וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש האומות: אירלנד ו-ווילס מוכנות להכרעה

רועי פרידמן

15.3.2009 / 0:44

השתיים ניצחו במשחקיהן, וקבעו כי ההכרעה תיפול בעוד שבועיים. האירים גברו על סקוטלנד 15:22, ווילס הכניעה את איטליה 15:20

נבחרת אירלנד נותרה בלתי מנוצחת בטורניר שש האומות בראגבי, לאחר שגברה על סקוטלנד במאריפילד, אדינבורו 15:22(12:9). האירים ממשיכים במסע שלהם לזכייה ראשונה שלהם בטורניר מאז 1984, וגראנד סלאם ראשון מאז 1948 (היחידי שלהם אי פעם), אחרי ניצחון במשחק חוץ נגד סקוטלנד המשתפרת. הסקוטים פתחו חזק את המשחק, ואחרי שההגנה האירית עצרה טריי כמעט בטוח של סיימון דניאלי, עלו ליתרון ראשון מעונשין של כריס פטרסון בדקה השביעית. רונאן או'גארה השווה שתי דקות אח"כ, אבל ההתקפה הסקוטית הצליחה לגרום לעבירות נוספות, שפטרסון ניצל לעוד 6 נקודות עד הדקה ה-20. פטרסון ואו'גארה הוסיפו בעיטות עונשין נוספות, לפני שתום אוונס ניצל נמנום של ההגנה האורחת וכמעט הבקיע טריי מוצדק ממש על המחצית. ההגנה האירית התעוררה בזמן.

שתי הקבוצות המשיכו בלחץ גם במחצית השנייה, עד שבדקה ה-51 הגיע הרגע של המשחק. בעקבות הוצאת חוץ מצד שמאל, קיבל פיטר סטרינגר את הכדור ומצא חור בהגנה הסקוטית. קרוב לקו השער הוא מצא מאחוריו את ג'יימי היסליפ המחליף, שנכנס פנימה ועם המרה של או'גארה קבעו 12:16 ויתרון ראשון לאורחים. או'גארה פתח את המשחק לגמרי עם שער שדה חמש דקות מאוחר יותר, ועונשין נוסף שלו ושל פטרסון קבעו את תוצאת המשחק. 17 הנקודות של או'גארה במשחק העלו את מאזנו ל-492 בטורניר 6 האומות, כשהוא עובר את ג'וני ווילקינסון עם 479.

"ניצחנו, וזה מה שחשוב", אמר לאחר המשחק דקלן קידני, מאמן אירלנד. "אנחנו לא חושבים על הגרנד סלאם, אלא על המשחק נגד ווילס בשבוע הבא". המאמן המקומי פרנק האדן היה מאוכזב, כשטען שהקבוצה שלו הייתה צריכה לנצח את המשחק. "האירים גמרו אותנו במחצית השנייה, וזה אחד הדברים שהם עושים הכי טוב".

צוברי הנקודות לאירלנד:

טריי: ג'יימי היסליפ
המרה : רונאן או'גארה
עונשין: או'גארה 4
שער שדה: או'גארה

סקוטלנד:

עונשין: כריס פטרסון 5

ווילס לא מוותרת על התואר

ווילס עברה בקושי את איטליה עם 15:20 (9:7) בסטאדיו פלאמינו ברומא. מהאורחים ציפו לניצחון גבוה על המארחים, שספגו 100 נקודות ו-12 טרייז עד למשחק הזה, אלא שהמאמן האורח וורן גאטלנד החליט לנסות את הסגל הרחב שלו, ועשה 9 חילופים לקראת המשחק. התוצאה הייתה הופעה רעה מאוד של הוולשים במחצית הראשונה, ומלבד המהלך שהוביל לטריי היחידי במחצית הזו, הם לא היו במשחק בכלל. האיטלקים פתחו עם עונשין של אנדריאה מרקאטו, והמשיכו ללחוץ, אך ללא תוצאות נוספות. בדקה ה-26 עלתה ווילס על הלוח. מהלך קבוצתי ארוך הסתיים כאשר הקפטן אלון-ווין ג'ונס העביר את הכדור לגבין הנסון, שמצא את שיין וויליאמס. וויליאמס סיים עם הטריי ה-46 שלו בקריירה. איטליה לא נשברה, המשיכה בלחץ ומרקטו הוסיף עוד שתי בעיטות עונשין עד להפסקה.

הלחץ של האיטלקים נמשך גם במחצית השנייה עם העונשין הרביעי של מרקטו, אלא שג'יימס הוק הוסיף שתי בעיטות עונשין משלו והעלה את האורחים ליתרון ראשון במחצית השנייה. 12:13 בדקה ה-59. מרקטו הוסיף את החמישי שלו, אך אז מצאו הוולשים חור באגף שמאל, וטום שנקלין המחליף הבקיע את הטריי השני שניצח, והוק חתם את התוצאה. "כשאתה בפיגור אתה חושב על הרבה דברים, אבל אני שמח שהבקענו את שני הטרייז וניצחנו", אמר גאטלנד לאחר המשחק. "גאווה ואכזבה", סיכם את המשחק ניק מאלט, מאמן איטליה. "שיחקנו מצויין והיינו קרובים. זה מאכזב לקבל טריי בעשר הדקות האחרונות".

צוברי הנקודות לווילס:

טרייז:שיין וויליאמס, טום שאנקלין
המרות : ג'יימס הוק 2
עונשין : הוק 2

איטליה:

עונשין : אנדריאה מארקאטו 5.

המחזור יושלם מחר כשאנגליה תארח את צרפת בטוויקנהאם, שידור ישיר ב-17:00 בערוץ הצרפתי FR2 – (132 יס, 146 הוט)

  • עוד באותו נושא:
  • שש האומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully