וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר המכללות: הכי קשה, הכי מתוק

23.3.2009 / 1:41

פיטסבורג ולואיוויל יצאו מהסיבוב השני בשן ועין אבל עלו לסוויט סיקסטין. טריפל דאבל לקול אולדריג' בניצחון קנזס, מישיגן סטייט העיפה את USC

משחקי הסיבוב השני בטורניר המכללות הושלמו הערב (ראשון), ובהיעדר סנסציה של ממש הסתפקנו בשני "כמעטים". פיטסבורג. המדורגת ראשונה באזור המזרח, שניצחה בקושי בסיבוב הראשון, הסתבכה פעם נוספת מול אוקלהומה סטייט ופיגרה בדקות הסיום, אבל חילצה עוד ניצחון קשה וניצחה 76:84. לואיוויל, הראשונה באזור המערב התיכון, עמדה גם היא על סף הפסד מדהים לסיינה, אבל התעשתה וניצחה 72:79.

בסיכום שני הסיבובים הראשונים קיבלנו את המנה הקבועה של הדרמות והסיומים המותחים, אבל בתחום ההפתעות הריקוד הגדול הנוכחי משוגע קצת פחות מקודמיו: באזור המזרח והדרום עלו כל ארבע המדורגות הבכירות לשלב הבא, באזור המערב השתחלה המדורגת חמישית (פרדו) לסוויט סיקסטין יחד עם שלוש הגדולות, ורק באזור המערב התיכון מצאנו סוג של סינדרלה, בדמותה של המדורגת 12, אריזונה, אבל לאור העובדה שמדובר באחת המכללות המפוארות באמריקה, לא כדאי לה למהר ולמדוד נעל זכוכית.

משחקי הסוויט סיקסטין ייפתחו בלילה שבין חמישי לשישי, וישודרו כולם בחינם באתר של רשת CBS. למי שעדיין מעדיף את הצפייה בטלוויזיה. אלו המשחקים:

קונטיקט - פרדו (שישי, 1:00, ישיר ב-METV)
פיטסבורג - קסבייר (שישי, 1:25, ישיר ב-ESPN)
ממפיס - מיזורי (שישי, 3:35)
דיוק - וילאנובה (שישי, 3:55, ישיר ב-ESPN)
לואיוויל - אריזונה (שבת, 1:00)
אוקלהומה - סירקיוז (שבת, 1:25, ישיר ב-METV)
מישיגן סטייט - קנזס (שבת, 3:35)
צפון קרוליינה - גונזאגה (שבת, 3:55)

אזור המערב התיכון

לואיוויל (1) - סיינה (9) 72:79

הקארדינלס פתחו את המשחק היטב ובנו לעצמם יתרון של 14 נקודות במחצית הראשונה, אבל סיינה הנחושה לא ויתרה, וריצה מטורפת של 0:14 העלתה אותה ליתרון 59:63 עשר דקות לסיום. לואיוויל הגיבה בהקשחת ההגנה המעולה שלה והחזרת היתרון, מה שלא שבר את הקדושים מאולבני, ששרדו קרב בן שתי הארכות מול אוהיו סטייט בסיבוב הראשון, והמשיכו לחלום עד הדקה האחרונה. אז נכנס לפעולה טרנס וויליאמס הנפלא, שקבר שלשת מומנטום, קטף ריבאונד קריטי ומיהר לשחרר אסיסט לאורך כל המשחק לארל קלארק שמצא את עצמו פנוי לדאנק שהחזיר את סיינה למציאות. וויליאמס סיים עם 24 נקודות ו-15 ריבאונדים, אדווין יוביליס קלע 24 לסיינה.

מישיגן סטייט (2) - יו.אס.סי (10) 69:74

מלחמת ספרטה-טרויה הייתה צמודה ואיכותית, עם גיבור בלתי צפוי (טראביס וולטון, שחקן ההגנה של השנה בביג 10 שהתפוצץ עם שיא קריירה של 18 נקודות), גיבור טראגי (טאג' גיבסון, שהסתבך בבעיית עבירות וסיים עם שלוש נקודות בלבד), והרבה מאוד ספרטנים חוגגים בסיום, אולי בדרכם לפיינל פור שייערך קרוב אליהם בדטרויט. הטרויאנים, שהבטיחו את מקומם בריקוד הגדול בשנייה האחרונה כשזכו בטורניר הפאק 10, התקשו ללא הביג מן המצוין שלהם ולא הצליחו לעצור את וולטון ואת קיילין לוקאס המסחרר (10 נקודות ושבעה אסיסטים). דוויט לואיס קלע 19 ל-USC, הפרשמן דמאר דרוזאן, המועמד להפוך לבחירת לוטרי בדראפט הקרוב, קלע 18.

קזנס (3) - דייטון (11) 43:60

דייטון הקטנה עשתה את שלה כשהדיחה את ווסט וירג'יניה בסיבוב הראשון, והמפגש מול האלופה היה קצת גדול עליה. קנזס, שחידשה את פניה לחלוטין מאז האליפות אשתקד, זכתה לרקוד גם בשבוע הבא בזכות תצוגת שיא של קול אולדריג'. הסנטר הגמלוני שהיה בסך הכל שחקן ספסל זניח בעונה שעברה, רשם טריפל דאבל עצום של 13 נקודות, 20 ריבאונדים ו-10 חסימות, הפך לשחקן הראשון שרושם טריפל דאבל בטורניר המכללות מאז דווין וויד ב-2003, והיה רחוק חסימה אחת משיא החסימות בטורניר, בו מחזיק שאקיל אוניל. שרון קולינס סייע לאיש הגדול עם 25 נקודות, כריס רייט ומיקי פרי קלעו 10 כל אחד לפלאיירס.

אריזונה (12) - קליבלנד סטייט (13) 57:71

לאריזונה אולי לא הגיע להעפיל לטורניר, אבל את ההזדמנות שהיא קיבלה היא לקחה בשתי ידיים. קליבלנד סטייט בנתה על עוד הפתעה אחרי שניפנפה את ווייק פורסט בסיבוב הראשון, אבל לא מצאה תשובה ליתרון האיכותי של הווילדקאטס, ששמרו על פער קטן ובטוח לכל אורך המשחק. ניק וייז שוב הוביל את אריזונה עם 21 נקודות, ג'ורדן היל וצ'ייס באדינגר עזרו לו עם 16 ו-15 נקודות בהתאמה.

אזור המזרח

פיטסבורג (1) - אוקלהומה סטייט (8) 76:84

הדבר האחרון שפיטסבורג הייתה צריכה אחרי הצרות שעשתה לה מזרח טנסי סטייט בסיבוב הראשון הוא עוד מותחן, אבל אוקלהומה סטייט הביטה לפנתרים בלבן של העיניים מן הפתיחה, נשארה בתמונה גם כשהיה נדמה שהנה פיט בורחת, והובילה 71:72 מסל של ביירון איטון המצוין (15 נקודות, 10 אסיסטים) שלוש דקות לסיום.

סם יאנג היה האיש שהציל את העונה של פיטסבורג עם משחק ענק של 32 נקודות, ולבאנס פילדס (13 נקודות ותשעה אסיסטים) עזר לו עם כמה מהלכי קלאץ', לפני שדוואן בלייר (שהיה בינוני עם 10 נקודות ו-12 קרשים) לקח את הריבאונד של המשחק 40 שניות לסיום וסגר עניין.

קסבייר (4) - וויסקונסין (12) 49:60

אחרי הניצחון המרשים על פלורידה סטייט גררה וויסקונסין גם את קסבייר החזקה למשחק האיטי והקשוח הכל כך אהוב עליה, אבל בהתקפה היא פשוט לא הצליחה לשים את הכדור בסל (16 מ-56 מהשדה בסך הכל), והמוסקיטרים ברחו בעשר הדקות האחרונות ועלו למפגש מול פיטסבורג, שנראית כאמור פגיעה בהחלט. בי ג'יי ריימונד קלע 15 לקסבייר, מרכוס לנדרי הוביל את הבאדג'רס עם 18.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אזור המערב

מיזורי (3) - מרקט (6) 79:83

הקאמבק המפתיע של דומיניק ג'יימס, כוכב מרקט שנפצע לפני כחודש והיה צפוי להחמיץ את כל הטורניר, לא נשא פרי וג'יימס סיים ללא נקודות. אבל גם בלעדיו הצליחו הגולדן איגלס למחוק פיגור של 16 נקודות ולמתוח את אלופי טורניר הביג 12 עד הקצה. ג'רל מקניל (30 נקודות) ו-ווסלי מת'יוס (24 נקודות) הנהיגו את המהפך, וכשג'יי טי טיילר ממיזורי נשלח לקו 5.5 שניות לסיום התוצאה הייתה שוויון 79:79, ואז הדרמה רק החלה.

טיילר, שנפצע במהלך העבירה שבוצעה עליו, הוחלף על ידי קים אינגליש, והפרשמן חסר הניסיון עמד בלחץ וקבר את שתי זריקות העונשין שלו. מרקט ניסתה להגיב מיד מהעבר השני, אבל לזאר הייווד, שהוציא את הכדור מתחת לסל, דרך על הקו, ומיזו זכתה בכדור. ליאו ליונס (18 נקודות) קלע עוד שתיים מהקו, והטייגרס חגגו העפלה לשלב הבא שם מחכה להם ממפיס.

אזור הדרום

סירקיוז (3) - אריזונה סטייט (6) 67:78

הכישרון של סירקיוז מתחיל להתחבר בתקופה הכי טובה של העונה מבחינת ג'ים בייהם, שקיבל משחקניו את הניצחון ה-799 בקריירה שלו ומפגש קשה במיוחד מול אוקלהומה של בלייק גריפין בסוויט סיקסטין. האזורית המפורסמת של הכתומים בילבלה את אריזונה סטייט לחלוטין, והסאן דבילס התקשו להגיע לזריקות נוחות ופיגרו לכל אורך המשחק. ג'יימס הארדן שוב קילקל לעצמו את מניות הדראפט עם עוד יום חלש (10 נקודות, 2 מ-10 מהשדה), ומהעבר השני דאג אריק דיוונדורף הבלתי נלאה (21 נקודות) להבטיח את הניצחון עם שתי שלשות קריטיות בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully