וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: אירלנד זכתה בשש האומות

21.3.2009 / 21:41

דרופ גול של רונאן או'גארה בדקה ה-78 העניק לאירים ניצחון 15:17 בקרדיף על ווילס, זכיה בטורניר וגרנד סלאם ראשון לאחר 61 שנה

זו לא הייתה סתם זכיה, זו הייתה זכיה בסטייל. אירלנד, שהגיעה לקרדיף עם מטרה לצאת בשלום ולקחת את טורניר שש האומות, עשתה את זה בגדול. האירים יכלו להרשות לעצמם להפסיד, אבל דרופ גול של רונאן או'גארה בדקה ה-78 העניק להם ניצחון ענק 15:17 על ווילס, ולא רק טורניר מושלם, אלא גרנד סלאם (ניצחון על כל נבחרות האי הבריטי) ראשון לאחר 61 שנה.

ווילס, האלופה היוצאת, הייתה צריכה ניצחון בהפרש של 13 נקודות ומעלה, אבל שני מחדלים הגנתיים בפתיחת המחצית השניה גרמו לטרייז של אירלנד, שעם ההמרות העלו ל-8 נקודות יתרון. כשהיא צריכה 21 נקודות ללא מענה, כל שיכלה האלופה היוצאת לעשות הוא להמשיך לשחק במטרה להשיג לפחות ניצחון יוקרתי, משימה שגם היא לא צלחה בידה.

את 40 הדקות הראשונות עברו הוולשים לפי התוכנית, כשירדו להפסקה ביתרון 0:6 בעקבות שתי בעיטות עונשין של ריאן ג'ונס. הדקות הראשונות של המחצית השניה היו קטסטרופליות והכריעו, למעשה, את זהות האלופה. בדקה ה-45 חדר בריאן או'דריסקול את מערך ההגנה של ווילס, ועם המרה של רונאן או'גארה העלו את האירים ליתרון - 6:7. שתי דקות בלבד חלפו, וטומי בואו ניצל מחדל של ההגנה הוולשית, במיוחד של גאבין הנסון, וחדר פנימה. או'גארה המיר - 6:14, בור שקשה לצאת ממנו.

אבל הוולשים לא ויתרו וחזרו מהר עם עוד שתי בעיטות עונשין מדוייקות של ג'ונס - 12:14. המשחק התקדם וככל שנקפו הדקות, היה ברור שווילס לא תצליח להגיע לרף 13 הנקודות. כל שנותר היה לנצח, ובדקה ה-75 הגיעה ההזדמנות עם דרופ גול של ג'ונס, שקבע 14:15. אלא שאו'גארה לא היה מוכן לוותר על ההיסטוריה, ועם דרופ גול משלו קבע 15:17 והעניק לאירים לא רק זכיה, אלא טורניר בו סיימו בלתי מנוצחים ועם גראנד סלאם. כבוד.

במשחקים המוקדמים וחסרי המשמעות (מעבר לדירוג הסופי) ניצחה אנגליה בטוויקנהאם את סקוטלנד 12:26. צרפת הביסה ברומא את איטליה 8:50.

הטבלה הסופית:

1. אירלנד 10 נקודות
2. אנגליה 6 נקודות
3. צרפת 6 נקודות
4. ווילס 6 נקודות
5. סקוטלנד 2 נקודות
6. איטליה 0 נקודות

  • עוד באותו נושא:
  • שש האומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully