וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר המכללות: המטח שהציל את ממפיס

20.3.2009 / 6:24

הטייגרס נמלטו מהדחה סנסציונית ע"י CS נורת'רידג' בסיבוב הראשון בזכות עשר שלשות של רוברט סאלי האלמוני. צפון קרוליינה וקונטיקט טיילו

טורניר המכללות יצא הערב (חמישי) לדרך, וכבר במשחק שפתח את החגיגה השנתית של מארץ' מאדנס גילינו שסיפורי סינדרלה לא חייבים להגיע מצד האנדרדוג. ממפיס, המדורגת שנייה באזור המערב ואחת הפייבוריטיות לזכייה בטורניר, פיגרה לקראת סיום משחקה בסיבוב הראשון מול CS נורת'רידג' הקטנטנה, אבל הצליחה בסופו של דבר לשרוד ולנצח הודות ליום קליעות מטורף של רוברט סאלי, שחקן ספסל אלמוני בעל ממוצע עונתי של 4.5 נקודות למשחק ושיא קריירה של 13 נקודות, שהתפוצץ עם עשר שלשות בדרך ל-35 נקודות והפך לגיבור של יום המשחקים הראשון בטורניר.

לאחר מכן דילגו שתי פייבוריטיות אחרות, צפון קרוליינה וקונטיקט, לסיבוב השני בלי יותר מדי בעיות עם ניצחונות קלילים על רדפורד וצ'אטנוגה בהתאמה. גם אוקלהומה ודיוק לא הסתבכו במשחקן הראשון, לעומת וילאנובה ו-UCLA שכבר ראו את עצמן בחוץ אבל הצליחו לשרוד ולעלות. על ההפתעה של הלילה הייתה חתומה ווסטרן קנטאקי, המדורגת 12 באזור הדרום, שהעיפה את אילינוי המדורגת חמישית, וגם מרילנד ומישיגן לא התחשבו בדירוג שלהן ועלו על חשבון יריבות עדיפות.

בהמשך הלילה (בין חמישי לשישי) הושלמו 16 המשחקים הראשונים בסיבוב הראשון, והחל מהערב ואל תוך הלילה שבין שישי לשבת ישוחקו יתר 16 המשחקים בסיבוב הראשון, כשבר במוצ"ש ייפתח הסיבוב השני.

אזור המערב

ממפיס (2) - CS נורת'רידג' (15) 70:81

בממפיס רטנו השבוע על כך שלמרות רצף 25 הניצחונות שלהם הם עדיין לא זכו למעמד של מדורגת ראשונה באזור, אבל על הפרקט הם הוכיחו בדיוק את ההיפך והתקשו מאוד מול המטאדורים הבינוניים, שנשארו קרובים לאורך כל המחצית הראשונה וברחו ליתרון מדהים של 56:62 עשר דקות לסיום. אבל הערב הזה היה שייך כאמור לרוברט סאלי, הסופמור מקצה הספסל שקבר 10 מתוך 15 הניסיונות שלו מחוץ לקשת, ונתן לטייגרס מספיק אוויר כדי ללחוץ מחדש על הדוושה בסיום, כשאנטוניו אנדרסון הוביל ריצה של 0:9 שסגרה את הסיפור.

קונטיקט (1) - צ'אטנוגה (16) 47:103

יוקון נאלצה להסתדר ללא מאמנה המעוטר ג'ים קלהון, שחש ברע ואושפז להשגחה בבית חולים, וצ'אטנוגה הקטנה ניצלה את הבלבול של ההאסקיז חסרי המאמן לחמש דקות בדיוק בהן שמרה על משחק צמוד, לפני שהבליץ הגיע, והמשחק הפך לחד צדדי ביותר של הטורניר עד כה. סטנלי רובינסון היה מצוין עם 24 נקודות, האשים ת'אביט הוסיף 20 נקודות ו-13 ריבאונדים ואיי ג'יי פרייס תרם 20 משלו.

מרילנד (10) - קליפורניה (7) 71:84

האתגר הבא של ממפיס יהיה לנסות לעצור את מרילנד הלוהטת, שסיימה את העונה במומנטום מצוין והגיעה חדה גם לטורניר. ההגנה של הטראפינס עצרה את קליפורניה, קבוצת השלשות הטובה במכללות, ועל הצד ההתקפי היה אחראי כמו תמיד הרכז המשובח גריביס ואסקז עם 27 נקודות. ת'יאו רוברטסון הוביל את הקבוצה של מייק מונטגומרי עם 22 נקודות.

טקסס איי.&.אם (9) - בריגהאם יאנג (8) 66:79

בריגהאם יאנג הודחה בסיבוב הראשון של הטורניר בשש ההופעות האחרונות שלה בריקוד הגדול, כולל על ידי טקסס A&M בשנה שעברה, וגם הפעם התסריט לא היה שונה. בריאן דייויס (21 נקודות) הוליך את האגיס לפער דו ספרתי כבר בשלב מוקדם והטקסנים שמרו עליו ללא קושי, וזכו בכבוד המפוקפק לפגוש את קונטיקט בשלב הבא.

פרדו (5) - צפון איווה (12) 56:61

אלופת טורניר הביג 10 הטרייה לא התכוונה לתת לאף סינדרלה לחגוג על חשבונה והוליכה בביטחה לכל אורך המשחק, אבל במרץ כמו במרץ, צפון איווה חזרה לקראת הסיום ושלשה משוגעת של קרווין דנהאם צימקה ל-54:56 בלבד לבוילמייקרס 17 שניות לסיום. למזלה של פרדו, כריס קרמר הגיב בשתי קליעות קלאץ' מהקו מהעבר השני והפנתרים נותרו רק עם המחמאות. א'טוואן מור וג'וואן ג'ונסון הובילו את המנצחים עם 17 ו-14 נקודות בהתאמה.

וושינגטון (4) - מיסיסיפי סטייט (13) 58:71

מיסיסיפי סטייט השתחלה לטורניר ברגע האחרון בזכות זכייה בטורניר ה-SEC, אבל לא זכתה לרקוד יותר ממשחק אחד. וושינגטון סבלה מיום חלש של כוכביה אבל נעזרה בשיא עונתי של 23 נקודות של קווינסי פונדקסטר ועלתה בקלות לסיבוב השני.

אזור הדרום

צפון קרוליינה (1) - רדפורד (16) 58:101

מאמן צפון קרוליינה רוי וויליאמס העדיף לאפשר לרכז הפצוע טיי לאוסון עוד יום של מנוחה, וחבריו הסתדרו בקלות בלעדיו מול רדפורד החלשה, שעוד הצליחה לשמור על פיגור סביר של 15-20 נקודות עד ההפסקה, אבל נמחצה לחלוטין כצפוי בהמשך. טיילר הנסברו, שהיה זקוק לעוד שלוש נקודות כדי להפוך למלך הסלים של ה-ACC בכל הזמנים ולשבור את שיאו של ג'יי ג'יי רדיק, עשה זאת כבר בפתיחה והמשיך לערב סולידי של 22 נקודות (12 מ-12 מהקו), כשווין אלינגטון משמש כמוציא העיקרי לפועל עם 25 נקודות.

אוקלהומה (2) - מורגן סטייט (15) 64:82

הסונרס עשו לעצמם חיים קלים עם יתרון גדול בשלב מוקדם, ולא נלחצו גם כשבלייק גריפין נזרק לפרקט בעבירה גסה במחצית השנייה. המועמד לבחירה הראשונה בדראפט הקרוב התאושש וסיים עם 28 נקודות (11 מ-12 מהשדה) ו-13 ריבאונדים, אחיו טיילור עזר לו עם 18 נקודות (7 מ-8 מהשדה).

ווסטרן קנטאקי (12) - אילינוי (5) 72:76

כאן קיבלנו את הסינדרלה הראשונה של הטורניר, ועוד סינדרלה עם ניסיון. ווסטרן קנטאקי, שהדהימה בשנה שעברה עם העפלה לסוויט סיקסטין, לא ספרה את אילינוי וברחה ליתרון 17 נקודות. אבל מהי סנסציה בלי דרמה, והקאמבק של הפייטינג איליניי הגיע בסיום, אבל לא הספיק כדי למנוע הדחה מוקדמת. סטפון פטיגרו קלע 17 להילטופרס, טרנט מיצ'ם הוביל את המפסידים עם 24.

מישיגן (10) - קלמזון (7) 59:62

מישיגן סוף סוף חזרה לטורניר המכללות אחרי היעדרות בת 11 שנים, ועשתה זאת בסטייל עם ניצחון מרשים על קלמזון האיכותית, הודות ל-23 נקודות של מני האריס. כעת ינסו הוולברינס, שכבר הפתיעו השנה את דיוק ואת UCLA, להפיל ברשתם גם את אוקלהומה.

לואיזיאנה סטייט (8) - באטלר (9) 71:75

LSU ובאטלר נאבקו על הזכות לנסות להפתיע את צפון קרוליינה בשלב הבא (או לחילופין להיות שק החבטות הבא של הטאר הילס), ובסיום הייתה זו אלופת ה-SEC שחגגה ניצחון, למרות שכמעט ושמטה יתרון מוקדם של 13 נקודות ונגררה למשחק צמוד בדקות האחרונות. מרכוס ת'ורנטון הפגיז 30 נקודות למנצחים, מאט הווארד הוביל את באטלר עם 22.

גונזאגה (4) - אקרון (13) 64:77

הזאגס ירקו דם במשך 30 דקות כדי להימנע מהפסד לא מתוכנן, והצליחו להכריע את המשחק עם ריצה מאוחרת בראשות ג'וש הייטבלט (22 נקודות), שקילקלה מפגש קטנטנות אפשרי בסיבוב השני בין אקרון לווסטרן קנטאקי.

אזור המזרח

דיוק (2) - בינגהאמטון (15) 62:86

למודי סבל מההדחות המוקדמות שלהם בשנה שעברה (בסיבוב השני) ולפני שנתיים (בסיבוב הראשון), השדים הכחולים לא הסתבכו מול בינגהאמטון הנחותה למרות יום קליעות לא מזהיר. ג'ון שייר הוביל את החבורה של מייק ששבסקי עם 15 נקודות, לאנס תומאס הוסיף 14 וג'ראלד הנדסון ונולאן סמית' תרמו 13 כל אחד. די ג'יי ריברה קלע 20 לברקאטס.

וילאנובה (3) - אמריקן (14) 67:80

התוצאה הסופית לא מלמדת על המשחק שהתפתח, במהלכו נקלעה וילאנובה, שרבים הצביעו עליה כסוס השחור של הטורניר וכמועמדת לפיינל פור, לפיגור של 14 נקודות במחצית השנייה, לפני שריצת 2:19 הצילה את הוויילדקאטס ממבוכה. דאנטה קאנינגהאם ודווין אנדרסון קלעו 25 כל אחד לנובה, גאריסון קאר סיים עם 22 אצל האיגלס.

יו.סי.אל.איי (6) - וירג'יניה קומונוולת' (13) 64:65

העונה הנוראית של UCLA כמעט הגיעה לסיום כשאריק מיינור מ-VCU עלה לזריקת ניצחון עם הבאזר, אבל הסיניור הנהדר שניצח לפני שנתיים באותו שלב את דיוק בסל בשנייה האחרונה החטיא, והברוינס שרדו את המשוכה הקשה וסידרו לעצמם מפגש מול וילאנובה בסיבוב השני. ג'וש שיפ הוביל חמישה שחקנים ב-UCLA שקלעו בדאבל פיגרס עם 16 נקודות, מיינור סיים את קריירת המכללות שלו עם 21 נקודות, שבעה אסיסטים ושישה ריבאונדים.

טקסס (7) - מינסוטה (10) 62:76

אחרי עונה של עליות וירידות טקסס המוכשרת נראית מוכנה לעשות קצת רעש בטורניר, ומינסוטה של טאבי סמית' הייתה הראשונה לגלות זאת, כשאחרי מחצית ראשונה צמודה הלונגהורנס ברחו בעזרת הצליפות של איי ג'יי אברהמס (26 נקודות) ולא הביטו לאחור, בצורה שצריכה להדאיג את יריבתה הבאה, דיוק.

עדכון ראשון 19.3 22:10
עדכון אחרון 20.3 6:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully