וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצה המוק-דמות

נדב גורדו

12.3.2009 / 12:07

יש עדיין לא מעט זמן לדראפט ה-NFL, אבל לנדב גורדו אצה הדרך, ועוד בטרם בוצעו טריידים ראשונים הוא כבר עושה מוק דראפט ראשוני

מכיוון שיש עוד חצי שנה פלוס-מינוס עד התחלת עונת 2009/10, אנו נאלצים לסבול בשקט כל מני תופעות לוואי כמו בייסבול ולהסתפק במועט. המועט הוא הדראפט, שהשנה ייערך ב-25-26 באפריל. בכל שנה ההתעניינות והסיקור של הדראפט וכל מה שמסביבו יוצרים יותר ויותר עניין, ולראיה, במנועי החיפוש אפשר למצוא עשרות אם לא מאות אתרים זניחים עם כתבים זניחים (אהמ, אהמ..) שמתעסקים במי יבחר את מי, מתי, ולמה. את הניסיון הראשון שלי בחיזוי הדראפט, מה שבעגה המקצועית נקרא "מוק דראפט" עשיתי בשנת 2005 ועכשיו אני חוזר ומנסה שוב. צריך לזכור שיש עוד מספיק זמן עד הדראפט, ועוד לא מעט שינויים עוד ייתכנו, ולכן המוק יעודכן ממש לפני תחילת הבחירות.

1-8: הבולדוג נובח חזק

1. דטרויט ליונס - מת'יו סטאפורד, ק"ב, ג'ורג'יה

אחרי עונה מזוויעה, לדטרויט לא חסרות עמדות לשפר, אבל הכל מתחיל בק"ב. סטאפורד הוא הכשרון הגדול ביותר בדראפט, זרוע חזקה, נסיון ברמות הגבוהות ביותר במכללות וכל מה שצריך בשביל להיות ק"ב מוביל בליגה.

2. סט. לואיס ראמס - ג'ייסון סמית', תאקל התקפי, ביילור

בבחירה מס. 2 עושה רושם שהראמס יחזקו את קו ההתקפה. סמית' נתן הופעה משובחת בקומביין ומיקם את עצמו כאחד משני התאקלים המובילים בדראפט והוא הבחירה של הראמס.

3. קנזס סיטי צ'יפס - ארון קורי, ליינבקר, ווייק פורסט

ההחתמה של הק"ב מאט קאסל בטרייד מהפאטס, הופכת את הבחירה הזאת לדי ברורה. קורי הוא השחקן הכי "בטוח" בדראפט, והצ'יפס צריכים ליינבקר מסוגו שמסוגל לעצור גם את הריצה וגם את המסירה.

4) סיאטל סיהוקס - יוג'ין מונרו, תאקל התקפי, וירג'יניה

אחרי ההחתמה של חושמנזאדה, רסיבר כבר לא בראש סדר העדיפויות של סיאטל. וולטר ג'ונס התאקל ההתקפי המצוין של סיאטל כבר לא ילד, ומונרו הוא העתיד של סיאטל בעמדה.

5. קליבלנד בראונס - בריאן אוראקפו, קיצוני הגנתי, טקסס

אם קורי במקרה יהיה פנוי, הבראונס יקפצו עליו. אבל מכיוון שהוא לדעתי לא יהיה, הבראונס "יסתפקו" במפלצת הסאקס מטקסס, שידוע בכינויו בריאן או - סאק - פו.

6. סינסנטי בנגאלס - בי ג'יי ראג'י, תאקל הגנתי, בוסטון קולג'

אם סמית' או מונרו יהיו עדיין על הלוח הבאנגלס יילכו על תאקל התקפי. אם לא, הם יילכו על התאקל ההגנתי המוביל בדראפט השנה. ראג'י היה דומיננטי מאוד לאורך קריירת המכללות שלו, והוא נכס לכל קבוצה בעיקר בהגנת הריצה.

7. אוקלנד ריידרס - מייקל קראבטרי, תופס, טקסס-טק

אל דיוויס הבוס של הריידרס יודע שהוא חייב לספק מטרות לק"ב הצעיר שלו ג'מארקוס ראסל, לפני שראסל באופן רשמי יוכרז ככשלון. קראבטרי סיים עונה פנטסטית כולל תפיסה מנצחת בשנייה האחרונה בנצחון על טקסס, והוא התופס הבכיר בדראפט.

8. ג'קסונוויל ג'אגוארס - ג'רמי מקלין, תופס, מיזורי

בתחילת השבוע בבחירה הזאת היה לי די ברור שג'קסונוויל ילכו על תאקל התקפי. ההחתמה של טרה תומאס השבוע טרפה את הקלפים, ועכשיו תופס היא העמדה שבה הקבוצה חיזוק. אם קראבטרי היא התופס מספר 1 בדראפט ללא עוררין, אז מקלין הוא השני בטיבו, ובנוסף גם אולי מחזיר הבעיטות הטוב ביותר בדראפט השנה.

9-16: דירטי סאנצ'ז נשאר בקליפורניה

9) גרין ביי פאקרס - אוורט בראון, קיצוני הגנתי, פלורידה סטייט

הפאקרס היו בחלק התחתון של ה-NFL בכמות הסאקים בשנה שעברה, ובראון ייבחר כדי לשפר את הסטטיסטיקה. עם המעבר הצפוי של הפקרס להגנת 3-4, בראון יעבור הסבה לתפקיד הליינבקר החיצוני.

10. סן פרנסיסקו פורטי ניינרס - מארק סאנצ'ז, ק"ב, יו.אס.סי

הק"ב שיוביל את הניינרס לסופרבול לא נמצא כרגע בסגל שלהם. סאנצ'ז ייבחר כדי לשבת על הספסל שנה-שנתיים ואחר כך להפוך לסמל החדש של הניינרס. ההימור על סאנצ'ז הוא גדול, אבל מי שלא לוקח סיכונים, לא יכול להצליח.

11. בפאלו בילס - בריאן קושינג, ליינבקר, יו.אס.סי.

עם 24 סאקים בלבד בעונה שעברה, הצורך של הבילס ברור. לצערם, גם אוראקפו וגם בראון כבר ייבחרו בשלב הזה, ולכן הבילס ימלאו צורך אחר בדמות קושינג. עם נתונים פיזיים מרשימים, יכולת תיקול מצויינת וראש על הכתפיים קושינג הוא שידרוג לכל הגנה.

12. דנבר ברונקוס - טייסון ג'קסון, קיצוני הגנתי, אל.אס.יו

ג'קסון מצטיין בהגנת הריצה, ויהיה קשה לברונקוס לוותר עליו כי הוא מתאים בדיוק להגנת ה3-4 החדשה תחת המאמן ההגנתי מייק נולן.

13. וושינגטון רדסקינס - אנדרה סמית', תאקל התקפי, אלבמה

אחרי שהסקינס חיזקו את קו ההגנה עם ההחתמה של אלברט היינסוורת' בשוק החופשי, הם יתפנו לשדרג את קו ההתקפה. אמנם לסמית' יש בעיה לשמור על משקל נמוך מספיק (הכל יחסי, כן?) וגם יש ספקות לגבי מוסר העבודה שלו והמחוייבות למשחק - אבל אף אחד לא מטיל ספק ביכולת שלו שהראש בכיוון הנכון. כשזה קורה, הוא מספר 1, הבעיה שזה לא קורה מספיק.

14. ניו אורלינס סיינטס - מלקולם ג'נקינס, מגן פינה, אוהיו סטייט

ניו אורלינס חייבים חיזוק להגנת המסירה, וג'נקינס הוא הפתרון המושלם. מגן פינה חזק עם חוש לחטיפות, ג'נקינס עשוי לעבור הסבה לתפקיד הסייפטי במקצוענים. כשהגנת המסירה שלך במקום ה-23, הצורך הוא ברור.

15. יוסטון - קליי מת'יוס, ליינבקר, יו.אס.סי

עוד חלק מחוליית הליינבקרים האגדית של יו.אס.סי ייבחר גם הוא בסיבוב הראשון. יוסטון צריכה מישהוא בנוסף למריו וויליאמס שיילחץ על ק"ב היריבה, ומת'יוס מתאים בדיוק בשביל זה.

16. סן דייגו צ'ארג'רס - ריי מאואלגה, ליינבקר, יו.אס.סי

בשנה החולפת ההגנה של יו.אס.סי הייתה הטובה ביותר, אולי אפילו בהיסטוריה של המכללות. המנהיג של הגנה היה מאואלגה. אגרסיבי מאוד (לפעמים יותר מדי, גם מחוץ למגרש), הוא יתאים להגנת הצ'ארג'רס שצריכה מישהוא דומיננטי באמצע ליד שון מרימן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

17-24: יש מחליף לקולס

17. ניו יורק ג'טס - דריוס הייוורד-ביי, תופס, מרילנד

בעקבות השיחרור של קולס, בחירה בתופס היא די ברורה מבחינת הג'טס, כשהשאלה את מי הצוות הניהולי הכי אוהב. הייוורד-ביי גבוה, מהיר במיוחד, ובעל ידיים אמינות. עם אימון נבון הוא יכול להפוך לתופס העתיד של הג'טס למשך שנים רבות. מכיוון שעמדת הק"ב היא בעייתית במקרה הטוב, אל תתפלאו אם הג'טס יילכו על סאנצ'ז במידה והוא יהיה פנוי.

18. שיקגו ברס - לארי אינגליש, קיצוני הגנתי, צפון אילינוי

הרבה מוקים מנבאים תופס בעמדה הזאת, אבל לדעתי הבעיה היותר קשה של הברס היא בקו ההגנה. אינגליש היה מאוד פרודוקטיבי בשנתיים האחרונות, והוא יעזור להחזיר את הגנת הברס לרמה הראויה לה.

19. טמפה ביי באקנירס - ג'וש פרימן, ק"ב, קנזס סטייט

השמועות אומרות שטמפה התאהבה בפרימן במהלך הקומביין, והם באופן ברור צריכים ק"ב, אז למה לא?

20. דטרויט ליונס (מדאלאס) - מייקל אוהר, תאקל התקפי , מיסיסיפי

אחרי שבחרו בבחירה הראשונה את ק"ב העתיד בדמות סטאפורד, הליונס יצטרכו להגן על הנכס. אוהר מספיק טוב גם בשביל להבחר הרבה לפני הבחירה העשרים, ולכן האריות יהיו מאוד שמחים אם הוא יחכה להם בבחירה הזאת.

21. פילדלפיה איגלס - נושון מורנו, רץ אחורי, ג'ורג'יה

עם עזיבתו של קורל בקהאלטר, מורנו ייבחר כדי לעזור לשדרג את משחק הריצה של האיגלס. מורנו לא מהיר במיוחד, אבל יש לו יכולת נדירה של חיתוך בריצה, והוא מסוגל גם לעזור במשחק המסירה בתור חוסם או תופס. עם שחרורו של אל.ג'יי סמית', טייט אנד הופך להיות צורך די דחוף, אבל הדראפט השנה עשיר בהם וזה יטופל בסיבוב השני.

22. מינסוטה וייקינגס - וונטאה דייויס, מגן פינה, אילינוי

מינסוטה צריכה תוספת בהגנת המסירה, ודייויס ,למרות הספקות לגבי המחוייבות שלו למשחק, הוא פשוט כשרון גדול מדי בשביל מינסוטה לוותר בשלב הזה.

23. ניו אינגלנד פטריוטס - ג'יימס לאורינייטס, ליינבקר, אוהיו סטייט

תמיד קשה לנבא מה יעשו הפאטס בדראפט, אבל חוליית הליינבקרים המזדקנת זקוקה לחיזוק ולאורינייטס, למרות קומביין מאכזב, נראה כמו שחקן קלאסי בשביל ביליצ'ק - אחד שנמדד לא לפי כמה מהר הוא רץ 40 יארד, אלא איך הראש שלו עובד.

24. אטלנטה פלקונס - פאריי ג'רי, תאקל הגנתי, מיסיסיפי

עם שחרורו של גריידי ג'קסון, הפלקונס זקוקים לתאקל הגנתי. ג'רי אולי פיזית לא מרשים, אבל הוא אפקטיבי מאוד ויעזור לפלקונס לאטום את האמצע.

25-32: תנו לביל להחליט

25. מיאמי דולפינס - ארון מייבין, קיצוני הגנתי, פן סטייט

ביל פארסלס אוהב לבחור ליינבקרים בדראפט ( ווילי מק'גיניסט, דהמרקוס וור) - והשנה גם כן. מייבין "רוכב" על עונת מכללות אישית וקבוצתית מוצלחת במיוחד, ובמקצוענים הוא יעבור הסבה לליינבקר. תחת פארסלס יהיו לו כל האפשרויות להצליח.

26. בולטימור רייבנס - אלפונסו סמית', מגן פינה, וויק פורסט

הרייבנס היו די פגיעים בסקונדרי עוד בשנה שעברה, ובשוק החופשי הם ניפגעו עוד יותר. סמית' ייצב את עצמו כמגן הפינה השלישי באיכותו בדראפט. הרייבנס גם זקוקים בדחיפות לתופס, אבל העמדה הזאת השנה עמוקה והם יימלאו את הצורך בסיבובים הבאים.

27. אינדיאנפוליס קולטס - איוונדר הוד, תאקל הגנתי, מיזורי

אחת הבחירות היותר קשות לחיזוי. הקולטס צריכים מחליף למרווין הריסון, לכן תופס היא בחירה הגיונית. למרות זאת, הקולטס חייבים בעיקר תאקל הגנתי לעזור בהגנת הריצה, ולכן זו נראית כרגע הבחירה.

28. פילדלפיה איגלס (מקרוליינה) - אבן בריטון, תאקל התקפי, אריזונה

גם מגן פינה וסייפטי יכולים להבחר פה, אבל תאקל התקפי כרגע נראה לי כמו הצורך הכי דחוף כי קו ההתקפה של האיגלס בכלל לא צעיר וזקוק לשדרוג. בריטון לא מבריק כמו התאקלים שמעליו, אבל בהחלט מספיק טוב בשביל להיות תאקל ימני בקו ההתקפה של האיגלס להרבה זמן.

29. ניו יורק ג'איינטס - האקים ניקס, תופס, צפון קרוליינה

עם המצב הלא ברור של פלקסיקו בורס, הג'איינטס צריכים עוד איום בעמדת התופס. ניקס הוא אופציה מצויינת, אבל גם פרסי הרווין וקני בריט באים בחשבון.

30) טנסי טייטנס - פרסי הרווין, תופס, פלורידה

הטייטנס גם צריכים תאקל הגנתי ומגן פינה, אבל הרווין נראה כבחירה מתאימה על מנת לגוון מעט את משחק ההתקפה של הטייטנס. אם לא היה מרחף מעליו סימן שאלה לגבי העמידות שלו, הרווין היה התופס השני אם לא הראשון שנבחר. אבל סכנת פציעות היא חלק ממערך השיקולים בבחירת שחקן, ולכן הרווין יתדרדר עד לפה.

31. אריזונה קרדינלס - כריס "ביני" וולס, רץ אחורי, אוהיו סטייט

אדג'רין ג'יימס לא רוצה להשאר באריזונה, ובכל מקרה לא ברור מה עוד יש לו לתת ברמות האלו. נגד וולס עומדת העובדה שאין הרבה קבוצות שצריכות ר"ב בדחיפות ולכן הוא מתדרדר לתחתית הסיבוב הראשון. גם מהיר וגם חזק וולס יכול להיות התוספת האידיאלית למשחק הריצה של אריזונה.

32. פיטסבורג סטילרס - אלכס מאק, סנטר, קליפורניה

בן רות'לסברגר אכל הרבה דשא בעונה שעברה, בגלל שקו ההתקפה של הסטילרס היה אחד החלקים החלשים באלופה. מאק הוא הסנטר הטוב ביותר בדראפט, חזק מאוד עם טכניקה מצוינת. אם יידע לשלוט באגרסיות של עצמו, הוא ייתפתח לשחקן מצוין.

  • עוד באותו נושא:
  • דראפט ה-NFL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully