וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תשכחו מה היה בקיץ האחרון

למרות חוסר ודאות כלכלית וחיזוק שכלל את פליטי הפועל כפ”ס, הפועל ת”א רצה בצמרת הגבוהה. אלא שעכשיו הבעיות בסגל שבו לרדוף אותה

עם השריקה של מאיר לוי למחצית אתמול (שני) באצטדיון טדי, מצא את עצמו מאמן הפועל תל אביב, אלי גוטמן, בבעיה. קבוצתו הייתה בפיגור 2:0 נגד בית"ר ירושלים, אבל למרות שהוא לא היה מרוצה מתפקודם של מספר שחקנים, מבט קצר על הספסל לימד אותו שהוא יתקשה למצוא מחליפים ראויים.

בלית ברירה חרג גוטמן ממנהגו, ויתר על מרכז המגרש ובחר לשחק בכדורים ארוכים לעבר סוללת החלוצים הלא מנוסים שהכניס. ויקטור מרעי הצעיר צימק ל-2:1, אבל הפועל תל אביב לא הצליחה להשוות והיעדרותם של שחקני מפתח כשי אבוטבול, ביברס נאתכו וסמואל יבואה חשפה את הסגל הקצר של הקבוצה.

"אף אחד לא רצה להפסיד אתמול. קיבלנו מכה קשה עם הפציעות של שי וביברס והסגל שלנו לא מנוסה. חשוב שהוותיקים, כמו באדיר, יקחו יותר על עצמם יותר כדי שנוכל להמשיך להיאבק על האליפות", אמר שחקן בקבוצה, שהגיב לתגובה הנזעמת של הקפטן, שצעק על חבריו לקבוצה: "איך אתם משחקים?".

יוני: ניקוי אורוות והפועל כפ"ס

הסגל הקצר שנחשף כבר במשחק הגביע נגד מכבי חיפה, נבנה לפני תחילת העונה תחת לא מעט נסיבות שמנעו מהקבוצה להתחזק כראוי. בקיץ האחרון נראה המועדון האדום היה על סף קריסה כלכלית. סמי סגול, הספונסר שהחזיק את המועדון בשנים האחרונות, החליט לוותר על הפרסום ונטש את וולפסון ובאותה עת התעוררה השאלה אם מוני הראל יעזוב גם הוא.

עם או בלי ודאות כלכלית, דווקא באותו זמן היה זה אלי גוטמן שהצהיר: "אני נשאר פה. לא משנה לי מה יהיה". המאמן שאצלו כל מהלך מתכונן, נשאר עם סגל דליל שהיווה תוצאה של חוסר ודאות פיננסית ובהמשך בנה יש מאין. מרבית השחקנים שהחזיקו בחוזים גבוהים התבקשו לקצץ במשכורותיהם ושחקנים כמו ברוך דגו וטל חן נחתכו. יש הטוענים שהשחרור של השניים האחרונים הגיע כחלק מהרצון של גוטמן לערוך ניקיון אורוות בקבוצה ולהוציא ממנה שחקנים שסומנו כמדליפים ומתסיסים נגד חבריהם בכלי התקשורת, גם במחיר של דילול הסגל.

לקראת סוף יוני הצהיר הראל כי הוא נשאר בקבוצה וכבר אחרי יומיים נוספו לסגל של גוטמן סמואל יבואה ודגלאס דה סילבה, אחרי כשבועיים נחת גם בן לוז, אבל השלושה הללו הגיעו מהפועל כפר סבא שזה עתה ירדה ליגה ובוודאי לא סומנו ככאלו שיוכלו להצעיד קבוצה גדולה לצמרת הגבוהה. בהמשך צורפו גם מהראן לאלה ואביחי ידין, אבל הרכש המשמעותי היחיד שסומן אז היה זה של גילי ורמוט, שחזר מבלגיה. לאור הסגל הלא ממש נוצץ, כשהאדומים יצאו למחנה האימונים לקראת השתתפותם במוקדמות גביע אופ"א, אף אחד בקבוצה לא העיז לעלות את צמד המילים "מאבק אליפות".

ינואר: רצו אבידור, הסתפקו בבן בסט

אז איך הפועל תל אביב בכל זאת השתחלה למאבק הצמרת? למרות הסגל הבינוני על הנייר, אלי גוטמן התעקש להנחיל לשחקניו את העקרונות שלו והצעיד את הקבוצה לניצחונות בזכות צורת המשחק עליה לא ויתר.

על העקשנות של גוטמן להוציא את המירב משחקניו ניתן ללמוד מאחד מאימוניה הראשונים של הקבוצה בקיץ האחרון. דגלאס דה סילבה הגיע לוולפסון כשחקן כשרוני, חזק ואתלטי, אבל גם ככזה שלוקה בהבנה הטקטית של המשחק. באחד מהאימונים הראשונים של הברזילאי באדום דאג גוטמן לעצור את התרגול עשרות פעמים רק כדי להסביר לשחקן הרכש את המוטל עליו, מה הוא מצפה ממנו וכיצד ליישר קו עם שאר החוליה האחורית.

לשחקנים האדומים לקחו כמה מחזורים עד שהפנימו את שיטותיו של גוטמן, אבל כשזה קרה הם החלו לפרוח בליגה ולפגרת החורף הקצרה יצאה הקבוצה עם הרבה תיאבון. התברגותה של הקבוצה בצמרת הגבוהה הביאה את גוטמן לבקש מראשי הקבוצה לחזק את הקבוצה, כשמי שסומן כמטרה העיקרית היה חלוץ עירוני קרית שמונה, יובל אבידור. אלא שאיזי שרצקי הטיל וטו על שחרורו של החלוץ הצעיר ובעיות כלכליות מנעו אפשרות לבצע רכש. בלית ברירה הסתפק גוטמן בהגעתו של עדן בן בסט, שהגיע בתמורה לעידן סרור ודני בונדר שעשו את הדרך לקרית שמונה.

למרות זאת, הקבוצה המשיכה לרוץ בצמרת, אבל אז הגיעה הפציעה של שי אבוטבול ואחריה זו של ביברס נאתכו. ההיעדרות של סמואל יבואה, שהתווספה לזו של שני הקשרים, כבר חשפה כמה פגיע וקצר הסגל של הקבוצה. ההיעדרות של האחרון העלתה את מפלס העצבים בוולפסון לרמה שלא הכירו העונה ולא לחינם ביקש מוני הראל לדברן את השחקנים לפני המשחק אמש בטדי.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

מרץ: בלי מרכז קישור

יבואה אמור להגיע לארץ מחר (רביעי) ולעמוד בפני ועדת משמעת ובהפועל עדיין שוקלים כיצד לנהוג עם החלוץ הגנאי. בקבוצה מבינים ומסכימים עם העובדה שהוא היה צריך לנסוע להלווית אימו, אך מרגישים שהוא ניצל את המועדון כשידע מראש כי שהותו בגאנה תיקח יותר משלושה ימים. כרגע, בקבוצה לא מתכוונים להשהות אותו מפעילות אבל הוא צפוי לספוג קנס כספי גבוה. יבואה, אגב, כנראה ימריא בחזרה לגאנה בסוף החודש ויצטרף בסגל של נבחרתו למשחק מול בנין, אלא אם כן הפועל תעמוד בדרכו.

אלא שבמיני פרשה של החלוץ לא נגמרות הצרות של הקבוצה והחסרונות של נאתכו ואבוטבול מהמשחק בטדי ומזה הקרוב נגד בני יהודה בשבת, עדיין מעיקים. עומרי קנדה אכזב אתמול פעם נוספת וזו, ביחד עם היכולת הלא טובה של אביחי ידין בחלק ההתקפי אתמול, הביאו את גוטמן לעסוק בעיקר בפתרונות. אחד מהם הוא האפשרות לתפקד נגד בני יהודה את דימיטאר טלקיסקי כקשר במרכז המגרש, או על חשבון ידין או על חשבון קנדה, כשבמקרה כזה האחרון יחזור לספסל.

בכל מקרה, בהפועל תל אביב קיים חשש מסוים מהמפגש נגד בני יהודה בשבת ויודעים שהפסד נוסף עשוי לגרור משבר ואת יציאתה של הקבוצה ממאבק האליפות. בקבוצה מרוצים מפגרת הנבחרת בעוד כשבוע וחצי, שלאחריה צפוי ביברס נאתכו לחזור לפעילות.

בהפועל תל אביב יש גם כאלו שכבר חושבים על העונה הבאה וכרגע נראה שחתימתו של גוטמן על חוזה לעונה נוספת איננה מוטלת בספק. הבעיה היחידה שמסתמנת ככזו שתעכב את החתימה היא שהבעלות עדיין לא עברה בשלמותה למוני הראל.

דבר אחד בטוח - אחרי השבוע הזה הבינו בוולפסון שאם זכייה באליפות תסומן כמטרה בעונה הבאה, מי שיהיה צריך להיות אמון על התכנון יצטרך לעבוד בתיאום מלא ומדויק עם אלי גוטמן. "זה מה שקורה כשבניית הסגל היתה כטלאי על טלאי", אומר היום גורם בכיר במועדון. "אף אחד לא ציפה מאיתנו לעונה כזו. עכשיו, כשהתיאבון נפתח, נעשה הכל בכדי להיאבק עד הסוף על האליפות. בעונה הבאה הדברים יראו אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully