וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד כדורגל החופים דרש מההתאחדות הבהרות בנוגע ללם

11.3.2009 / 9:27

זאת בעקבות הרשעתו בזיוף חתימה והרחקתו מכל פעילות במכבי נתניה או בהתאחדות. דובר האיגוד: "בימים הקרובים נדע אם יאמן"

האם בני לם יוכל לאמן בקיץ את נבחרת ישראל בכדורגל חופים? התשובה על כך עדיין לא ברורה. איגוד כדורגל החופים הישראלי ביקש הבהרות מההתאחדות לכדורגל בעקבות הרשעתו של לם בעבירה של זיוף חתימה והרחקתו לשמונה חודשים מכל פעילות בקבוצות מכבי נתניה או בהתאחדות לכדורגל.

אמנם נבחרת ישראל בכדורגל חופים מופעלת על ידי האיגוד הישראלי שמנוהל על ידי זכיינית הענף בארץ, אולם ככל הידוע ההתאחדות לכדורגל תומכת במפעל, ולכן בשל עונש ההרחקה שספג לם מבית הדין למשמעת של ההתאחדות - הרחקה מפעילות במשך שמונה חודשים - הוא עשוי להיות מודח מאימון הנבחרת.

כידוע, לם הורשע לפי הודאתו בזיוף חתימתו של אביו של שחקן, שהועבר ב"עסקה סיבובית" מהפועל חיפה דרך עמק חפר למכבי נתניה. חברת "ויצמן יער" שחקרה את הנושא הגיעה למסקנה לפיה לם הוא זה שחתם על טופס ההעברה מעמק חפר לנתניה, ובעקבות החקירה, ולמרות הכחשתו של לם בתחילה, הוא ומכבי נתניה הורשעו במיוחס להם ובמסגרת עסקת טיעון נגזר על לם עונש חמור של הרחקה בפועל משמונה משחקים ועונש הרחקה על תנאי למשך שלוש שנים. כמו כן חויב לם לבצע עבודות שירות במחלקת הרווחה בעיריית נתניה. עונש ההרחקה של לם תקף לגבי כל מוסד הקשור בהתאחדות לכדורגל, ולכן לא ברור האם הוא "יתפוס" גם באשר לנבחרת ישראל בכדורגל חופים. היה מי שאמר כי בכל מקרה על התאחדות כדורגל החופים להדיח את לם מתפקידו לנוכח העבירה החמורה שביצע או לחלופין על לם בעצמו להודיע כי לא יכהן בתפקידו.

יש לציין כי הסדר הטיעון לא כלל בתחילה את "העונש החינוכי" שקיבל לם, אולם בעקבות ביקורת של בית הדין על ההסדר, הסכימו הצדדים כי לם יבצע שלוש שעות שבועיות באגף הרווחה בעירייה ואילו ההתאחדות תקבל מהעירייה דיווח שוטף בנושא."למותר לציין שהפעילות במחלקת הנוער אינה מצטמצמת אך ורק להיבטים המקצועיים של הדרכת השחקנים ככדורגלנים, אלא משתרעת גם על חינוכם של השחקנים ועיצוב דמותם כספורטאים", ציין הדיין בהחלטת ביניים מסוף החודש שעבר, "הסדר הטיעון המוצע איננו מביא לביטוי את הכשל הערכי החמור במחלקת הנוער, ואני סבור שראוי לשלב גם חיוב חינוכי".

כאמור, גם מכבי נתניה הורשעה בעבירה החמורה, בהפחתת 10 נקודות על תנאי לשנתיים בכל מקרה של הרשעה דומה, ואילו המועדון חוייב להעביר סקירה בנושא בין כל הקבוצות וממלאי התפקידים "על האירוע, על החומרה שבדבר לרבות החומרה שבכשל הערכי ובפגיעה בערכי הספורט, על ההרשעה, על הענישה בבית הדין ולקחים לעתיד".

דובר ליגת הכדורגל חופים, קובי ברדה, אישר כי "לם הצעיד את הנבחרת להישג הפנטסטי, עלייה לאליפות אירופה, שתיערך בקיץ בסיביליה שבספרד. פנינו להתאחדות כדי לקבל הבהרות בקשר להחלטת בית הדין והאם זה יחול בנוגע לכדורגל החופים. אנחנו מאמינים כי בימים הקרובים נקבל תשובה מההתאחדות לכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully