וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "הבעיה היא השחקנים הישראלים"

12.3.2009 / 23:52

מאמן מכבי ת"א, פיני גרשון אף הוסיף: "מי מהשחקנים שיהסס לא יהיה כאן". ארויו: "זאת שנה מאוד מאכזבת". פאסקוול: "ניצחנו את המשחק בצדק"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

הרבה פרצופים מאוכזבים נראו סביב חדר ההלבשה של מכבי תל אביב הערב (חמישי) לאחר ההפסד לברצלונה, 90:74, במשחק היורוליג האחרון של הצהובים לעונה. אמנם קבוצתו של פיני גרשון כבר הודחה באופן רשמי לפני שבוע, אבל בקבוצה קיוו לסיים את שלב הטופ 16 עם ניצחון ביתי שיסב קצת נחת לאוהדים המקומיים, ניצחון שלא הגיע. הקאטלונים הראו עד כמה הם עדיפים, ועתה כל שניתן לגרשון ושחקניו יהיה לנסות ולהחזיר את תואר האליפות שאבד להם בעונה שעברה. כרגע, כפי שהקבוצה נראית, גם זו הולכת להיות משימה לא פשוטה.

ארויו: "שנה מאוד מאכזבת"

מאמן הקבוצה, פיני גרשון נשמע מאוכזב מאוד בסיום: "כשבאתי לפה, המשימה המרכזית הייתה להגיע לטופ-16. לא זוכר שדיברו כאן על רבע הגמר. לא אומר שלא רצינו להיות שם, אבל כל הקבוצות שעלו לרבע הגמר, חוץ מפרטיזן, הן טובות מאיתנו. התקציבים של מי שעלו לא פחות גבוהים של מכבי, לפחות ארבע קבוצות עם תקציב גבוה יותר. אם היו פה רודני ווייט, אלטון בראון, אני חושב שהייתם שמחים אם היו פה והיינו מקבלים ארבעים ולא עשרים. אבל אנחנו עשינו את המקסימום כדי לעשות יותר טוב, גם במבט קדימה. גם מקצועית וגם כלכלית. כל החיים זה בחירה בין אלטרנטיבות. לקחנו את הבחירות האלטרנטיביות הכי טובות שיכולנו לקחת, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מקצועית. יש לנו חודשיים למטרה, ונקווה שנעשה אותה טוב".

גרשון ניסה לשטוח את הבעיות שהביאו את קבוצתו למצב הנוכחי: "תמיד יש בעיות שצריך להתמודד איתן. מכבי צריכה לחפש שחקנים לא מתחת למנורה, ושחקנים שהגיעו לפה בעונות היותר טובות היו שחקנים של חצי מיליון דולר. הם באו לפה והתפתחו. הבעיה היא השחקנים הישראלים. ייצרנו שחקנים, אבל זה פגע בנו. הלפרין באולימפיאקוס וזה יכול לקרות גם עם כספי ואליהו. הם ישראלים שגדלו בנוער, וזה הופך להיות בעיה. חלק גדול מהשחקנים שגדלו במכבי מסתובבים בעשר קבוצות אחרות".

על התקשורת אמר גרשון: "הוצאתם את הכל מהמגירות וזה בסדר. היו אנשים שהיו להם עשר שנים קשות, והעונה הם שמחים לאידנו. נתנו להם הזדמנות. אבל אף אחד מהאנשים שנמצאים פה לא עשה שום דבר כדי שמכבי לא תהיה יותר טובה. כל האנשים היקרים האלה, שרובם זה כסף אישי שלהם, רוצים שמכבי תהיה הכי טובה שהיא יכולה להיות, ונהיה הכי טובים. אנחנו לא צריכים להפסיד את האליפות. אף אחד לא יכול לקחת לנו את האליפות, אבל זה נכון, אנחנו יכולים להפסיד אותה. אז אנחנו מביאים את מגי, לימונד, אפילו להחזיר את גיא גודס. נעשה הכי הרבה שאפשר כדי להיות הכי טובים".

על ההגעה של רביב לימונד לקבוצה, אמר המאמן: "אנחנו רוצים לקחת אליפות. לא נוותר על התואר הזה לאף אחד. ואם מישהו מהשחקנים חושב או מהסס, הוא לא יהיה כאן. אולי בשלושה-ארבעה ימים הספציפיים האלה הוא לא יהיה כאן. לא משנה היכולת של לימונד, אבל משנה מה שאמר כשהוא בא לכאן. הוא רוצה להיות כאן, לשים את התחת בשביל המועדון. הוא ייתן דברים שאולי היו חסרים לנו. זאת דרך. זה מועדון, שכל מי שנמצא פה, צריך לדעת להילחם. הפסידו פה אליפות, רק על נקודה, בשנה שעברה. אני יכול להגיד לכם שבתור מי שהיה מחוץ למכבי, ולקח לה גביע ואליפות, שזה לא היה תלוי בי. רק במכבי. מכבי הפסידו את האליפות ב-93', ומכבי הפסידו את האליפות בעונה שעברה. לא חולון לקחה, וגם ירושלים איתי לא לקחה את הגביע. מכבי הפסידה. זה יכול לקרות, אבל מכבי זה המועדון הכי טוב והכי חזק ויש לו את הקבוצה הכי טובה".

מרקוס בראון, שלפרקים ארוכים היה השחקן היחידי על הפרקט עבור הצהובים הערב, אמר בסיום על העונה: "זאת היתה רכבת הרים. למעלה ולמטה. עשינו הרבה דברים טובים והרבה דברים רעים. השתננו כל כך הרבה בגזרת השחקנים וזה היה קשה". על הגעתם של שני השחקנים החדשים אמר הגארד: "אנחנו מקבלים את ארון ולימונד בברכה ובתקווה שהם יביאו עוד אנרגיה. אנחנו צריכים להישאר מרוכזים, ואני מקווה שנמצא דרך להשתפר".

גם עמרי כספי שסבל ממשחק חלש הערב, אמר על העונה: "היו הרבה תהפוכות. אנחנו טיפ טיפה רחוקים מהטום האירופאי, אבל זה שלב טוב להיבנות מחדש". המנהיג של הצהובים, קרלוס ארויו אמר בסיום: "זה מאוד מאכזב לראות קבוצות שאנחנו יודעים שאנחנו יותר טובים מהן, ושאנחנו משחקים יותר טוב מהן. זאת שנה מאוד מאכזבת. אני חושב שמכבי תל אביב שייכת ל-8 הטובות באירופה. זה היה מאוד קשה כי באו שחקנים חדשים, אבל עשינו את המקסימום בכל פעם שעלינו למגרש. אני מאוד גאה להגיד שאני חלק מקבוצה גדולה. אני מקווה שהתוספת החדשה של השחקנים לא תפגע בנו. יש לנו מטרה גדולה לפנינו, שהיא האליפות בישראל".

"ניצחנו את המשחק בצדק"

המאמן המנצח, חביאר פאסקוול נשמע מאושר בסיום מהתצוגה של קבוצתו ביד אליהו, אמר: "אני שמח לסיים במקום הראשון בבית כה קשה. לא פתחנו הערב טוב את המשחק. לא שיחקנו טוב בהגנה כי לא שמרנו על ריבאונד ההגנה אצלנו. מכבי, עם ההגנה האזורית שלה, לא נתנה לנו לשחק מהר כפי שרצינו, ולכן במחצית הובלנו רק בשש נקודות, אבל במחצית השנייה מצאנו את הזהות שלנו. שיחקנו טוב יותר בהגנה ובהתקפה, ואני חושב שניצחנו את המשחק הזה בצדק".

על הניצחון שהושג דווקא באולם עוין לברצלונה, אמר המאמן: "זה תענוג גדול לנצח בכזה אולם. אתמול ניצחנו בקבוצת הוותיקים עם מנולו, שהיה המאמן האחרון שניצח כאן, ועכשיו אני משחק כאן. אמרתי גם אתמול שאחת מהשלוש, אנחנו מכבי או ריאל, צריכה להיות בחוץ. יש לי הרבה כבוד למוסד הזה שנקרא מכבי ולפיני גרשון, אבל אני לא אדון בקבוצות אחרות. אני יכול לדבר על הקבוצה שלי. אני חושב שיש לנו עונה נהדרת ביורוליג. הפסדנו רק שני משחקים לאורך כל העונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully