וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמעון חלש, פדרמן הכל במכבי"

18.3.2009 / 16:26

היום (חמישי) תתפרסם בוואלה! ספורט כתבת תחקיר מקיפה בת שני חלקים על דייויד פדרמן, האיש ששינה ועיצב את מכבי תל אביב החדשה. הנה טעימה קטנה

על אף שלאורך השנים חלפו במכבי תל אביב בעלים וחברי הנהלה לא מעטים, שמעון מזרחי הוא עדיין הפנים של המועדון. כשמכבי תל אביב מצליחה – וזה לא קרה מזמן – הקרדיט הולך ליו"ר הנצחי, וכשמתברר שהיא לא תעפיל לרבע גמר היורוליג, מזרחי הוא הראשון שעולה לשידור בערוצי הטלוויזיה ומגיב.

אלא שהאיש החזק באמת במכבי תל אביב החדשה הוא דייויד פדרמן. ברבות השנים הוא הפך לאיש על פיו יישק דבר, ורוחו עיצבה לא מעט מהשינויים שעברו על המועדון. יש הסבורים כי כמה מהשינויים הללו הובילו לכך שמכבי נמצאת באחת התקופות הקשות בתולדותיה. מחר (חמישי) בצהריים נפרסם כתבת תחקיר מקיפה על פועלו של האיש ועל השינויים שהכניס בקבוצה של המדינה, מימיו הראשונים ועד לתקופה בה השתלט על עמדות הכוח במועדון.

"עוד לפני שהגעתי למכבי", מתאר בכתבה מוטי דניאל, "אני זוכר דברים שאמר לי מוישל'ה ויינקרנץ עליו. הוא שאל אותי על פדרמן, ואני לא ידעתי מי זה. כמו אתמול אני זוכר איך מוישל'ה ניגש אלי באימון הנבחרת ואמר לי 'איך אתה לא יודע מי זה? פדרמן זה ההוא שהולך מאחורי השחקנים עם הפנקס הקטן ורושם כל הזמן. מה שהוא רושם, זה מה שיש. הוא מנהל את מכבי, לא שמעון ולא אף אחד אחר'. וזה סיפור מאמצע שנות ה-80'".

ציון נתן, חשב מכבי תל אביב בשנים 1979-2008, מספר בכתבה על נסיבות עזיבתו: "לפני שעזבתי דיוויד אמר לי: 'אתה לא איש שלי, ובגלל זה אני נאלץ להיפרד ממך'. ואני שם כבר כמעט שלושים שנה. איך שמעון נתן לזה יד? ככה, כי הוא בן-אדם חלש. דיוויד פדרמן הוא היום הכל במכבי תל אביב".

מאיר שני, מנהל עלית תעשיות לשעבר, וחבר דירקטוריון מכבי תל אביב בעבר מטעם חברת שטראוס-עלית, מספר בכתבה: "לדיוויד יש המון צדדים יפהפיים, אבל אין ספק שעם כל הקסם והשארם שלו, איך בדיוק עובדים בשותפות זה נושא בעייתי אצלו".

אריה ברנוביץ', גזבר מכבי תל אביב לשעבר, מדבר על התרומה של פדרמן והתלות של המועדון בו: "אם דיוויד לא היה הספונסר שלנו בעלית, אני לא יודע אם היינו קיימים בכלל. כשדיוויד היה הספונסר הוא עזר למכבי הרבה מאוד. כגזבר, אני יכול לומר לך שבכל פעם שבאתי לעלית עם בעיה של כסף, הייתי מיד נענה. ואת זה גם בית דין לא יכול לקחת ממנו".

גם אביב בושינסקי רואה בסגנון עבודתו של פדרמן יתרון ולא חיסרון: "יש כאלה שמתעניינים יותר או פחות במועדון, יש כאלו שחושבים שהם היו צריכים להיות מעורבים יותר, אבל מבחינתי פדרמן מתפקד כמו הבנק שלנו, או אולי כמו יועץ ההשקעות שלנו. רוצה לדבר איתו, תדבר. לא רוצה לדבר איתו, אל תדבר. הוא לא מתערב בכוח".

הפרופיל המלא, בשני חלקים, מחר בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully