון 1:4 העלו את מאזנו ל-15 שערים. לא מדובר במספרים נדירים עבור קאנוטה, אבל העונה נראה כי הוא סוחב את סביליה על גבו. כמה זה באמת מרשים והאם הוא יכול היה לעשות יותר למען תארים, תחליטו לבד.

זלאטן איברהימוביץ' – אינטר

בשבועות האחרונים הוא היה קרוב. נכנס לרשימה הסופית, ויצא מההרכב ברגע האחרון. הפעם כבר אי אפשר להתעלם ממנו. הקלות שבה זלאטן איברהימוביץ' מתנהל במגרש ומבקיע שערים היא מדהימה. ההקפצה שלו מעל שוער רג'ינה ב-0:3 של אינטר ביום ראשון הייתה גאונית. בניגוד לאליפויות שלקח מוריניו עם צ'לסי ופורטו, אינטר בנויה באופן טוטאלי על איש אחד והיכולת שלו לעשות מה שהוא רוצה במגרש. מוריניו יודע את זה, ולכן הוא נלחץ מהפלרטוט של השבדי עם ברצלונה. אינטר, עם זלאטן, לא הצליחה לבסס את מעמדה כאחת מאריות היבשת. בלעדיו זה יהיה בלתי אפשרי.

רובין ואן פרסי – ארסנל

לפעמים חלוץ לא צריך לכבוש כדי לתת משחק מושלם. ואן פרסי בישל שניים בניצחון ארסנל 1:3 על ניוקאסל, זכה לציון 10 ב"סקיי", שם סיכמו את ההופעה שלו כך: פיקד על הצגה התקפית. המאבק בין ליברפול ליונייטד השכיח את אחד הסיפורים המרתקים באנגליה בשבועות האחרונים. ארסנל רשמה ניצחון שלישי ברציפות וחזרה למקום הרביעי. היא לא הפסידה משחק בפרמיירליג מאז ה-22 בנובמבר ואילולא תוצאות תיקו לרוב, הייתה היום צלע שלישית במירוץ. אל תשכחו שהתותחנים לא אמרו את המילה האחרונה בצ'מפיונס ובגביע האנגלי והעונה שלהם יכולה לקבל טוויסט רציני לכיוון החיובי. בכושר הנוכחי של ההולנדי, השמיים הם הגבול באמירייטס. גם העונה.

כוכב אורח

ואגליס קאונוס – אסטרס טריפוליס

עד הדקה ה-65 פנאתינייקוס עוד האמינה. היא הוליכה 0:1 במשחק החוץ בפלפונזה, כשבמשחק המקביל אולימפיאקוס התקשתה עם 2:2 מול פניוניוס. ואז הגיע קאונוס. חלוץ בינוני בן 31 שלא עשה קריירה גדולה ביוון ואפילו לא מחזיק בערך וויקיפדי, אבל עכשיו יש לו שער אליפות. שער שוויון שלו, שהיה השישי שלו העונה, הרס להאנק טן קאטה את החלומות. אולימפיאקוס הוסיפה שער ניצחון משלה וחגגה אליפות 12 ב-13 השנים האחרונות. המשמעות: ארבעה שחקני נבחרת יוון יגיעו לישראל שיכורים מחגיגות. ארבעה אחרים מתוסכלים.

שווים אזכור

הוגו לוריס (ליון) – החזיר את האלופה לפסגה.

מיקה ריצ'רדס (מנצ'סטר סיטי) – רוביניו ניסה לגנוב לו שער.

סנטי קסורלה (ויאריאל) – הצוללת הצהובה מתקרבת לצ'מפיונס.

סימונה פדוין (אטאלנטה) – הציל נקודה בלצ'ה.

קלאס יאן הונטלאר (ריאל מדריד) – איבד את המקום לזלאטן.

חוסה פאולו גררו (המבורג) – לא מוותר על האליפות.

כל שחקני ברצלונה ששיחקו מול מלאגה באשר הם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully